Brandul de țară al României valorează 222 de miliarde de dolari, în creștere cu 27% comparativ cu 2017
Numărul 40, 16-22 oct. 2018 » Lumea în care trăim
România se situează pe locul 45 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, în creștere față de locul 49 pe care se situa în 2017, în condițiile în care valoarea brandului de țară al României a crescut cu 27%, până la 222 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat de compania americană de consultanță Brand Finance, citat de Agerpres.
Țara noastră este devansată în acest clasament de state precum Iran, Columbia, Vietnam sau Bangladesh, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria – locul 54, Slovacia – locul 55, Grecia – locul 59 și Bulgaria – locul 70.
La nivel global, Brand Finance susține că SUA beneficiază de cel mai valoros brand de țară, 25.900 miliarde de dolari, în creștere cu 23% în ritm anual, urmat de brandul de țară al Chinei (12.800 miliarde de dolari) și cel al Germaniei (5.100 miliarde de dolari). Pe ultimele locuri se situează Libia, Honduras și Insula Mauritius.
Studiul Brand Finance Nation Brands se bazează pe datele colectate de la Fondul Monetar Internațional, Forumul Economic Mondial și fDI Intelligence. Studiul calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupate sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.





Toamna teatrală: un festival național la a XXXV-a ediție
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice