Studiu: Piața comerțului electronic din regiunea ECE a crescut cu 29,1% în 2020; „Cuceritorii Comozi”, o nouă generație de consumatori
Numărul 14, 14-20 apr. 2021 » Analize și sinteze
Piața comerțului electronic din Europa Centrală și de Est (ECE) a crescut cu 29,1%, în 2020, în comparație cu anul precedent, peste media globală de 27,6%, iar în acest context, tiparul consumatorului modern s-a modificat în pandemie, relevă datele unui raport de specialitate întocmit de fintech-ul european Zen.com, relatează Agerpres. Pe acest fond, anul trecut, în doar 18% dintre IMM-urile europene din mediul online vânzările au fost mai mari de 1% din totalul cifrei de afaceri. În același timp, europenii au cheltuit între 100 și 500 de euro/cap de locuitor pentru cumpărături online, în 2020.
Potrivit raportului, a luat naștere noua generație de consumatori – Lazy Conquerors („Cuceritorii Comozi”). O categorie a acestei generații se referă la consumatorii nerăbdători, care își doresc un proces de cumpărare rapid. Astfel, șase din zece consumatori din acest segment refuză să folosească aplicații sau website-uri care se încarcă greu sau propun o experiență de navigare complicată. De asemenea, aceștia încheie un apel telefonic dacă nu li se răspunde în cel mult 45 de secunde. Majoritatea tinerilor susțin că termenul maxim până la care trebuie să li se livreze o comandă nu trebuie să depășească 3 sau 5 zile. Mai mult decât atât, ei consideră că livrarea rapidă este ceva firesc, prin urmare nu sunt dispuși să plătească nimic în plus pentru un astfel de serviciu.
Totodată, „Cuceritorii Comozi” vor să aibă libertatea de a returna un produs, fără a se îngrijora cu privire la posibilitatea ca magazinul să nu le accepte solicitarea. Datele existente la nivel europeană arată că jumătate dintre consumatorii care au comandat online, în 2020, au returnat o achiziție, în special articole de îmbrăcăminte sau încălțăminte.
Conform Zen.com, anul trecut, peste 220 de milioane de europeni au făcut o achiziție din străinătate, iar comerțul transfrontalier la nivel mondial s-a majorat per ansamblu cu 82%. Noua categorie de consumatori are încredere în magazinele online străine, în special în cele din China, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Analiza de specialitate evidențiază și faptul că această categorie, de Lazy Conquerors, acordă atenție schimbărilor de mediu, sustenabilității și modului în care companiile se implică în activități și proiecte de responsabilitate socială. În plus, dacă un magazin online oferă programe de loialitate sau rambursare, clienții sunt mai motivați să revină, iar statisticile subliniază că magazinele care oferă politici clare de rambursare înregistrează o creștere a valorii comenzilor de până la 50%.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice