Vânzările de automobile electrice în UE au explodat, dar rămân departe de obiectivele europene

Vânzările de automobile electrice în UE au explodat, dar rămân departe de obiectivele europene

Telex » Știri 26 iulie 2021  

Cota de piață a automobilelor electrice s-a dublat în Uniunea Europeană în al doilea trimestru al acestui an, dar rămâne departe de obiectivele preconizate pe termen mediu de Comisia Europeană în ideea de a proteja mediul înconjurător, relatează AFP, preluată de Agerpres. Astfel, conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), automobilele complet electrice au reprezentat 7,5% din înmatriculările de autoturisme noi în trimestrul al doilea al acestui an, comparativ cu 3,5% în perioada similară a anului trecut. Pe o piață auto care funcționează „la ralanti”, din cauza crizei sanitare, în perioada aprilie-iunie 2021 în UE au fost înmatriculate peste 210.000 de automobile electrice, în creștere cu 231,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Această creștere a fost stimulată de progresele substanțiale înregistrate pe toate cele patru mari piețe din regiune, în special în Spania (372,7%) și Germania (357%).

Vehiculele hibride de tip plug-in au înregistrat o creștere și mai spectaculoasă în trimestrul al doilea, înmatriculările crescând cu 255,8% până la 233.730 de unități. Italia a fost piața cu cel mai puternic ritm de creștere a înmatriculărilor de hibride plug-in în trimestrul al doilea, cu un salt de 659,3% în ritm anual.

Automobilele pe benzină încep să își piardă poziția dominantă și reprezintă în prezent mai puțin de jumătate din vânzările de autovehicule în UE, cu 1,17 milioane de vehicule vândute și o cotă de piață de 41,8% în trimestrul al doilea al acestui an, față de 51,9% în trimestrul al doilea al anului trecut.

Automobilele diesel, care au fost pe primul loc în unele state membre, au fost și ele afectate și nu mai reprezintă în prezent decât 20,4% din vânzări, comparativ cu aproape 30% în 2020.

Cu toate acestea, vânzările de automobile electrice pe baterie nu reprezintă decât o mică parte din cele 2,8 milioane de vehicule vândute în perioada aprilie-iunie în UE, în timp ce cota de piață a automobilelor care funcționează pe combustibili tradiționali (benzină și motorină) este de 62,2%.

Comisia Europeană ar dori să accelereze tranziția la automobilele electrice, având în vedere ajungerea la neutralitatea emisiilor de CO2 în 2050. La mijlocul acestei luni, Bruxelles-ul a anunțat un pachet de propuneri pentru a reduce cu 15% emisiile de CO2 în 2025, comparativ cu 2021, și cu 55% în 2030, printre care se numără în special interzicerea comercializării de autovehicule noi pe benzină și motorină începând din 2035.

„Constructorii dispun de o fereastră de oportunitate până în 2025 pentru a stimula vânzările de autovehicule pe benzină, care le aduc cele mai mari profituri. În schimb, începând din 2025, odată cu înăsprirea normelor europene, ar urma să cunoaștem un nou val de vânzări de autovehicule electrice”, a apreciat expertul german Matthias Schmidt.

Mai mulți constructori auto au anunțat că nu vor mai dezvolta noi motoare pe benzină și vor limita opțiunile de motorizare. Alții s-au angajat mai radical în tranziția spre vehiculele electrice, unele mărci preconizând că vor deveni complet electrice.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.