UE a adoptat o reglementare care prevede combustibili mai ecologici pentru transportul maritim

UE a adoptat o reglementare care prevede combustibili mai ecologici pentru transportul maritim

Telex » Știri 26 iulie 2023  

Utilizarea într-o mai mare măsură a combustibililor din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon va reduce amprenta de carbon a sectorului maritim din UE, în urma adoptării de către Consiliul UE, marți, a unui nou regulament privind așa-numita inițiativă FuelEU în domeniul maritim, informează un comunicat de presă al președinției spaniole a Consiliului UE, citat de Agerpres. "Noua lege va oferi securitate juridică operatorilor de nave și producătorilor de combustibili și va contribui la lansarea producției la scară largă de combustibili maritimi durabili, îndeplinind astfel în mod substanțial obiectivele noastre climatice la nivel european și mondial", a declarat ministrul spaniol al Transporturilor, Raquel Sanchez Jimenez.

Principalul obiectiv al inițiativei FuelEU în domeniul maritim, ca parte esențială a pachetului legislativ "Pregătiți pentru 55" al UE, este de a crește cererea de combustibili din surse regenerabile și cu emisii scăzute de carbon, de a spori utilizarea consecventă a acestora și de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul transportului maritim, asigurând, în același timp, buna desfășurare a traficului maritim și evitând denaturarea pieței interne. Noul act legislativ urmărește să plaseze transportul maritim pe traiectoria realizării obiectivelor climatice ale UE pentru 2030 și 2050 și ar trebui să joace un rol fundamental în realizarea obiectivelor Legii europene a climei.

Noul regulament include în special măsuri pentru a se asigura că intensitatea gazelor cu efect de seră generate de combustibilii utilizați de sectorul transportului maritim va scădea treptat în timp, cu 2% în 2025, până la 80% până în 2050, precum și un regim special de stimulente pentru a sprijini utilizarea așa-numiților combustibili din surse regenerabile de origine nebiologică (RFNBO) cu un potențial ridicat de decarbonizare. Este prevăzută, de asemenea, obligația navelor de pasageri și a containerelor de a utiliza alimentarea cu energie electrică de la mal pentru toate nevoile de energie electrică atunci când sunt amarate la chei în principalele porturi ale UE începând din 2030, în vederea reducerii poluării aerului în porturi, care se află adesea în apropierea unor zone dens populate.

În urma adoptării formale de către Consiliu, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE după perioada de vară și va intra în vigoare în 20 de zile de la publicare. Noile norme se vor aplica de la 1 ianuarie 2025, cu excepția articolelor 8 și 9, care se vor aplica de la 31 august 2024.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.