Cosmin Peşteşan (CNAB): Prognoza pesimistă pentru traficul pe aeroporturile bucureştene este de 5,5 milioane de pasageri, în 2021

Cosmin Peșteșan (CNAB): Prognoza pesimistă pentru traficul pe aeroporturile bucureștene este de 5,5 milioane de pasageri, în 2021

Telex » Știri 22 februarie 2021  

Estimarea medie a Airports Council International (ACI Europe) pentru traficul din aeroporturile bucureştene în 2021 este undeva la 7,5 milioane de pasageri, însă prognoza pesimistă, pe care nu ne-o dorim, este de 5,5 milioane de pasageri, potrivit noului director general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Cosmin Peşteşan, citat de Agerpres. Cele două aeroporturi ale Capitalei au consemnat anul trecut un trafic aerian de peste 4,46 milioane de pasageri, în scădere cu 69,7% faţă de 2019, în timp ce mişcările de aeronave s-au redus cu 53,5%, a anunţat CNAB, la finele lunii ianuarie 2021. În condiţiile în care în primele două luni din 2020 traficul de pasageri a cunoscut o uşoară creştere, de 5,5%, faţă de 2019, scăderea pe celelalte 10 luni ale aceluiaşi an (martie - decembrie) a fost de peste 81%, cu un minimum de 19.118 pasageri şi 1.136 mişcări aeronave în luna aprilie, respectiv un maximum de 426.081 pasageri şi 5.218 mişcări de aeronave în luna august.

„Prognoza ACI medie - Airports Council Intenational - este undeva la 7,5 milioane de pasageri. Prognoza pesimistă, pe care nu ne-o dorim, este 5,5 milioane de pasageri. În prima jumătate a anului estimăm undeva la 30% din scenariile astea, urmând ca să vedem dacă vara ne ajută să creştem şi să ne atingem cel puţin obiectivul mediu”, a spus Cosmin Peşteşan.

În altă ordine de idei, şeful CNAB a menţionat că stadiul fizic al lucrărilor la Aeroportul Băneasa este undeva la 80% pe partea de structură, iar noul Consiliu de Administraţie urmează să vină cu un plan şi cu o strategie de operaţionalizare pentru acest obiectiv. Potrivit acestuia, capacitatea Aeroportului Băneasa, conform fluxurilor actuale programate, se situează undeva la 1,2 milioane de pasageri. „Deci, ne uităm pe strategie să vedem dacă putem ca acest aeroport să aibă un alt model de business. Urmează să venim şi cu o propunere. Lucrările la acest aeroport sunt asumate în faţa Guvernului pentru Campionatul European de Fotbal în principal. Împreună cu Consiliul de Administraţie, vom stabili ce facem cu acest aeroport, în condiţiile actuale de trafic scăzut cu 80% în acest moment la Aeroportul Henri Coandă”, a adăugat el. Contractul de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu a fost semnat pe 30 septembrie 2019, iar capacitatea de trafic se măreşte la 350 de pasageri/oră.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.