Vânzările de automobile în UE ar putea fi mai mici în 2021 decât în anul de criză 2020

Vânzările de automobile în UE ar putea fi mai mici în 2021 decât în anul de criză 2020

Numărul 48-49, 22 dec. 2021 - 11 ian. 2022  »  Lumea în care trăim

Înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au continuat să scadă în luna noiembrie, pentru a cincea lună consecutiv, ceea ce provoacă îngrijorări că anul 2021 ar putea fi chiar mai slab decât anul de criză 2020, o scădere alimentată de penuria mondială de cipuri care au devenit omniprezente în automobile, informează AFP, preluată de Agerpres. Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), un număr de 713.346 de autoturisme au fost înmatriculate în Uniunea Europeană în luna noiembrie, în scădere cu 20,5% comparativ cu aceeași lună a anului trecut și de asemenea cea mai slabă performanță pentru o lună noiembrie după 1993.

Scăderi de două cifre au fost înregistrate în multe piețe auto din UE, inclusiv în trei din cele patru mari piețe: Germania (-31,7%), Italia (-24,6%) și Spania (-12,3%). Piața auto din Franța a înregistrat o scădere modestă de 3,2% iar la nivelul UE singurele piețe auto care au consemnat creșteri au fost cele din Bulgaria, Irlanda și Slovenia. Piața auto din România a înregistrat o contracție de 13,4%, în luna noiembrie 2021 fiind înmatriculate 11.480 de autoturisme. În aceste condiții, în primele 11 luni ale anului vânzările de autoturisme au înregistrat o ușoară scădere (minus 0,04%) comparativ cu perioada similară a anului trecut, în pofida relansării economice de pe continent. „Penuria de microcipuri a împins vânzările de automobile din UE în teritoriul negativ și asta în pofida faptului că 2020 constituie o bază de comparație extrem de redusă”, comentează ACEA, într-un comunicat.

Cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului, liderul european al industriei auto, Volkswagen, a vândut 2,2 milioane de autoturisme în UE, cu 1,6% mai puțin decât în primele 11 luni ale anului trecut. Grupul german suferă în special de pe urma unei scăderi cu 7,6% a vânzărilor de automobile marca Skoda, chiar dacă diviziile Seat și Porsche au rezultate bune. Volkswagen este talonat îndeaproape de Stellantis, care în primele 11 luni a vândut aproape două milioane de autoturisme în UE, în creștere cu 0,4% în ritm anual. Grupul franco-italian a înregistrat un ușor recul pentru Peugeot, în timp ce vânzările de automobile mărcile Fiat și Citroën sunt stabile, iar Opel și Jeep au creșteri de vânzări.

Grupul Renault afișează la 11 luni o scădere de 9,9% în ritm anual, până la 922.000 de vehicule vândute în UE, în special ca urmare a unui recul de 15,5% în cazul vânzărilor de automobile marca Renault în timp ce vânzările mărci Dacia sunt în ușoară creștere (1,2%), cu 345.368 de unități vândute în UE în perioada ianuarie-noiembrie 2021.

În ceea ce privește România, datele publicate anterior de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că înmatriculările de autovehicule au scăzut în România, cu 10,8%, în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, marjă în care autoturismele electrice au consemnat o dublare a înregistrărilor, iar Dacia Spring, primul model „verde” al producătorului auto de la Mioveni, a devenit lider pe acest segment. Pe piața națională, clasamentul pe mărci (la autoturisme + autovehicule comerciale), după 11 luni din 2021, este condus de Dacia (33.250 unități), urmată de Ford (10.714), Renault (8.879), Toyota (8.863), Hyundai (8.442), Volkswagen (8.427), Skoda (7.340), Mercedes Benz (6.474), Suzuki (4.171) și Peugeot (3.586).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.