La început a fost cuvântul...

„Expunere de motive”

Introducerea acestei rubrici în deschiderea numărului de față al revistei noastre a fost impusă de necesitatea de a asigura procesului de comunicare acele calități fără de care este dificil și, uneori, chiar imposibil să ne înțelegem unii cu alții. Or, agresiunile la care este supusă, zi de zi, limba română, mai ales în spațiul audiovizual și în cel virtual, ne obligă să acționăm pentru a „curăța” comunicarea interumană nu numai de reziduuri, ci și de erori care deformează grav sensul cuvintelor, sintagmelor, propozițiilor și frazelor.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

2016 - 95 de ani de existență a CECCAR

Istoria de lângă noi; leacuri contra uitării (II)

În numărul precedent am readus în atenția cititorilor momentele de început ale afirmării științei și practicii contabile aici, pe meleagurile românești. Astfel, înainte de toate, a rezultat că a existat și continuă să existe o strânsă legătură, o permanentă condiționare reciprocă între evoluția economiei și extinderea ariei de cuprindere a contabilității, simultan cu perfecționarea metodelor ei specifice.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

„Profesia contabilă în era digitală. Provocări și oportunități”, 23-24 septembrie 2016 – partea a II-a

Tehnologia informației potențează inovarea într-un domeniu specific dedicat serviciilor, cum este cel contabil. Aceasta nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru un business și pentru profesia contabilă. În scopul asigurării eficienței activității contabile și calității serviciilor oferite de profesioniștii contabili, este necesar ca aceștia să poată beneficia de toate avantajele pe care le oferă IT: acuratețe, securitate, capacitatea de a lucra cu volume mari de date și de a le procesa.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Agenda CECCAR

Negocierea – condiție esențială pentru obținerea performanțelor în afaceri

Membri ai Filialei CECCAR Brăila au participat la seminarul cu tema Negocierea – condiție esențială pentru obținerea performanțelor în afaceri, organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Brăila, în parteneriat cu Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, acțiune ce a avut loc în data de 29 martie.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Modificările Regulamentului privind auditul de calitate au fost dezbătute la Brăila

Filiala Brăila a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a venit în sprijinul membrilor săi organizând miercuri, 30 martie a.c., o întâlnire profesională cu tema Modificări și completări la Regulamentul privind auditul de calitate în domeniul serviciilor contabile. În cadrul întâlnirii, auditorul de calitate Gheorghe Nisipeanu a prezentat aspecte privind calitatea membrilor supuși auditului și obligațiile auditorului de calitate, atrăgând atenția și asupra acordării cu celeritate a vizei auditului de calitate pe rapoartele de expertiză contabilă.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Auditul de calitate în domeniul serviciilor contabile, dezbătut la Dâmbovița

Filiala CECCAR Dâmbovița a organizat marți, 29 martie, masa rotundă cu tema Pregătirea și executarea auditului de calitate în domeniul serviciilor contabile, moderată de Mioara Dinu, expert contabil, auditor de calitate în cadrul Departamentului pentru urmărirea aplicării normelor profesionale și auditului de calitate al CECCAR.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Noutățile legislative în domeniile contabil și fiscal, dezbătute la Mehedinți

Filiala CECCAR Mehedinți a oferit membrilor săi posibilitatea de a dezbate, împreună cu reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice Mehedinți, o parte dintre noutățile legislative în cadrul mesei rotunde cu tema Noutăți legislative în domeniile contabil și fiscal, ce a avut loc în sala de cursuri „Virgil Cărbunescu” a filialei, în data de 31 martie. La acțiune a participat și conducerea filialei, reprezentată de președintele Iulian Cristian Bosoancă și directorul executiv Monica Moț.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Întâlnire a conducerii filialei Dâmbovița cu reprezentanți ai IPJ

