Cosmin Peşteşan (CNAB): Prognoza pesimistă pentru traficul pe aeroporturile bucureştene este de 5,5 milioane de pasageri, în 2021

Cosmin Peșteșan (CNAB): Prognoza pesimistă pentru traficul pe aeroporturile bucureștene este de 5,5 milioane de pasageri, în 2021

Telex » Știri 22 februarie, 9:37  

Estimarea medie a Airports Council International (ACI Europe) pentru traficul din aeroporturile bucureștene în 2021 este undeva la 7,5 milioane de pasageri, însă prognoza pesimistă, pe care nu ne-o dorim, este de 5,5 milioane de pasageri, potrivit noului director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), Cosmin Peșteșan, citat de Agerpres. Cele două aeroporturi ale Capitalei au consemnat anul trecut un trafic aerian de peste 4,46 milioane de pasageri, în scădere cu 69,7% față de 2019, în timp ce mișcările de aeronave s-au redus cu 53,5%, a anunțat CNAB, la finele lunii ianuarie 2021. În condițiile în care în primele două luni din 2020 traficul de pasageri a cunoscut o ușoară creștere, de 5,5%, față de 2019, scăderea pe celelalte 10 luni ale aceluiași an (martie - decembrie) a fost de peste 81%, cu un minimum de 19.118 pasageri și 1.136 mișcări aeronave în luna aprilie, respectiv un maximum de 426.081 pasageri și 5.218 mișcări de aeronave în luna august.

„Prognoza ACI medie - Airports Council Intenational - este undeva la 7,5 milioane de pasageri. Prognoza pesimistă, pe care nu ne-o dorim, este 5,5 milioane de pasageri. În prima jumătate a anului estimăm undeva la 30% din scenariile astea, urmând ca să vedem dacă vara ne ajută să creștem și să ne atingem cel puțin obiectivul mediu”, a spus Cosmin Peșteșan.

În altă ordine de idei, șeful CNAB a menționat că stadiul fizic al lucrărilor la Aeroportul Băneasa este undeva la 80% pe partea de structură, iar noul Consiliu de Administrație urmează să vină cu un plan și cu o strategie de operaționalizare pentru acest obiectiv. Potrivit acestuia, capacitatea Aeroportului Băneasa, conform fluxurilor actuale programate, se situează undeva la 1,2 milioane de pasageri. „Deci, ne uităm pe strategie să vedem dacă putem ca acest aeroport să aibă un alt model de business. Urmează să venim și cu o propunere. Lucrările la acest aeroport sunt asumate în fața Guvernului pentru Campionatul European de Fotbal în principal. Împreună cu Consiliul de Administrație, vom stabili ce facem cu acest aeroport, în condițiile actuale de trafic scăzut cu 80% în acest moment la Aeroportul Henri Coandă”, a adăugat el. Contractul de reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu a fost semnat pe 30 septembrie 2019, iar capacitatea de trafic se mărește la 350 de pasageri/oră.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.