Țara noastră, pe locul 48 în lume la capitolul inovare
Numărul 28, 11-17 octombrie 2016 » Revista presei economice
Tema inovării, cu multiplele ei fațete, dar mai ales prin prisma importanței ei excepționale, a făcut și face obiectul unor informații și analize frecvente în presa economică autohtonă. În ultimele zile, atenția a fost concentrată asupra datelor Eurostat, care situează țara noastră pe ultimul loc în UE la indicatorul care vizează ponderea cheltuielilor pentru cercetare și dezvoltare în PIB. Este vorba despre 0,38%. Această pondere este, comparativ cu statele din top, care depășesc trei procente din PIB, respectiv Finlanda, Suedia și Danemarca, deosebit de îngrijorătoare dacă avem în vedere și dimensiunile produsului intern brut în statele dezvoltate. Abordând tema, Ziarul Financiar din 6 octombrie a.c. redă declarațiile dr. Yehoshua Shuki Gleitman, chairman GIBF – Guangzhuo Israel Biotech Fund: „Din punctul nostru de vedere, cei trei factori ai inovării sunt Guvernul, industria și cercetarea academică. Guvernul, aici, ar trebui să aibă o mare contribuție fiindcă este vorba despre dezvoltarea economică. Printre instrumentele inovării, noi identificăm sprijinul pentru proiecte, accelerarea dezvoltării incubatoarelor de afaceri, implementarea de granturi mari și mici, activitatea academică, instrumentele financiare, cooperarea cu mediul de afaceri și, nu în cele din urmă, cooperarea internațională”.
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național