ANAR: Utilizatorii de apă pot solicita și obține online avize/autorizații de gospodărire a apelor

ANAR: Utilizatorii de apă pot solicita și obține online avize/autorizații de gospodărire a apelor

Telex » Știri 6 iulie, 9:25  

Utilizatorii de apă pot solicita și obține online avize și autorizații de gospodărire a apelor prin intermediul aplicației depunerea Online – Avize și Autorizații realizată de Administrația Națională „Apele Române” (ANAR). Aceasta este disponibilă pe site-ul www.rowater.ro, pe prima pagină. Accesul este gratuit și se face în baza unui cont, precum și a unei adrese de email dedicate, fiind funcțională la nivel central și la nivelul celor 11 Administrații Bazinale de Apă.

Avizul este emis înainte de demararea lucrărilor, iar autorizația poate fi obținută după finalizarea execuției, pentru funcționarea sau exploatarea lucrărilor construite pe ape sau care au legătură cu apele.

„Administrația Națională «Apele Române», cele 11 Administrații Bazinale de Apă (ABA), precum și Sistemele de Gospodărire a Apelor (SGA) din subordinea ABA reglementează din punct de vedere al gospodăririi apelor toate lucrările construite pe ape sau care au legatură cu apele, indiferent de deținător. Conform legii, oricine construiește o astfel de lucrare trebuie să solicite, în condițiile legii, aviz sau autorizație de gospodărire a apelor. Acestea sunt acte tehnico-juridice care implică răspunderea administratorului resursei de apă, atât pentru alocarea resursei de apă, cât și pentru primirea apelor uzate în emisarii naturali (râuri, lacuri). Pentru promovarea și execuția lucrărilor pe ape sau care au legătură cu apele și pentru punerea în funcțiune sau exploatarea acestor lucrări, utilizatorii sunt obligați să solicite la ANAR /ABA/SGA emiterea avizului de gospodărire a apelor, respectiv autorizației de gospodărire a apelor. Pentru utilizatorii care dețin deja acte de reglementare în domeniul gospodăririi apelor, dar le-a expirat termenul de valabilitate, pot solicita online reînnoirea/reactualizarea avizului/autorizației”, precizează ANAR, într-un comunicat.

Beneficiile oferite de platformă sunt reducerea timpului de așteptare, eliminarea pașilor birocratici și evitarea contactului fizic. În plus, conferă transparență instituțională, întrucât solicitantul poate urmări pas cu pas fiecare etapă de avizare/autorizare.

Pentru a obține avizul/autorizația, utilizatorul trebuie să parcurgă următorii pași:

Să acceseze butonul de conectare și să creze un cont în platformă;

Să completeze formularul de înscriere accesând opțiunea din meniul vertical „Formulare” și să încarce documentele solicitate din secțiunea „Încarcă documente”;

După încărcarea tuturor documentelor necesare, pentru a depune, se face click pe butonul cerere depusă. Aplicația va afișa numărul de înregistrare al cererii și utilizatorul va primi un mesaj de confirmare pe email.

„Pentru completarea formularului și transmiterea documentelor, vă rugăm să vă asigurați să folosiți ultima versiune a unui browser modern (Chrome, Firefox, Microsoft Edge)”, precizează ANAR.

Dacă se cer clarificări, userul trebuie să se întoarcă la meniul principal și să încarce documentele solicitate;

Odată depus dosarul, starea acestuia poate fi verificată la secțiunea „Formulare depuse”;

După emiterea avizului/autorizației, plata se efectuează în afara platformei, dar este necesară încărcarea dovezii plății în aplicație.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.