Studiu: Peste jumătate dintre hotelieri își propun să atragă turiștii cu promoții și oferte speciale

Studiu: Peste jumătate dintre hotelieri își propun să atragă turiștii cu promoții și oferte speciale

Numărul 19-20, 19 mai - 1 iun. 2020  »  Roza vânturilor

Peste jumătate dintre hotelieri își propun să atragă turiștii cu promoții, oferte speciale sau prețuri mai mici, reiese din rezultatele unui studiu publicat de o platformă de rezervări hoteliere. Astfel, conform cercetării realizate de platforma Travelminit.ro, în vederea redeschiderii turismului intern, cei mai mulți hotelieri (54%) s-au pregătit cu pachete speciale de cazare, reduceri de tip „last minute” sau „early booking” și prețuri mai mici. Aproape jumătate dintre partenerii hotelieri (43%) oferă condiții de anulare flexibile și restituire 100% la o eventuală anulare, informează Agerpres.

Începând cu luna februarie, platforma citată a înregistrat treptat peste 3.000 de proprietăți care pot fi rezervate fără risc financiar. Reprezentanții acesteia susțin că s-a observat o creștere foarte mare a turiștilor care caută proprietăți cu condiții flexibile de rezervare, care permit schimbarea datei călătoriei sau chiar anularea rezervării până la o anumită dată, fără a pierde sumele achitate. „Siguranța, sănătatea turiștilor și a personalului din industria turismului și ospitalității au devenit o prioritate, astfel că hotelierii români au adoptat o serie de reguli stricte de igienizare în contextul crizei COVID-19. Unele hoteluri au montat dispensere automate de gel dezinfectant și vor suplimenta personalul desemnat pentru curățenie”, potrivit studiului.

Astfel, se pune accentul pe dezinfectarea camerelor, a spațiilor publice din incinta unităților de cazare, cum ar fi recepția, sălile de fitness, ori restaurantele, dar și a spațiilor intens folosite: balustrade, întrerupătoare, clanțe, butoanele lifturilor etc. Pentru a respecta distanța socială recomandată, hotelierii au realizat marcaje pentru locurile în care turiștii ar trebui să stea atunci când așteaptă, la 1,5-2 metri de cealaltă persoană din fața lor, și vor amplasa panouri de protecție din plexiglas la recepție sau la intrarea în restaurant/bar.

Totodată, hotelierii se așteaptă ca activitățile să fie rentabile în lunile de vară. După două luni de stagnare, 25% dintre proprietarii unităților de cazare se așteaptă ca lucrurile să se normalizeze imediat după relaxarea restricțiilor impuse pentru oaspeți și pentru agenții economici (hoteluri, pensiuni, restaurante, stațiuni etc.).

Dintre respondenți, cei mai mulți (39%) se așteaptă să vadă creșteri în lunile de vară, începând din iulie. „S-a observat o previziune mai pesimistă din partea hotelurilor, care estimează că doar la sfârșitul anului sau în anul viitor vor avea solicitări de cazare crescute”, menționează autorii studiului.

Pe fondul intrării în starea de urgență, peste 70% dintre respondenți și-au închis unitățile de cazare sau au funcționat fără activitate și așteaptă ridicarea restricțiilor. Totodată, mulți au profitat în mod util de perioada de izolare pentru a-și organiza afacerea (67%), astfel că 54% dintre aceștia și-au planificat strategii generale sau de marketing pentru viitor, 29% au renovat unitatea de cazare, iar 8% au închis restaurantul sau zona de wellness și au oferit doar cazare.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de unități de cazare partenere Travelminit.ro din toată România, care au participat online la completarea unui chestionar în perioada 29 aprilie – 6 mai 2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.