La sediul CECCAR Dâmbovița a avut loc miercuri, 30 martie, o întâlnire a conducerii filialei cu inspectori de poliție din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice al IPJ Dâmbovița. În cadrul întâlnirii de lucru s-au abordat aspecte derivate din colaborarea CECCAR cu utilizatorii serviciilor de expertiză contabilă judiciară, dar și aspecte concrete privind normele deontologice, de lucru și de raportare a serviciilor de expertiză contabilă prestate în piață de experții contabili membri ai filialei.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Noutăți legislative financiar-contabile și fiscale cu aplicabilitate în procedura insolvenței

La data de 30 martie a.c., Filiala CECCAR București a organizat, prin Centrul de Excelență în Business și Economie, seminarul cu tema Noutăți legislative financiar-contabile și fiscale cu aplicabilitate în procedura insolvenței. Membrii prezenți în Amfiteatrul „Prof. univ. dr. Marin Toma” de la sediul filialei au beneficiat de profesionalismul lectorului, ec. Carmen Sanda – practician în insolvență.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Modificări impozite și taxe locale pentru persoane fizice și juridice

În data de 29 martie a.c., în Sala de cursuri „Paul Bran” a Filialei CECCAR Buzău a avut loc masa rotundă cu tema Modificări impozite și taxe locale pentru persoane fizice și juridice. La întâlnire a fost prezent, alături de conducerea filialei, Laurențiu Vasile, șeful Serviciului Control și Inspecție Fiscală Persoane Juridice, Primăria Buzău – Direcția economică.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Noutățile legislative, dezbătute la Bihor

Filiala Bihor a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a programat, pentru perioada 6-7 aprilie a.c., o întâlnire profesională cu membrii. În cadrul acesteia vor fi dezbătute noutăți legislative din domeniile contabil și fiscal, dar și aspecte referitoare la Codul etic național al profesioniștilor contabili.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

CECCAR Dâmbovița: Premiul omagial „Marin Toma”

Conducerea Filialei CECCAR Dâmbovița a acordat, la 25 martie a.c., Premiul omagial „Marin Toma”, în cadrul Sesiunii Internaționale de Comunicări Științifice Studențești Performanță și competitivitate în societatea cunoașterii, organizată sub patronajul Universității Valahia din Târgoviște – Facultatea de Științe Economice.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Dezbateri pe tema Codului fiscal, la Tulcea

În luna martie 2016, Filiala CECCAR Tulcea a organizat, prin Centrul de Excelență în Business și Economie, a doua sesiune de curs în domeniul fiscalității, în cadrul căreia au fost prezentate, într-o manieră explicită, modificările aduse noului Cod fiscal pe tema impozitelor directe.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Seminar pe tema noutăților legislative

Sala de cursuri „Theodor Ștefănescu” din incinta Filialei CECCAR Dâmbovița a găzduit, în data de 28 martie, seminarul cu tema Noutăți legislative în domeniul activității financiar-contabile din economie, seminar moderat de expertul contabil Gabriela Anghel,  președintele filialei. Au participat, ca invitați, reprezentanți ai AJFP Dâmbovița, Cătălin Dumitru și Silviu Bondilă.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Expertiza contabilă judiciară – aspecte practice

Filiala CECCAR Gorj a organizat, în data de 29 martie, o masă rotundă pe tema expertizei contabile judiciare. La întâlnire au participat organele de conducere ale filialei, auditorul de calitate, alături de experți contabili înscriși în GEJ, disponibili pentru efectuarea expertizelor contabile judiciare pe anul 2016.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Filiala Ialomița – Actualități legislative cu impact asupra activității agenților economici

La sediul Filialei CECCAR Ialomița a avut loc, în data de 31 martie a.c., o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai Administrației Județene a Finanțelor Publice. Din partea instituției au participat la dezbateri Gheorghe Dorobăț, director al Administrației Județene a Finanțelor Publice, și Raluca Geanina Bratcovschi, șef birou Servicii pentru contribuabili. În cadrul întâlnirii au fost discutate aspecte cu privire la colaborarea celor două instituții (n.r. Filiala CECCAR Ialomița și Administrația Județeană a Finanțelor Publice) pe parcursul acestui an.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Nume și creații pentru eternitate

