Zoom implementează un serviciu pentru autentificarea în doi factori

Zoom implementează un serviciu pentru autentificarea în doi factori

Telex » Știri 23 septembrie 2020  

Zoom a implementat un serviciu pentru autentificarea cu doi factori (2FA) în aplicaţiile sale web, desktop şi mobile, prin care permite utilizatorilor să dubleze securitatea propriilor conturi cu un strat suplimentar de protecţie, scrie blogul din România al companiei de securitate cibernetică Eset, potrivit Agerpres. „Pe scurt, sistemele 2FA permit utilizatorilor să treacă peste provocările de autentificare care au nevoie de informaţii din două surse diferite. Există trei factori de autentificare clasici care sunt utilizaţi în mod obişnuit - ceva ce ştiţi, cum ar fi o parolă sau un cod PIN, ceva ce aveţi, cum ar fi chei fizice sau aplicaţii de autentificare şi ceva personal, acest pas include date biometrice, cum ar fi amprentele digitale sau scanări ale retinei”, notează sursa citată.

Reprezentanţii platformei de videoconferinţă au precizat faptul că vor pune la dispoziţie noua caracteristică pentru toţi utilizatorii, inclusiv pentru cei care folosesc varianta gratuită a platformei. „Cu modalitatea 2FA propusă de Zoom, utilizatorii au opţiunea de a folosi aplicaţii de autentificare care acceptă protocolul Time-Based One-Time Password (TOTP) (cum ar fi Google Authenticator, Microsoft Authenticator sau FreeOTP), sau de a permite Zoom să trimită un cod prin SMS sau apel telefonic, ca al doilea factor al procesului de autentificare în cont”, au explicat oficialii Zoom, citaţi de Eset România.

În plus, compania permite utilizatorilor să folosească coduri de recuperare pentru a se conecta la conturile lor în cazul în care dispozitivul lor este pierdut sau furat. „Odată cu explozia cazurilor de COVID-19, tot mai multe companii au fost forţate să treacă la o modalitate de lucru la distanţă, astfel că Zoom şi alte servicii de videoconferinţă şi comunicare s-au bucurat de o creştere a popularităţii. Cu toate acestea, compania a fost, de asemenea, în centrul atenţiei din cauza problemelor de confidenţialitate şi securitate pe care le-a întâmpinat după ce utilizatorii au început să folosească platforma într-un număr nemaivăzut până atunci”, sunt de părere specialiştii Eset.

Zoom, software dedicat apelurilor video între utilizatori, este folosit de milioane de utilizatori din întreaga lume, de la lecţiile online ale profesorilor, la întâlniri de afaceri, pe fondul măsurilor adoptate de autorităţi pentru limitarea pandemiei de coronavirus (COVID-19).

În primăvara acestui an, o serie de informaţii publicate în mass media care au pus sub semnul întrebării practicile companiei privind protecţia vieţii private i-au speriat pe investitori, ştergând o mare parte din capitalizarea bursieră record a Zoom.

La rândul său, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a avertizat asupra faptului că aplicaţia Zoom prezintă o serie de vulnerabilităţi şi funcţii ascunse care pot pune în pericol securitatea datelor.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.