Vânzările de produse de lux vor înregistra în 2020 cea mai mare scădere din istorie

Vânzările de produse de lux vor înregistra în 2020 cea mai mare scădere din istorie

Numărul 46-47, 24 nov.-7 dec. 2020  »  Roza vânturilor

Vânzările de produse personale de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri și cosmetice) vor scădea cu 23% în acest an, până la 217 miliarde de euro, din cauza pandemiei de coronavirus, acesta fiind primul declin de după 2009 și totodată cea mai mare scădere înregistrată vreodată, a anunțat firma de consultanță Bain & Company, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Declinul preconizat de Bain, care vine în pofida unei reveniri puternice a vânzărilor de produse de lux în China, este în zona inferioară a intervalului cuprins între 20% și 35%, prognozat de aceeași firmă de consultanță în luna mai a acestui an. Acest lucru se datorează unei reveniri peste așteptări a vânzărilor de produse de lux în cursul verii, când măsurile de izolare au fost ridicate în întreaga lume, iar magazinele care comercializează poșete, haine, bijuterii și ceasuri de lux au fost redeschise. Cu toate acestea, cel de-al doilea val de infecții cu coronavirus care a apărut în Europa și SUA începând din octombrie a condus la noi restricții și închideri de magazine. În plus, incertitudinea provocată de alegerile prezidențiale din SUA a afectat și ea încrederea consumatorilor.

Singura veste bună pentru producătorii de articole de lux este China, unde vânzările au crescut cu 45%, până la 44 miliarde de euro în acest an. Potrivit analiștilor de la Bain, China este pe cale să devină cea mai mare piață din lume pentru produsele de lux în 2025, pe măsură ce consumatorii chinezi înstăriți vor călători mai puțin și vor cheltui mai mult acasă.

„Avem o lume cu două viteze, în condițiile în care Europa și SUA au fost serios lovite de cel de-al doilea val al pandemiei, precum și de incertitudinea socială și politică, în timp ce China accelerează fără întrerupere”, susține Federica Levato, partener la Bain.

Potrivit firmei de consultanță, criza coronvirusului a accelerat trei tendințe, în condițiile în care achizițiile online de produse de lux s-au dublat, de la 12% în 2019 la 23% în 2020, iar comerțul electronic urmează să devină canalul principal pentru cheltuieli globale cu produse de lux în 2025. De asemenea, limitarea călătoriilor internaționale i-a făcut pe oameni să cumpere mai mult din țările lor de reședință, iar cumpărătorii născuți începând din 1981, Generația Z, sunt responsabili în prezent pentru aproape 60% din achizițiile totale de produse de lux.

Bain & Company se așteaptă ca piața globală a produselor de lux să revină la nivelul din 2019 abia la finele lui 2022 sau începutul lui 2013, grație creșterii vânzărilor digitale și evoluțiilor solide din China.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.