Charles Aznavour, un extraordinar ambasador al cântecului francez

Charles Aznavour, fiul unor imigranți de origine armeană, a reușit să învingă piedici ce păreau de netrecut, numeroase vicisitudini, astfel încât a parcurs, în Franța și apoi în multe alte țări, o strălucită carieră de cântăreț. Nu a avut o voce remarcabilă și nici înfățișarea unui star de cinema, dar și-a împlinit drumul ales printr-o dorință irepresibilă, slujindu-l din plin inconfundabilul său talent și carisma extraordinară.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Dezvoltare personală

Oportunități de dezvoltare pentru tinerii interesați de o carieră în consultanță

Compania de consultanță și audit PwC România a dat startul ediției din acest an a PwC Career-Boosting Game, o modalitate inovativă de a gestiona procesul de recrutare și selecție prin intermediul unei competiții bazate pe conceptul de gamification, care se referă la utilizarea gândirii și mecanicii jocurilor într-un context real în mediul de business.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Centrul de Excelență în Business și Economie în perioada 6-12 aprilie

În perioada 6-12 aprilie a.c., la nivel teritorial sunt programate să se desfășoare o serie de seminare prin Centrul de Excelență în Business și Economie, în cadrul cărora specialiștii vă vor ajuta să aflați noutățile din domeniu și să eliminați neclaritățile existente. Seminarele sunt adresate atât membrilor CECCAR, cât și specialiștilor din alte domenii.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Cursuri de pregătire profesională din cadrul PNDPC în perioada 6-12 aprilie

CECCAR se preocupă permanent de pregătirea profesională a membrilor săi, pentru ca aceștia să ofere servicii la cele mai înalte standarde. Astfel, prin activitățile întreprinse în acest sens, Corpul facilitează accesul tuturor profesioniștilor contabili la oportunitățile și resursele necesare dezvoltării profesionale continue.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Peste 10.800 de elevi și cadre didactice au participat la programul Global Money Week

În cursul lunii martie, Banca Națională a României a organizat, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Child and Youth Finance International (CYFI), o serie de activități pe teme financiar-bancare adresate tinerilor în programul Global Money Week. Evenimentele s-au desfășurat potrivit unui proiect mai amplu de educație financiară inițiat de BNR – Să vorbim despre bani și bănci – și au fost organizate la nivelul întregii țări, în mediul urban și rural, cu sprijinul inspectoratelor școlare județene și al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Aspecte privind politicile și tratamentele contabile specifice instituțiilor publice

Filiala București a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează în perioada următoare seminarul cu tema Aspecte privind politicile și tratamentele contabile specifice instituțiilor publice, susținut de prof. univ. dr. Aurelia Ștefănescu. Întâlnirea își propune să abordeze aspecte particulare privind reglementarea contabilității publice, organizarea contabilității instituțiilor publice, planul de conturi, politici și tratamente contabile specifice finanțării instituțiilor publice.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Direct de la sursă

BNR menține dobânda-cheie

În ședința din 31 martie 2016, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României a hotărât următoarele: - menținerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,75 la sută pe an; - gestionarea adecvată a lichidității din sistemul bancar; - păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor în lei și în valută ale instituțiilor de credit.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Ministerul Energiei organizează, până la jumătatea lunii aprilie, dezbateri în perspectiva elaborării noii Strategii Energetice a României până în 2030

Ministerul Energiei a prezentat Guvernului stadiul procesului de elaborare a noii Strategii Energetice a României până în 2030, cu proiecții în perspectiva anului 2050, proces reluat de minister în noiembrie 2015, în conformitate cu atribuțiile conferite și obiectivele asumate în Programul de Guvernare.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Un nou concept social: venitul minim de incluziune

Guvernul a adoptat un proiect de lege prin care ajutoarele sociale acordate acum familiilor și persoanelor singure aflate în dificultate – venitul minim garantat, alocațiile pentru susținerea familiilor sărace cu copii și ajutoarele pentru încălzire – sunt integrate într-unul singur, numit venit minim de incluziune.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Registrul Matricol Unic, instrument de transparență în învățământul superior românesc

