Analiză: Acțiunile de lux prind avânt pe bursele europene; perspectivele pe termen lung rămân mixte
Numărul 42, 29 oct. - 4 nov. 2025 » Roza vânturilor
Acțiunile de lux prind avânt pe bursele europene, după publicarea rezultatelor financiare pe trimestrul al treilea ale LVMH, compania-mamă a brandurilor de lux Louis Vuitton, Dior, Sephora, Tiffany & Co. și Fendi, care au generat optimism pentru întregul sector, însă, pe termen lung, perspectivele rămân mixte, relevă o analiză realizată de consultantul de strategie în cadrul XTB România, Claudiu Cazacu, citată de Agerpres. Creșterea organică de 1% a veniturilor, la 58,1 miliarde de euro, poate părea marginală, dar a oferit întocmai carburantul necesar pentru investitorii care se așteptau la scăderea cifrei de afaceri. Totuși, nu toate segmentele au înregistrat o performanță peste așteptări, dar componenta de retail prin canale selective a avansat cu 7%. China a propulsat creșterea din întreaga regiune asiatică, mai puțin Japonia. E o veste bună, care schimbă tendința după două trimestre de scădere anuală de 6 și 11% a veniturilor, spune acesta.
„Acțiunile companiilor din domeniul luxului erau în suferință de mai multe trimestre, unul dintre motive fiind tocmai declinul pieței din China. Acum, veștile din principala piață a brandului au contribuit la relansarea entuziasmului. Titlurile LVMH (…) au avansat cu 12,2%, cel mai bun rezultat de după ianuarie 2024. Înainte de raportări, anul adusese un minus de 16,1% al cotațiilor. Veniturile din vânzări au fost impulsionate de organizarea de evenimente și de un număr mai ridicat de vizitatori, inclusiv ca urmare a interesului pentru The Louis. Designul în formă de vas de croazieră al magazinului din Shanghai deschis în iunie a captat atenția publicului, care s-a transformat ulterior în vânzări”, punctează Cazacu.
Cu toate acestea, este mult de recuperat, volumele de bunuri vândute marcând o scădere de 20% între 2022 și 2024. Stabilizarea este un prim pas, și veștile macro recente din China sunt mixte: deși economia a avansat cu 4,8%, peste așteptări, motorul a fost exportul, nu cererea internă. Vânzările au crescut cu 3% anualizat, încetinind de la 3,4% în august, și venitul net disponibil a crescut cu 4,5% în mediul urban, sub ritmul de 6% din rural. Dificultățile din sectorul imobiliar persistă și ele, limitând sentimentul consumatorilor.
Astfel, e nevoie de date suplimentare pentru a confirma un trend de redresare. Potrivit CEO-ului L'Oreal, care a obținut, de asemenea, un avans al vânzărilor în China, un singur trimestru nu înseamnă un trend, semnalând prudență în estimări. Totuși, compania sa a cumpărat cu 4 miliarde de euro o divizie de parfumuri și licențe de utilizare a unor branduri, inclusiv Gucci, pentru produse cosmetice, de la Kering. Acesta este un semnal de încredere în perspectiva sectorului de lux pe termen lung.
Kering, al cărui nou director general este fostul șef de la Renault, Luca di Meo, are misiunea de a reduce datoriile și de a se concentra pe brandurile principale, în primul rând Gucci, care a adus aproape jumătate din veniturile companiei anul trecut. Titlurile Kering au crescut cu 35,1% anul acesta, piața oferind încredere planurilor noului director general, menționează consultantul de strategie al XTB România.
Pe de altă parte, titlurile Hermes au un minus de 6,2% anul acesta. Cunoscutul producător de genți și accesorii a cunoscut un avans de peste 7% în aceeași sesiune în care rezultatele LVMH au surprins pozitiv. Acțiunile pierdeau 12% de la începutul anului până miercurea trecută, cu o recuperare insuficientă pentru a trece în teritoriu pozitiv față de începutul anului.
Cu o pondere importantă a sectorului în capitalizarea totală, bursa franceză a fost susținută de veștile bune din domeniul produselor de lux. Cu toate acestea, apăsată de incertitudini politice, datorie în creștere și un drum neclar spre reducerea deficitului, indicele bursier a rămas în urma celui german anul acesta.
Totuși, provocările rămân majore în sectorul bunurilor de lux.
„Speranțele de recuperare, fie și parțială, a decalajelor s-au legat de raportările unor giganți precum LVMH. Rezultatele sale au energizat acțiunile din domeniul luxului și le-au transformat în cele mai performante titluri ale pieței franceze în ultima săptămână, dar dezamăgirea raportului Hermes și preocupări de ordin macro au condus la corecții miercuri. Trimestrul al patrulea vine cu provocări pentru LVMH inclusiv din partea efectelor variației cursului de schimb și a unui mediu macro mai dificil la nivel global. Pentru ceilalți jucători, de asemenea, continuarea investițiilor, reducerea datoriilor și modalități inovative de a capta atenția clienților sunt esențiale pentru a păstra tendințele favorabile ale acțiunilor, într-un final de an cu riscuri variate. Corecțiile recente ale aurului și altor metale prețioase oferă un puternic indiciu al vitezei cu care percepțiile se pot schimba în piețe”, a adăugat Claudiu Cazacu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
   




Educația prin lectură, un obiectiv major susținut prin inițiative valoroase
Toamna teatrală: un festival național la a XXXV-a ediție
Bucureștiul, capitala celui mai așteptat festival cinematografic al acestei toamne
Galați, octombrie 2025: epicentru al comediei teatrale românești
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