Măsuri pentru operaționalizarea Direcției de soluționare alternativă a litigiilor din ANPC
Numărul 30, 25-31 octombrie 2016 » Direct de la sursă
D
Măsurile au fost luate de Executiv în baza OG nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, potrivit căreia reclamațiile împotriva comercianților pot fi prezentate voluntar de către consumatori entităților care aplică proceduri de soluționare alternativă a litigiilor într-un mod independent, imparțial, transparent, eficace, rapid și echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecție a consumatorilor și a bunei funcționări a pieței. Direcția de soluționare alternativă a litigiilor are competența să soluționeze alternativ litigii naționale și transfrontaliere izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări servicii în sectoarele de activitate în care ANPC este competentă.
De asemenea, în cadrul ANPC își va desfășura activitatea, începând cu 1 ianuarie 2018, și Centrul European al Consumatorilor România, care funcționează acum prin intermediul unui ONG. Includerea activității Centrului în cadrul ANPC are în vedere o mai bună diseminare a programului de sprijin pentru consumatori, în condițiile în care una dintre activitățile constante o reprezintă informarea și consilierea permanentă a consumatorilor.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei