Telefonia și internetul mobil, cele mai afectate de incidente de securitate

Telefonia și internetul mobil, cele mai afectate de incidente de securitate

Numărul 26-27, 10-23 iulie 2018  »  Conectarea la era digitală

Numărul incidentelor de securitate apărute în 2017 a crescut cu 20% față de anul 2016, dar a scăzut semnificativ (cu 38%), numărul mediu al conexiunilor afectate de fiecare incident în parte

Potrivit Raportului privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice publicat recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), în 2017 s-au înregistrat 334 incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, afectând în total peste zece milioane de conexiuni.

Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative raportate către ANCOM în 2017 au fost cele de telefonie mobilă și SMS (peste 6,1 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste trei milioane de conexiuni afectate), telefonie fixă (peste un milion de conexiuni) și internet fix (aproximativ un milion de conexiuni), cele mai puține conexiuni afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 250.000).

Datele raportate de furnizori către ANCOM relevă că, anul trecut, un incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat, în medie, 29.755 de conexiuni, cu 38% mai puține față de anul 2016 (cu o medie de 47.859 conexiuni afectate de un singur incident). Durata medie a unui incident semnificativ a fost de aproximativ 8 ore și 49 de minute, în timp ce durata totală a incidentelor de securitate raportate pe anul 2017 este de 2.945 de ore (de peste două ori mai mare decât în anul 2016). Cele mai multe incidente de securitate au avut loc în județul Constanța (40 de incidente), urmat de județele Vaslui (35 de incidente), Timiș și Buzău (32, respectiv 31 de incidente).

Conform reprezentanților ANCOM, cele mai multe incidente semnificative (73%) au fost cauzate de factori externi (de exemplu, întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice), 15% dintre incidente au fost determinate de erori de sistem (software sau hardware), iar 9% de fenomene naturale (precum ninsori și furtuni care au afectat diferite echipamente).

Raportul ANCOM privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2017 a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori, fiind cel de-al cincilea an în care instituția colectează aceste date, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puțin o oră. 




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.