55 de instituții de învățământ superior, dintre care 38 de universități din sectorul public, au importat în Registrul Matricol Unic (RMU), până la ora actuală, date referitoare la peste 70.000 de studenți din anul I de studii din ciclurile de licență și masterat. Potrivit Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS), procesul de raportare este în plină desfășurare, termenul de finalizare a acestuia fiind 30 septembrie, dată-limită pentru actualizarea informațiilor privind școlaritatea studenților, conform reglementărilor la nivel național pentru raportările oficiale anuale ale MENCS și Institutului Național de Statistică.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Curier legislativ

Noutăți legislative 28 martie – 1 aprilie 2016

În perioada 28 martie – 1 aprilie 2016 au fost publicate în Monitorul Oficial o serie de acte normative de interes pentru profesioniștii contabili: Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324 din 4 martie 2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanțelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis (Monitorul Oficial nr. 228/28.03.2016).

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Revista presei economice

Bătălia pentru hrana noastră cea de toate zilele

Joi, 31 martie, au atras atenția, prin conținutul lor, dar și prin limbajul tranșant, două interviuri consacrate unor teme esențiale din domeniul agriculturii și industriei alimentare. Primul, apărut în ziarul Bursa, are un titlu incitant (ca să nu spunem altfel): România nu este cobaiul UE. Răspunde la întrebările redacției președintele Federației Naționale PRO AGRO, Florian-Emil Dumitru.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Comentariul ediției

Vremea bilanțurilor

Teodor Brateș

În mod tradițional, actuala perioadă a fost și este marcată de reuniuni care au drept principal scop conturarea bilanțurilor pentru anul precedent. Chiar și simpla pronunțare a cuvântului bilanț te duce cu gândul, în primul rând, la clasica operațiune contabilă concretizată într-un document de sinteză care, sub forma cunoscutului tabel, consemnează dubla reprezentare a patrimoniului, în activ și pasiv.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Eveniment

Investiții neconvenționale

Alexandra Rizea

Nu ne putem plânge că la noi, în România, nu avem parte de o avalanșă de evenimente, unele care justifică această denumire, altele cărora trebuie să le punem, obligatoriu, prefixul „pseudo-”. Apoi, intervine și o ierarhizare, în funcție de extrem de numeroase criterii, de obicei în funcție de interesul public.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Cariere. Drumul spre performanță

„Percepția publică a profesiei contabile – rezultanta propriei noastre competențe și responsabilități”

Interviu cu ec. Gheorghe Stroe, președintele Filialei CECCAR Brăila. Vă propunem să participați la demersul publicistic al redacției noastre prin care intenționăm să conturăm profilul unor profesioniști contabili, cu accent pe rezultatele demne de un larg interes public. De aceea, prima întrebare vizează reperele carierei dvs.: care au fost primii pași, oportunitățile pe care le-au oferit și modul în care le-ați valorificat?

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Program de educație financiară pentru studenți

Bursa de Valori București (BVB) a lansat oficial al treilea pilon al programului Fluent în Finanțe, destinat studenților. Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte educaționale ale BVB, care își propune să susțină creșterea gradului de educație financiară în țara noastră. Această a treia etapă a programului, intitulată Fluent în Finanțe 3.0, este derulată de BVB împreună cu cinci dintre cele mai prestigioase universități din România: Universitatea Politehnica din București, Universitatea București, Universitatea Româno-Americană, Școala Națională de Studii Politice și Administrative și Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Zilele europene ale angajatorilor

Rețeaua Serviciilor Publice de Ocupare din Uniunea Europeană organizează, în perioada 4-15 aprilie a.c., o serie de evenimente adresate în special angajatorilor, sub egida „European Employers’ Days”.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

DoContab – Premiul special al anului 2015 în Topul local al celor mai bune societăți membre CECCAR, filiala Brașov

SC DoContab SRL este o societate de expertiză contabilă înființată în anul 2003, având la bază experiența asociaților în acest domeniu încă din 1997. A pornit ca o afacere de familie, având ca scop profesional oferirea de servicii contabile caracterizate prin calitate, siguranță și corectitudine. Investind în clienții săi, compania a reușit să se dezvolte împreună cu ei, crescând numărul de salariați și achiziționând softuri specializate pentru contabilitatea computerizată.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Premiile pentru Promovarea Întreprinderilor Europene, în România

