Volumul comerțului cu amănuntul a crescut în martie cu 11,6% în UE; în România, avansul a fost de 8,4%

Volumul comerțului cu amănuntul a crescut în martie cu 11,6% în UE; în România, avansul a fost de 8,4%

Numărul 18, 12-18 mai 2021  »  Breviar statistic

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut cu 2,6%, în timp ce în zona euro avansul a fost de 2,7%, în martie, comparativ cu luna precedentă, România fiind printre statele membre ale UE cu cea mai mare creștere a acestuia, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. În februarie, volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 4,2% în zona euro și cu 3,8% în UE.

În rândul statelor membre ale UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere lunară a volumului comerțului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Danemarca (22,5%), urmată de Olanda (8,4%), Germania și Lituania (ambele cu 7,7%), Letonia (6,9%), Slovacia (5,4%), Spania (3,6%), Slovacia (3,4%), Suedia (2,9%), Malta (2,6%) și România (2,3%), cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (minus 15,4%), urmată de Slovacia (minus 14,7%) și Malta (minus 8,9%).

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 2,3% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 4,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 0,8%.

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în martie cu 11,6%, comparativ cu perioada similară din 2020, în timp ce în zona euro avansul a fost de 12%.

În rândul statelor membre ale UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere anuală a volumului comerțului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Slovenia (24%), urmată de Danemarca (22,6%) și Franța (21,3%), singurele scăderi fiind în Ungaria (minus 2,1%), Portugalia (minus 1,1%) și Malta (minus 0,1%).

România a raportat o creștere anuală de 8,4% a volumului comerțului cu amănuntul în martie, după un avans de 3,8% luna precedentă.

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au crescut cu 14,1% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 23,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 1,2%.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.