Nouă din zece lideri globali susțin că programele ESG sunt esențiale pentru companii

Nouă din zece lideri globali susțin că programele ESG sunt esențiale pentru companii

Numărul 17, 4-10 mai 2022  »  Lumea în care trăim

Majoritatea liderilor de afaceri (92%) consideră că programele de sustenabilitate și de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) sunt esențiale pentru succesul organizațiilor pe care le reprezintă, iar cel mai important beneficiu identificat în acest sens se referă la imaginea brandului (40%), reiese dintr-un studiu realizat de Oracle, în colaborare cu un consilier CIO și instructor pentru Harvard Professional Development, relatează Agerpres. Astfel, conform cercetării „No Planet B”, aproape toți liderii de afaceri (91%) se confruntă cu obstacole majore în implementarea inițiativelor de sustenabilitate și ESG. În acest sens, printre cele mai mari provocări se află obținerea de măsurători despre ESG de la parteneri și terți (35%), lipsa de date (33%) și procesele manuale de raportare care necesită mult timp (32%).

Totodată, 96% dintre respondenți recunosc faptul că prejudecățile și emoțiile umane distrag adesea atenția de la obiectivul final, iar 89% cred că organizațiile care folosesc tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea unor practici de afaceri durabile vor fi cele care vor avea succes pe termen lung. Mai mult, 93% din totalul celor chestionați ar avea încredere într-o aplicație software automatizată (bot) în locul unui om pentru a lua decizii sociale și de sustenabilitate. Aceștia sunt de părere că „boții” sunt mai buni la colectarea fără erori a diferitelor tipuri de date (43%), la luarea unor decizii raționale și nepărtinitoare (42%) și la prezicerea rezultatelor viitoare pe baza indicatorilor/performanțelor anterioare (41%).

Pe de altă parte, liderii de afaceri au afirmat că oamenii sunt, în continuare, esențiali pentru succesul inițiativelor sociale și de sustenabilitate și cred că oamenii sunt mai buni la implementarea schimbărilor pe baza feedback-ului din partea părților interesate (48%), la educarea celorlalți cu privire la informațiile necesare pentru a lua decizii (46%) și la luarea de decizii strategice în funcție de context (42%).

Studiul evidențiază, totodată, că majoritatea covârșitoare a oamenilor susțin că sustenabilitatea și factorii sociali sunt mai importanți ca niciodată (93%) și că societatea nu a făcut suficiente progrese (94%).

De asemenea, 45% dintre cei chestionați au declarat că întreprinderile pot aduce schimbări mai semnificative în ceea ce privește sustenabilitatea și factorii sociali decât indivizii sau guvernele singure, 78% că se simt frustrați și sătui de lipsa de progres a întreprinderilor până în prezent, iar 84% că întreprinderile ar face mai multe progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și obiectivele sociale cu ajutorul Inteligenței Artificiale (AI), respectiv 61% că roboții vor reuși acolo unde oamenii au eșuat.

Rezultatele cercetării se bazează pe un sondaj realizat de Savanta, Inc. pe un eșantion de 11.005 persoane din 15 țări (SUA, Marea Britanie, Germania, Olanda, Franța, China, India, Australia, Japonia, Singapore, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Brazilia și Mexic).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.