Studiu: Pentru 82% dintre Tinerii din Generația Z contează, la angajare, să le placă ceea ce fac

Studiu: Pentru 82% dintre Tinerii din Generația Z contează, la angajare, să le placă ceea ce fac

Numărul 46, 8-14 dec. 2021  »  Roza vânturilor

O pondere de 30% dintre tinerii cu vârste între 16 și 24 de ani (Generația Z), care vor să se angajeze în România, își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, inteligență artificială, gaming, inginerie, electronică sau telecomunicații, arată rezultatele studiului „Insights PulseZ”, informează Agerpres. Conform cercetării de specialitate, realizată de IZI data, unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. În același timp, 12% dintre respondenți au afirmat că vor să lucreze în străinătate, iar într-o pondere similară vor să-și deschidă o afacere.

Atunci când își aleg angajatorul, pentru tinerii din Generația Z contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru (63%) și pachetul salarial și flexibilitatea programului (60%).

În ceea ce privește domeniul de activitate preferat, studiul arată că, dacă în 2020, unul din doi tineri își dorea să fie antreprenor sau manager, în acest an, pe lângă domeniile tehnice care cumulează opțiunile a 30% dintre respondenți, domeniile umaniste precum psihologie, resurse umane sunt alese de unul din patru dintre respondenți. Următoarele opțiuni profesionale vizează medicină/wellbeing (17%) și educație/training (15%).

Dintre cei care ar alege să lucreze în domenii tehnice, 70% sunt băieți, iar 59% dintre ei spun că își doresc să învețe mai multe lucruri ce țin de domeniul tehnologiei (programare, robotică) pentru a se dezvolta (față de 37% la nivelul general al eșantionului). O altă competență ce se dorește a fi dobândită de 39% dintre reprezentanții acestui segment este munca în echipă, semnificativ mai mult față de procentajul de 26% la nivel de eșantion.

„Interesant este și faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România, mult mai mulți față de nivelul eșantionului total (30%). Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Viitorii ingineri și IT-ști studiază la un profil real în prezent (91%) și majoritatea dintre ei stau cel mai mult pe Instagram (27%)”, notează sursa citată.

Când vine vorba despre ce îi motivează pe tineri în viață, pe primul loc se află împlinirea personală (55%), urmată de independența financiară (50%) și de sănătate (43%). În plus, crește nevoia de dezvoltare psihică și emoțională (36%, față de 31% în 2020) și scade ca număr de mențiuni ideea de a avea o carieră de succes (31%, față de 36% în 2020).

„Puțini dintre cei ce fac parte din Generația Z sunt activi pe piața muncii, însă acest lucru nu este un factor care să-i descurajeze din dorința de a învăța abilități, precum organizarea personală în ceea ce privește gestionarea timpului și productivitatea (60%), educația financiară/investiții (60%, în creștere cu 9% față de anul precedent) sau dezvoltarea abilităților sociale de tip comunicare, empatie și leadership (54%). Cu toate acestea, în 2021, tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante lipsuri percepute în ceea ce privește dorința de educație sunt resursele financiare (77%) urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59%) și de problema birocrației și lipsa digitalizării (55%)”, se menționează în cercetare.

Conform studiului, în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16 și 21 de ani se află Instagram (38%), Facebook (19%) și Youtube (15%). Popularitatea se schimbă, însă, pentru cei cu vârsta între 22 și 24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), iar apoi Youtube (23%) și Instagram (18%).

Aflat la cea de a doua ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” - din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat pe un eșantion de 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.