
OMC îmbunătățește prognoza privind comerțul în 2021 și 2022
Numărul 37, 6-12 oct. 2021 » Lumea în care trăim
Organizația Mondială a Comerțului (OMC) a îmbunătățit estimările privind evoluția comerțului mondial în 2021 și în 2022, dar a avertizat asupra unei redresări în două etape și a riscurilor legate de evoluției pandemiei de coronavirus (COVID-19), precum și a problemelor din lanțurile de aprovizionare, transmite Reuters, preluată de Agerpres. Anul acesta, schimburile comerciale internaționale ar urma să înregistreze o creștere de 10,8%, după un declin de 5,3% în 2020. Pentru 2022 este estimată o expansiune de 4,7%. În aprilie, OMC previziona un avans de 8% în 2021 și de 4% în 2022.
Îmbunătățirea estimărilor reprezintă o veste bună, dar nu trebuie să reducem vigilența, din cauza riscurilor unor noi focare sau variante ale virusului. Țările cu venituri scăzute, unde au fost administrate doar 28 de milioane de doze de vaccin, din totalul global de șase miliarde, sunt, de asemenea, rămase în urmă, a afirmat directorul general al OMC, Ngozi Okonjo-Iweala.
Exporturile Asiei ar urma să urce cu aproape 15% în 2021 față de 2019, iar cele din Europa și America de Nord s-au redresat semnificativ, dar Africa și Orientul Mijlociu vor fi sub nivelul de dinaintea pandemiei, avertizează OMC.
Okonjo-Iweala încearcă să faciliteze încheierea unui acord în rândul celor 168 de state membre ale OMC pentru majorarea distribuirii de vaccinuri către țările în curs de dezvoltare. „Sperăm că va exista o soluție pragmatică acceptabilă pentru ambele părți”, a declarat șeful OMC.
În privința problemelor din lanțurile de aprovizionare, OMC consideră că acestea se constată mai ales la anumite sectoare, în special în industria auto.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială