MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
Adelina Stoienescu (BNR): Nu văd niciodată inteligența artificială să poată să înlocuiască domenii care țin de interacțiunea umană

Adelina Stoienescu (BNR): Nu văd niciodată inteligența artificială să poată să înlocuiască domenii care țin de interacțiunea umană

Telex » Știri astăzi, 9:41  

Inteligența artificială nu va putea niciodată să înlocuiască domenii care țin de interacțiunea umană, precum inteligența emoțională, a afirmat, la o conferință de specialitate, Adelina Stoienescu, expert în cadrul Diviziei de Supraveghere a Plăților și Instrumentelor de Plată la Banca Naționala a României (BNR), citată de Agerpres.

„Este interesant de văzut, din perspectiva noastră, tot ce înseamnă piața și cum gândește piața și cei care dezvoltă inteligența artificială. Mie îmi place că ei sunt foarte pozitivi în mersul lucrurilor. Mă și sperie în același timp, pentru că noi la banca centrală am văzut destul de multe cazuri de inteligență artificială utilizată în cazuri de fraude. Ai spune și ai jura că așa este, că mama m-a sunat astăzi și că ea mi-a cerut niște bani, că mi-a făcut și mi-a dres. Pentru noi inteligența artificială este o provocare și va rămâne o provocare tot timpul. Și va rămâne o provocare o dată din perspectiva eticii cu care ea este utilizată și în al doilea rând din perspectiva limitărilor, cât de mult ai putea să limitezi utilizarea inteligenței artificiale. Fără de dubiu este un instrument fără de care nici noi, în calitate de reglementator, și nici piața nu mai poate să trăiască în ziua de astăzi. Sunt procese, sunt o grămadă de elemente care sunt făcute mult mai ușor cu inteligența artificială. Adevărat că au și un grad de acuratețe mult mai mare uneori, dar ajungem tot la intervenția umană și la cel care lucrează și depinde de unde învață”, a declarat Adelina Stoienescu, la conferința „Real Risks 2025 - Banking & Antreprenoriat în era AI”. Ea a menționat că BNR utilizează inteligența artificială pentru procese care necesită activități repetitive, un volum mare de informații, pentru date statistice.

„Încercăm acum să implementăm, nu am implementat, pentru tot ceea ce înseamnă măsuri de securitate, extragere de elemente esențiale în documentația emisă de instituțiile de credit. Încercăm să ne facem și nouă viața mai ușoară, și dumneavoastră viața mai ușoară, băncilor în special, să nu revenim către dumnealor tot timpul cu anumite informații sau solicitări. Nu văd niciodată inteligența artificială să poată să înlocuiască domenii care țin de interacțiunea umană. Nu o să văd vreodată, eu nu cred că inteligența artificială va ajunge să înlocuiască inteligența emoțională, de exemplu”, a subliniat Stoienescu.

Expertul BNR a adăugat că AI ar putea ajuta un psiholog, dar nu va ajunge un element de decizie. De asemenea, nu va putea înlocui creativitatea umană. Muzica realizată acum cu AI nu are același mesaj, a susținut Stoenescu.

La rândul său, Gabriel Niculescu, expert în cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică, a declarat că AI este utilizat deja de cei care atacă, precum și de cei care se ocupă de apărare. În viitor este de așteptat să fie utilizat din ce în ce mai mult, iar marea problemă a folosirii AI-ului este că „oameni cu cunoștințe din ce în ce mai mici vor putea să-l folosească pentru a lansa atacuri destul de sofisticate și coordonate”.

 

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.