Comisia Europeană a lansat recent Premiile pentru Promovarea Întreprinderilor Europene, care identifică și recunosc cei mai de succes promotori ai întreprinderii și antreprenoriatului în Europa, expun cele mai bune politici și practici antreprenoriale, sporesc conștientizarea valorii adăugate de antreprenoriat, încurajează și inspiră potențialii antreprenori.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Breviar statistic

Sinteză săptămânală

La 31 martie au fost centralizate datele referitoare la producția agricolă din anul precedent. Rezultă că la majoritatea culturilor producția a scăzut comparativ cu anul 2014. În anul 2015, rata medie anuală a locurilor de muncă vacante a fost de 1,12%, în creștere cu 0,23 puncte procentuale față de anul precedent. Numărul mediu anual al locurilor de muncă vacante a fost de 50,0 mii, în creștere cu 11,5 mii locuri de muncă vacante față de anul anterior.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

UE: 100 de milioane de euro pentru îmbunătățirea accesului la finanțare al IMM-urilor din România

Comisia Europeană (CE) a adoptat Programul Operațional Inițiativa pentru IMM-uri 2014-2020, în valoare de 100 de milioane de euro, pentru întreprinderile mici și mijlocii din România. „Valoarea investiției oferite prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), sub formă de garanții, este de așteptat să crească de patru ori – până la 400 de milioane de euro sau mai mult – datorită efectului de pârghie al investițiilor private în credite pentru IMM-uri”, se precizează într-un comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP).

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

CNIPMMR solicită modificarea proiectului Legii dării în plată în funcție de situația specifică a proprietarului

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) susține necesitatea adoptării unei legi a dării în plată ce are ca scop principal rezolvarea problemelor care apar în rândul anumitor categorii de persoane fizice, cu dificultăți financiare reale, care, din cauze sociale și economice, nu mai pot să își execute obligațiile de plată, preferând să abandoneze imobilul în mâinile creditorului.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Analiza raportării financiare pentru IMM-uri din perspectiva referențialului contabil internațional

Anca Mihaela Popa

Întreprinderile mici și mijlocii sunt considerate coloana vertebrală a economiei la nivel internațional, fiind o sursă esențială de creștere a acesteia. Argumentul principal pentru a susține afirmația de mai sus este că IMM-urile reprezintă mai mult de 95% din totalul companiilor, la nivel global fiind aproximativ 31 de microentități la fiecare 1.000 de persoane (Robu, 2013).

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Fonduri europene

103 milioane euro în perioada 25 mai - 25 noiembrie 2016 pentru apelul de proiecte de îmbunătățire a mediului urban

Proiectele destinate mediului urban pot fi depuse spre finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în perioada 25 mai, ora 12:00 – 25 noiembrie 2016, ora 12:00, precizează Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP). Proiectele se depun în cadrul Axei prioritare 5 – Îmbunătățirea mediului urban și conservarea, protecția și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Expertiza și auditul afacerilor

PFA sau microîntreprindere în anul 2016?

CECCAR, Radu Ciobanu

Noul Cod fiscal, aprobat prin Legea nr. 227/2015, intrat în vigoare la 1 ianuarie 2016, aduce modifi­cări importante în ceea ce privește povara fiscală pen­tru persoanele care doresc să înceapă ori au deja o afacere. Spre deosebire de situația din anul 2015, când persoana fizică autorizată prezenta un avantaj fiscal clar, în anul 2016 alte forme de organizare vor fi mai convenabile din acest punct de vedere, calcu­lele arătând că microîntreprinderea va avea o ta­xare mai redusă decât PFA.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Conservatorism și optimism în contabilitate: prudență versus valoare justă – partea a II-a

