Studiu: Trei sferturi dintre companii au crescut bugetele de CSR în acest an

Studiu: Trei sferturi dintre companii au crescut bugetele de CSR în acest an

Telex » Știri 28 octombrie 2021  

Trei din patru companii din România au crescut bugetele de CSR în acest an și 83% dintre ele au vizat domeniul sănătății pentru intervenție și sprijin, potrivit unui studiu realizat de Valoria împreună cu CSRMedia.ro, citat de Agerpres. Astfel, 76% dintre companii au crescut bugetele de CSR, 83% dintre companii în 2021 față de 73% în 2020 au vizat domeniul sănătății pentru intervenție și sprijin și 54% față de 80% domeniul educației.

Totodată, 54% dintre companiile respondente la ediția 2021, față de 76% în 2020, au ajutat comunitatea prin donații în bani, iar 52% față 64% prin voluntariat.

În același timp, 76% dintre companiile respondente în 2021, față de 34% în anul 2020, spun că bugetul de CSR a crescut.

Rezultatele ediției curente indică o căutare firească a modalităților de răspuns a echipelor de CSR la provocările aduse de anul 2021, cel în care am aflat cum arată noua normalitate.

În 2021, 68% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea socială ca implicare în comunitate, 62% ca etică în afaceri, iar 54% ca strategie sustenabilă de business. Deși, la fel ca anul trecut, cele mai multe companii spun că se implică în CSR deoarece face parte din strategia lor de relații publice (55%), sunt mai multe cele care spun că sunt conduse în acest sens prin politica firmei (+5 puncte procentuale – pp), precum și cele care spun că acționarii cer această implicare (+4 pp).

Răspunsurile la această ediție arată că ponderea companiilor care spun că au o strategie de CSR locală crește cu 14 pp. Concret, 50% dintre companiile respondente, față de 36% anul trecut, spun că au o strategie locală de CSR pe care o implementează. În 2020, procentajul companiilor care spuneau că au primit strategia de CSR de la firma-mamă a scăzut de la 48% la 40%. De asemenea este de remarcat diminuarea cu 6 pp a numărului companiilor care spun că nu au o strategie de CSR.

În 2021, 78% dintre companiile respondente, față de 68% în anul anterior (+10 pp), spun că au un proces intern/extern pe care îl aplică pentru identificarea temelor relevante pentru CSR. Procentajul companiilor care spun că nu au un proces intern/extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie în domeniul CSR, dar lucrează la asta, a scăzut de la 19% la 13% (-6 pp). Acest rezultat denotă în continuare o maturizare a abordării domeniului CSR de către companii.

Față de anul trecut, numărul companiilor care urmăresc impactul CSR a crescut cu 11 pp. Raportarea în conformitate cu standardele internaționale înregistrează o creștere de 18 pp, cea după sisteme de evaluare proprii a scăzut cu 5 pp, iar cea bazată pe evaluări oferite de parteneri s-a diminuat cu 2 pp. În anul 2021, 45% dintre companiile respondente, comparativ cu 27% în anul anterior, spun că au o raportare după standarde internaționale prin care urmăresc impactul activităților de CSR.

Bugetele de CSR care au crescut cu 20% - 30% sunt mai multe cu 15 pp în 2021 față de 2020. De asemenea, există o majorare cu 19 pp a companiilor care spun că bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10% - 20% și un spor de 7 pp al celor care sunt mai mari cu 5% - 10% în acest an.

16 este numărul mediu de proiecte de CSR derulate de companiile respondente în anul 2020. Totuși, 41% dintre companii, +31 pp față de anul anterior, spun că derulează 11 - 20 de proiecte pe an. Cele mai multe companii, 41% în 2020 vs. 10% în 2019, au derulat 11 - 20 de proiecte de CSR pe parcursul anului. Pe de altă parte, 25% (-15 pp) spun că au implementat 1-5 proiecte, iar alte 16% (-19 pp) au implementat 6-10 de proiecte anul trecut. Este de remarcat și faptul că 3% dintre companiile respondente spun că au derulat peste 51 de proiecte de CSR în anul 2020.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.