Aproape 6 din 10 companii din industrie intenționează să devină neutre climatic, până în 2035

Aproape 6 din 10 companii din industrie intenționează să devină neutre climatic, până în 2035

Numărul 21-22, 31 mai - 13 iun. 2023  »  Lumea în care trăim

Peste jumătate (59%) dintre companiile din sectorul industrial și-au propus să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2035, iar cele mai optimiste organizații se află în Italia, Germania și Regatul Unit al Marii Britanii, reiese dintr-un raport realizat de o companie internațională de consultanță în management, relatează Agerpres. Potrivit cercetării "Status quo of the sustainability transformation (2023)", efectuată de Horvath, principalele măsuri "net zero" pe care se concentrează companiile pentru a-și atinge obiectivele de sustenabilitate sunt: îmbunătățirea eficienței energetice (45%), măsuri de compensare a emisiilor de CO2 (45%), utilizarea surselor regenerabile de energie (43%), modificarea modelelor de operare (37%), schimbări în lanțul de aprovizionare (35%), dezvoltarea capacităților proprii de generare a energiei din surse regenerabile (34%), decarbonizarea lanțului de aprovizionare (34%) și adoptarea și dezvoltarea principiilor economiei circulare (34%).

Cei mai mulți dintre participanții la studiu (98%) urmăresc cel puțin una dintre aceste măsuri "net zero" și, în general, le prioritizează pe cele care pot fi implementate în timp relativ scurt, pentru a reduce consumul de energie și emisiile.

În același timp, mai puțin de jumătate dintre companii au un plan concret pentru a-și atinge obiectivele privind sustenabilitatea (42%), iar o treime dintre acestea nu și-au definit vreun obiectiv climatic sau nu se așteaptă să-l atingă până în 2045.

"În Germania, una din trei companii deja implementează propria strategie privind decarbonizarea, însă numai 40% dintre directorii chestionați văd această țară ca fiind un pionier în domeniul sustenabilității. Executivii intervievați din Regatul Unit, Franța, Statele Unite, Spania și Canada nu au implementat încă măsuri de reducere a emisiilor de CO2. În Franța și SUA, 20% dintre respondenți au spus că nu au implementat nicio măsură privind sustenabilitatea. Canada este, cel mai probabil, țara care va avea o poziție de lider mondial în privința sustenabilității, consideră 66% dintre executivi chestionați din această țară, care produce deja aproape două treimi din electricitatea sa din surse regenerabile și continuă să își extindă masiv resursele de hidroenergie și infrastructura pentru hidrogen. Regatul Unit vine rapid din urmă, producând un surplus de electricitate verde în 2022 și extinzându-și rapid sursele de energie eoliană. Spania se concentrează pe expansiunea fotovoltaicelor, însă proiectele înaintează mai greu, din cauza birocrației", se menționează în concluziile raportului Horvath.

În ceea ce privește principalii factori care motivează eforturile în direcția sustenabilității, companiile au punctat: eficiența energetică îmbunătățită (58%), inovația/tehnologiile viitoare (45%) și conservarea habitatului (43%).

La capitolul investiții, studiul relevă că, în medie, companiile au alocat 27% din portofoliu pentru acțiuni sustenabile în 2023, în timp ce organizațiile nord-americane au planificat investiții în privința mediului mai mari decât cele europene. "Totuși, investițiile ecologice sunt așteptate să crească și în Europa, în următorii ani, iar majoritatea executivilor intervievați au în plan să crească aceste investiții cu până la 19% în 2023", notează realizatorii cercetării de specialitate.

Studiul "Status quo of the sustainability transformation (2023)" a fost realizat de IMWF Institute for Management & Economic Research, în numele Horvath, în rândul a 180 de manageri din companii din șase piețe economice (Germania, UK, Franța, Italia, Spania, Polonia, SUA și Canada). Respondenții lucrează în companii cu vânzări anuale de cel puțin 100 de milioane de euro. 59% dintre companiile participante la studiu activează în domeniul industrial, 26% în servicii, 6% în comerț și 9% în alte sectoare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.