Studiu: Românii sunt dispuşi să utilizeze instrumente online în achiziţia de asigurări, dar rolul brokerului rămâne vital

Studiu: Românii sunt dispuși să utilizeze instrumente online în achiziția de asigurări, dar rolul brokerului rămâne vital

Telex » Știri 2 decembrie 2020  

Românii au încredere în brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%), au deschidere tot mai mare către asigurările încheiate folosind instrumente digitale și consideră vital rolul consultantului în încheierea unei polițe, relevă un studiu lansat, zilele trecute, în cadrul Conferinței Naționale a Brokerilor de Asigurări și Pensii, relatează Agerpres. Studiul „Digitalizarea clienților de asigurări din România” arată că, în ceea ce privește încrederea, clienții de asigurări din țara noastră clasează pe primul loc Banca Națională (41%), urmată de brokerii de asigurări (34%) și companiile de asigurări (31%). Cercetarea a fost realizată de Unlock Research în luna noiembrie pentru Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR).

„Într-un context în care nivelul de încredere al românilor a scăzut pe toate palierele în 2020, ne bucură să vedem ca brokerii de asigurări au reușit să aibă o cotă mare și mai ales să fie apreciați de consumatori ca fiind principalul factor determinant în încheierea unei polițe de asigurare”, a declarat președintele UNSICAR, Dorel Duță.

Nevoile românilor în procesul de achiziție a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse, potrivit studiului citat. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei și valoarea asigurată (84%), siguranța unui asigurator de încredere (80%), cât și interacțiunea cu un consultant care să explice detaliile poliței de asigurare (78%). Criteriul esențial îl reprezintă existența unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.

Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat, unele obligatorii, pe care mulți sunt dispuși să le achiziționeze online, printre ele numărându-se: asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuință (PAD) și asigurarea facultativă de locuință. Asigurările mai complexe sunt mai puțin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viață, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă, cei care au participat la studiu au percepția că nu se pot realiza online.

Relevant este că românii sunt din ce în ce mai deschiși să utilizeze instrumente digitale pentru achiziția unei polițe. Printre principalele avantaje ale contractării unei polițe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) și protecția față de COVID (19%). Pe de altă parte românii s-au arătat reticenți în a cumpăra o poliță de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) și neîncrederea în spațiul online.

Studiul a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbați, cât și femei, de peste 18 ani, care au cel puțin un produs de asigurare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.