Studiu: Stocul de retail modern din România va depăși pragul de 4 milioane mp până la finalul anului; calendarul deschiderilor, decalat de pandemia de COVID-19

Studiu: Stocul de retail modern din România va depăși pragul de 4 milioane mp până la finalul anului; calendarul deschiderilor, decalat de pandemia de COVID-19

Numărul 29-30, 28 iul.-10 aug. 2020  »  Analize și sinteze

Stocul de retail modern din România, format din centre comerciale, parcuri de retail și galerii comerciale cu o suprafață închiriabilă de minimum 5.000 de metri pătrați, a ajuns la nivelul de 3,96 milioane de metri pătrați și urmează să depășească pragul de 4 milioane metri pătrați până la finalul anului, reiese din datele rapoartelor Bucharest Retail Market și Retail Regional Cities, realizate de Cushman & Wakefield Echinox. Cu un stoc de 1,25 milioane mp, format din 32 de proiecte cu o suprafață închiriabilă medie de 39.000 mp, Bucureștiul este cea mai mare piață, deservind o populație de aproape 2,6 milioane de locuitori ai regiunii București – Ilfov, potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică cu privire la populația după domiciliu.

Potrivit autorilor studiului, stocul de retail din București este comparabil ca dimensiuni cu cel din regiunea Centru-Vest a țării (1,33 milioane mp) și de două ori mai mare decât cel din regiunea Est-Moldova (595.000 mp). La nivel de orașe, cele mai dezvoltate piețe din punctul de vedere al stocului de spații comerciale moderne sunt Timișoara (254.000 mp), Constanța (211.000 mp) și Oradea (199.000 mp).

Prima jumătate a anului 2020 a fost cea mai dificilă din istoria de 20 de ani a pieței locale de retail modern, în condițiile în care autoritățile au decis, la finalul lunii martie, suspendarea activității pentru toate magazinele considerate neesențiale care își desfășoară activitatea în centre comerciale, ca măsură de prevenție pentru stoparea extinderii pandemiei de COVID-19. Începând cu 15 iunie a.c., activitatea comercială a fost reluată, fiind restricționate în continuare cinematografele și zonele de food-court.

În acest context, dezvoltatorii au decalat și programul deschiderilor de noi centre comerciale. În ceea ce privește Bucureștiul, primele spații comerciale noi sunt așteptate în 2021.

„Piața de retail a traversat, într-adevăr, o perioadă extrem de dificilă, în care activitatea a numeroși retaileri a fost suspendată, situație ce a afectat, în lanț, și încasările proprietarilor de centre comerciale. Comerțul online a prins avânt, iar în condițiile în care situația medicală rămâne delicată, frecvența cumpărăturilor în cadrul centrelor comerciale rămâne sub nivelul anterior stării de urgență. Cu toate acestea, cumpărăturile online nu se pretează pentru toate categoriile de produse și nici pentru toate profilurile de cumpărători, iar alternativa comerțului stradal rămâne slab dezvoltată, cu prea puține zone care pot oferi o experiență plăcută de shopping. În aceste condiții considerăm că centrele comerciale își vor recâștiga, treptat, clienții, chiar dacă aceasta va însemna o nouă «reinventare», pentru a răspunde unui profil de consumator mai pragmatic și mai prudent”, a declarat Bogdan Marcu, Partner Retail Agency la Cushman & Wakefield Echinox.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.