
Abordări privind fixarea prețurilor de vânzare
Numărul 31-32, 25 aug. - 7 sep. 2021 » Expertiza și auditul afacerilor
Rezumat: Informațiile contabile pot fi utilizate pentru luarea deciziilor privind prețul mai ales în situația în care firma este lider de piață și poate impune astfel propria politică în stabilirea prețurilor în piața pe care activează. Deci, în general, prețurile sunt deja stabilite de liderii de piață, iar existența concurenței, în cazul produselor similare, impune adaptarea prețului celorlalte organizații la nivelul lor.
Chiar în această situație, cunoașterea și înțelegerea costurilor ajută managerii în luarea deciziilor referitoare la alegerea produsului/serviciului care trebuie realizat, la cantitatea care trebuie vândută și la faptul dacă prețul care este practicat pe piață justifică riscul de afaceri implicat în orice decizie de a vinde pe această piață. Totodată, înțelegerea strategiei de marketing adoptate este esențială în utilizarea informațiilor furnizate de contabilitatea managerială (referitoare la costuri) pentru luarea deciziilor legate de preț.
Clasificare JEL: G13, G17, G31, M11
Articolul complet este disponibil în numărul 6/2021 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Un concurs internațional la care tehnologia de vârf s-a unit cu arta de calitate
Toamna muzicală, „recoltă” bogată de roade ale talentului și dăruirii artistice
Icarii contemporani, la un show aviatic de excepție, BIAS 2023
Pe litoral, nu numai soare și festivaluri. Sănătatea revine „în forță”
Ziua Internațională a Prieteniei, o sărbătoare a tot ceea ce au valoros oamenii
În „lunga vară fierbinte”, recorduri de „temperatură” cultural-artistică
Noaptea Muzeelor la Sate – o premieră europeană în spațiul mioritic
Ia și Sânzienele, simboluri ale unor tradiții permanent cultivate și îmbogățite