Țările UE au convenit o reformă a managementului traficului aerian
Numărul 23-24, 16-29 iun. 2021 » Lumea în care trăim
Statele membre ale Uniunii Europene au căzut de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian, în ideea de a reduce emisiile poluante ale sectorului aeronautic, de a diminua costurile pentru companiile aeriene și a îmbunătăți siguranța, informează Reuters, preluată de Agerpres. Reforma, cunoscută sub denumirea Cer unic european (SES), include mai multe inițiative precum extinderea rolului autorității de reglementare Eurocontrol în coordonarea și optimizarea fluxurilor de trafic aerian.
Comisia Europeană a sugerat o astfel de reformă încă din luna septembrie a anului trecut, subliniind că emisiile de CO2 ale sectorului aviației ar putea fi reduse cu până la 10% prin introducerea unor rute de zbor directe și diminuarea întârzierilor din cauza spațiului aerian congestionat. În plus, un sistem mai eficient ar putea duce la creșterea capacității zborurilor și ar ajuta o industrie aeronautică ce a fost grav lovită de declinul călătoriilor cu avionul în contextul pandemiei COVID-19.
„Niciun alt sector nu a suferit mai mult de pe urma crizei provocate de COVID-19 decât sectorul aviației. Prin urmare, este crucial ca reformele să se bazeze pe o analiză aprofundată și să nu ducă la creșterea costurilor pentru companiile aeriene, pentru furnizorii de servicii de navigație aeriană sau pentru alte părți interesate”, a declarat ministrul infrastructurii și locuințelor din Portugalia, Pedro Nuno Santos.
La întâlnirea care a avut loc la Luxemburg, prima lor reuniune de după luna decembrie 2019, miniștrii europeni ai Transporturilor au decis că statele membre vor avea opțiunea de a institui tarife variabile pentru a încuraja o ofertă de zboruri eficientă și pentru a îmbunătăți performanța de mediu.
Acordul convenit permite Președinției portugheze a Consiliului European să demareze discuții cu Parlamentul European cu privire la textul final.
Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.
Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată pentru că Marea Britanie și Spania nu au ajuns la un acord cu privire la aeroportul din Gibraltar.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate