YouTube are un nou design, un nou logo şi noi facilităţi

YouTube are un nou design, un nou logo și noi facilități

Numărul 34-35, 5-18 sept. 2017  »  Conectarea la era digitală

YouTube primește un design nou și, pentru prima oară în ultimii 12 ani, schimbă logoul, informează News.ro. Cel mai important site de conținut video și-a păstrat logoul din 2005, când a fost lansat, și a fost păstrat de Google după ce l-a achiziționat în 2006.

Modificarea logoului este simplă, dar semnificativă. Bula roșie a fost mutată de pe cuvântul Tube și a fost transformată într-un buton care reprezintă funcția Play.

În afară de logo, site-ul – care a depășit 1,5 miliarde de utilizatori pe lună – schimbă cu aceeași ocazie și designul. Testat cu un  număr redus de utilizatori timp de mai multe luni, noul design reprezintă filosofia Material pe care Google a aplicat-o în decursul ultimilor ani pe majoritatea serviciilor sale.

Folosit de produse precum Android, Gmail, Google Drive sau Photos, Material Design înseamnă text mai clar și ușor de citit și mai mult spațiu alb. Pentru asta, Google a renunțat la elemente de design care creau impresia de aglomerație, precum umbre, efecte 3D și altele.

Dincolo de schimbările vizuale, Google a umblat și la facilitățile YouTube. Ideea de bază, care va fi dusă la final pe o perioadă mai îndelungată, este de a crea un serviciu uniform, în care aceleași opțiuni să fie disponibile pe toate platformele. De exemplu, în prezent Google nu oferă pe desktop unele dintre funcțiile disponibile pe telefoane și invers. Astfel, funcția care permite schimbarea vitezei de redare, disponibilă de mulți ani pe desktop, va fi în curând implementată și pentru aplicația mobilă. La fel, unele dintre funcțiile de pe mobile vor ajunge și pe desktop. De exemplu, minimizarea playerului video, care permite navigarea în paralel pe site, va fi disponibilă și pe calculatoare.

În prezent, Google experimentează o nouă facilitate în cadrul aplicației mobile, care, speră compania americană, va fi pe placul tinerilor și va genera mai multe afișări. Este vorba despre navigarea de la un video la altul printr-un swipe orizontal. De exemplu, o mișcare cu degetul pe ecran de la dreapta la stânga va afișa un alt clip pe care algoritmul folosit de YouTube pentru recomandări îl consideră potrivit pentru utilizator. Un gest similar, dar în direcția inversă, va realiza revenirea la clipul anterior.

(Sursa foto: tashka2000 / 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.