MFP propune noi reglementări referitoare la mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și procedura de comunicare a acestora

MFP propune noi reglementări referitoare la mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și procedura de comunicare a acestora

Telex » Știri 15 octombrie 2020  

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a publicat pe site-ul instituţiei, pentru consultare, un proiect de Ordin pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora. Iniţiatorii reamintesc, în Referatul de aprobare care însoţeşte proiectul de act normativ, că, prin Ordinul MFP nr. 1665/2020 s-au stabilit mijloacele electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora, reglementându-se cadrul legal pentru o nouă procedură de comunicare a actelor de executare către instituțiile de credit prin încărcarea acestora în spațiul privat de pe portalul ANAF. De asemenea, prin acest act normativ s-a reglementat la art. 12 alin. (1) și (2) faptul că aceste prevederi se aplică pentru popririle înființate de către organele fiscale competente începând cu data intrării în vigoare a acestuia, iar popririle înființate până la data intrării în vigoare a Ordinului MFP nr. 1665/2020 rămân supuse regulilor stabilite la momentul înființării lor, cum ar fi: viramentele efectuate de către instituțiile de credit pentru stingerea obligațiilor fiscale/bugetare ce au stat la baza acestora ori, după caz, suspendarea, continuarea, ridicarea acestor popriri.

Ținând cont de dispozițiile legale invocate, ridicarea măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești aferente popririlor înființate până la data intrării în vigoare a prevederilor Ordinului nr. 1665/2020, vor fi comunicate instituțiilor de credit prin încărcare în spațiul privat de pe portalul ANAF.

„În acest context, considerăm că se impune completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020 în sensul reglementării faptului că Deciziile de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești aferente popririlor înființate până la data intrării în vigoare a prevederilor ordinului, să fie încărcate tot în spațiul privat de pe portalul ANAF, prin intermediul platformei e-Popriri. Totodată, ținând cont de faptul că prin Legea nr. 113/2020 privind aprobarea OUG nr. 88/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul insolvenţei şi a altor acte normative, sunt aduse o serie de modificări formei inițiale a OUG nr. 88/2018 și implicit Legii nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, inclusiv în ceea ce priveşte reglementarea procedurii de executare silită, asupra debitorilor aflați în procedura insolvenței nu începe executarea silită, fiind necesară modificarea dispozițiilor lit. c2) de la pct. 2.5. din Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1665/2020”, precizează iniţiatorii proiectului de Ordin.

De asemenea – potrivit Referatului de aprobare –, „în vederea diminuării fluxului de informații între instituțiile de credit și ANAF din perspectiva transmiterii mesajelor de neînființare în cazul suspendării, continuării, actualizării sumelor rămase de recuperat și ridicării, popririi, ținând cont că ANAF poate actualiza aceste motive de neînființare prin interconectarea cu aplicațiile informatice la care are acces, se propune ca motivele de neînființare să nu mai fie trimise de instituțiile de credit în cazul suspendării, continuării, actualizării sumelor rămase de recuperat și ridicării, popririi”.

În acest context s-a considerat necesar a se modifica și prevederile pct. 8.4 din Anexa nr. 1 la Ordinul MFP nr.1665/2020, astfel încât instituțiile de credit care au implementat modalitatea de transmitere a mesajelor referitoare a motivelor de neînființare aferente adreselor de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești să le transmită prin mediul electronic, iar cele care nu au o astfel de posibilitate să le comunice prin poșta electronică la Punctul Central.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.