![Eurostat: România, cea mai mare creştere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani Eurostat: România, cea mai mare creştere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani](https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/imgcr/WcAKdmN50s6Gf2ABB7MfDOMm9WRWMHWGSsOI0dNoGHBfdHNc1c82pFDd71zhibrZxqf7Wgn1igKgCAqZ1US8cQ/eurostat-romania-cea-mai-mare-crestere-din-ue-a-cumparaturilor-online-in-ultimii-cinci-ani-a7445.jpg)
Eurostat: România, cea mai mare creștere din UE a cumpărăturilor online, în ultimii cinci ani
Numărul 7, 23 feb.-1 mar. 2021 » Conectarea la era digitală
Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cele mai mari creşteri ale cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet au fost înregistrate în România (27 puncte procentuale - pp), Cehia şi Croaţia (ambele cu 25 pp) şi Ungaria (23 pp), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. În condiţiile în care cumpărăturile clasice sunt afectate de restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19), iar preferinţele şi obiceiurile consumatorilor se schimbă, comerţul electronic îşi va continua expansiunea, estimează Eurostat.
La nivelul UE, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2020, dintre care 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Achiziţiile online cu crescut cu patru puncte procentuale în 2020 faţă 2019 (68% din utilizatorii de internet) şi cu zece puncte procentuale faţă de 2015 (62%).
În 2020, campionii achiziţiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) şi Irlanda (81%). La polul opus, cu cel mai redus procentaj, s-au situat Bulgaria (42%) şi România (45%).
Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online), filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%), livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (29%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (28%), cosmetice (27%), cărţi printate, reviste sau ziare (27%), computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (26%) şi muzică prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (26%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Litoralul, o imensă scenă a artei de calitate
Cultură și statistică. Drumul spre mai mult și mai bine
Sub egida Ateneului Român, o vară muzicală de excepție
Expoziție la BNR: „Un alt fel de tezaur: Campionii României”
Bookfest 2024, încă un pas al editurilor spre armonizarea ofertei cu cererea
Festivalul Internațional Shakespeare. Din nou, Craiova la superlativ
Festivalul Filmului European. A șaptea artă, la superlativ
„Fără cărți, istoria e tăcută, literatura nu are glas, știința e infirmă, iar gândirea suspendată”