MFP propune extinderea categoriilor de documente ce pot face obiectul comunicării prin SPV

MFP propune extinderea categoriilor de documente ce pot face obiectul comunicării prin SPV

Telex » Știri 23 decembrie 2020  

Ministerul Finanţelor Publice a publicat, pentru consultare, un proiect de Ordin pentru modificarea Ordinului MFP nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între MFP/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică. Iniţiatorii propun, prin acest proiect, modificarea art. 24 alin.(1) lit.a), b) și d) ale Ordinului MFP nr. 660/2017 în vederea extinderii posibilității comunicării prin SPV și a altor declarații (nu numai declarațiile fiscale), a oricăror cereri depuse de subiecții de drept fiscal (nu numai cele care presupun obținerea de documente/informații privind situația fiscală proprie), precum și a unor fişiere de profil.

Astfel, MFP reaminteşte, în Referatul de aprobare a actului normativ că, potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) și b) din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 660/2017, documentele şi informaţiile comunicate prin intermediul SPV sunt:

” a) declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;

b) cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea”.

Totodată – au remarcat iniţiatorii – „coroborând prevederile art. 1 pct. 17, 18 și 19 din Codul de procedură fiscală rezultă că în categoria declarațiilor fiscale prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. a) din OMFP nr. 660/2017 nu pot fi incluse și declarațiile de înregistrare sau alte categorii de declarații  întocmite de contribuabili/plătitori, potrivit legii. Totodată, cererile/solicitările depuse de contribuabili pentru obținerea diversele informații sau documente, altele decât situația fiscală, nu pot face obiectul prevederilor  art. 24 alin. (1) lit.  b) din OMFP Nr. 660/2017, respectiv nu pot fi transmise prin SPV. De asemenea, actualul ordin nu prevede posibilitatea transmiterii fișierelor de profil prevăzute de art.22 pct.J lit.a din Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind aprobarea privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale aprobate prin HG nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Pe cale de consecință, prevederile actuale ale art. 24 din OMFP nr. 660/2017 sunt limitative”.

În acest context, MFP propune modificarea art. 24 alin.(1) lit.a), b) și d) în vederea extinderii posibilității comunicării prin SPV și a altor declarații (nu numai declarațiile fiscale), a oricăror cereri depuse de subiecții de drept fiscal (nu numai cele care presupun obținerea de documente/informații privind situația fiscală proprie), precum și a fișierelor de profil menționate anterior. De asemenea, având în vedere evoluția situației epidemiologice naționale, dar și internaționale, interesul public general reclamă adoptarea unor noi măsuri care să permită autorităților publice să prevină răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 în sensul evitării contactului fizic și promovarea comunicării în sistem online.

Astfel, proiectul de Ordin prevede, între altele, că la Anexa PROCEDURA de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică, la articolul 24 alineatul (1), literele a), b) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„ (1) Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicării prin SPV sunt:

a) declaraţii fiscale, declarații de înregistrare și alte declarații întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;

b) cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea;

(…)

d) documente, acte sau fişiere emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, fişierele de profil prevăzute de Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 146/2018 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 30 ianuarie 2018, şi altele asemenea”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.