BREC: Marile proiecte imobiliare din 2022 cumulează investiții de peste 1,8 miliarde euro

BREC: Marile proiecte imobiliare din 2022 cumulează investiții de peste 1,8 miliarde euro

Numărul 8, 2-8 mar. 2022  »  Analize și sinteze

Investițiile în proiecte imobiliare continuă în ritm accelerat în România, piața rezidențială și segmentul logistic atragând cel mai mare volum de noi investiții, arată o analiză a Bucharest Real Estate Club (BREC), citată de Mediafax. Segmentul de retail atrage noi investiții și formate, în timp ce investitorii în clădiri de birouri se pregătesc pentru creșterea volumului de trafic și reîntoarcerea la birou a angajaților.

Volumul investițiilor în cele mai mari proiecte imobiliare aflate în lucru sau care vor începe anul acesta, la nivelul întregii țări, depășește 1,8 miliarde de euro, potrivit estimărilor BREC, piața rezidențială și cea logistică fiind cele mai dinamice în acest moment. Pe zona rezidențială, peste 10 proiecte mari, cu peste 500 de apartamente, sunt în curs de dezvoltare anul acesta doar în București.

Pe segmentul clădirilor de birouri, pentru că se preconizează relaxarea restricțiilor din ultimii doi ani, iar majoritatea companiilor au în plan readucerea angajaților la birou sau tranziția de la „work from home” la diferite formate de muncă hibrid, în 2022 vor apărea probabil noi investiții și pe acest segment. Până acum au fost anunțate șase noi proiecte de birouri în București, iar acestea vor aduce în plus pe piață aproape 140.000 metri pătrați.

Potrivit analizei BREC, în 2022 se va extinde puternic și segmentul proiectelor mixte – tip „oraș în oraș” –  care oferă facilități multiple. În Capitală sunt în lucru trei mari astfel de dezvoltări, iar în celelalte orașe mari din țară se adaugă încă cel puțin cinci.

Pe segmentul logistic, la nivel național, noile livrări vor atinge un volum de peste 500.000 mp anul acesta. Nu în ultimul rând, vor fi construiți peste 200.000 mp de spații moderne de retail, majoritatea investițiilor fiind anunțate în București și în orașele mari din vestul țarii, dar și în orașe secundare și terțiare precum Pitești sau Alba Iulia. Tot pe segmentul de retail, investitorii pregătesc formate și concepte noi, integrand elemente ce țin de sustenabilitate sau comunitate.

„Observăm o creștere a traficului în centrele comerciale regionale. Retailerii de bijuterii, cosmetice și articole sportive sunt cei care au înregistrat vânzări crescute, având in vedere contextul ultimilor ani, marcat de restricții”, a declarat pentru BREC Geanina Ungureanu, Senior Asset & Leasing Manager, Retail la Immofinanz.

Tatian Diaconu, CEO Nhood, a spus, de asemenea, că „ideea de a îmbina într-un mod util retailul cu birourile, cu un sistem educațional sau de sănătate demonstrează de fapt că aceasta este o soluție nouă”.

Și Skanska, jucător puternic axat pe sustenabilitate, consideră că preferă să suporte „creșterea costului în construcții decât costul de a nu face nimic pentru protejarea mediului. Am confirmat prin proiectele noastre targetul de reducere a emisiilor de carbon cu 50%, iar pentru viitor ne dorim să creștem la 70%”, potrivit reprezentantului companiei, Andrei Ivan.

Una dintre principalele provocări ale industriei rămâne creșterea costurilor de construcție și lipsa personalului calificat. Adriana Iftime, vicepreședinte al Patronatului Societăților din Construcții, a declarat că în România activează 400.000 de muncitori, în timp ce pe șantierele din Europa de Vest lucrează 700.000 de muncitori romani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.