Sabina Mihalache

Dacă în prima parte a acestui articol am trecut în revistă diferite abordări privind prudența și valoa­rea justă dezbătute în literatura de specialitate, în partea a II-a vom prezenta o analiză a diverselor politici prudențiale sau optimiste adoptate în standardele IFRS.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Conectarea la era digitală

Studiu Intel: performanța, principalul criteriu de alegere a computerului pentru femeile din România

Performanța, portabilitatea și designul sunt, pentru femeile din România, cele mai importante criterii în alegerea unui nou computer, potrivit unui studiu recent realizat de Intel în luna martie pe un eșantion de 7.178 de femei din mediul rural și urban din țara noastră. Astfel, acestea pun mai mult accentul pe caracteristicile tehnice decât pe aspectul PC-ului, pentru 70% dintre respondente performanța tehnologică ocupând primul loc, în timp ce doar pentru 5% designul este cel mai important.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Femeile, încurajate să activeze în industria IT

IBM România a organizat, în luna martie, Smart Girls! Conference – un eveniment dedicat încurajării accesului femeilor în industria IT. În cadrul manifestării, doamnele și domnișoarele au fost încurajate prin exemplul personal al invitatelor să îmbrățișeze o carieră în IT&C, o industrie dominată de bărbați.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Bugetele de investiții în sisteme informatice vor egala în doi ani nivelurile de dinainte de 2008

Creșterea economică din 2015 a impulsionat multe dintre firmele din România să investească în îmbunătățirea sistemelor lor informatice de management al afacerilor, cu accent pe elementele de ordin operațional. Astfel, nouă din zece proiecte implementate în 2015 în verticala manufacturing au constat în înlocuirea unor sisteme mai vechi cu soluții noi ERP, avantajoase atât din punctul de vedere al performanței în management, cât și al fluxului de numerar, datorită modelului de licențiere.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Lumea în care trăim

Greșelile Uniunii Europene

Financial Times a publicat o amplă analiză referitoare la crizele cu care s-a confruntat și se confruntă Uniunea Europeană. Astfel, prestigioasa publicație de anvergură internațională indică patru canale de propagare a crizelor în comunitatea europeană.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Terorismul nuclear, noua amenințare mondială

Șefi de stat și de guvern din 52 de țări, inclusiv din România, s-au reunit la Washington pentru a examina cele mai eficiente căi și mijloace de asigurare a securității nucleare a lumii. A fost ultima reuniune din seria celor inițiate de președintele american Barack Obama consacrate soluționării celor mai grave probleme cu care se confruntă omenirea.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

A început exodul invers al refugiaților

Un prim grup de 500 de refugiați și migranți a fost trimis din Grecia înapoi, în Turcia, în baza acordului încheiat în această lună. Comisia Europeană a precizat că este vorba despre sirieni care nu au cerut azil, afgani și pakistanezi. În pofida manifestațiilor de protest ale unui mare număr de refugiați, luni, 4 aprilie, au început să se pună în aplicare prevederile Acordului UE-Turcia.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Axa timpului

Pași decisivi spre Marea Unire. Decizia istorică a Basarabiei

Andreea Cârstea

Marcăm – și în numărul de față – împlinirea a 98 de ani de la unirea Basarabiei cu țara-mamă. Ne referim la data de 9 aprilie 1918 deoarece respectivul moment se cere consemnat și în funcție de calendarul iulian sau cel gregorian. Adică la 27 martie 1918, potrivit calendarului iulian sau, cum se spune, „în stil nou”, Sfatul Țării a proclamat Unirea (condiționată) a Republicii Democrate Moldovenești cu România, cu 86 de voturi pentru, 3 contra și 36 de abțineri.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Roza vânturilor

Săptămâna Shakespeare, la Teatrul Metropolis

În perioada 19-23 aprilie 2016, Teatrul Metropolis găzduiește Săptămâna Shakespeare, dedicată spectacolelor marelui dramaturg. Prin acest demers, Teatrul Metropolis dorește să se alăture evenimentelor care marchează, în întreaga lume, 400 de ani de la moartea lui William Shakespeare, patru secole în care marele dramaturg s-a dovedit nemuritor prin opera lăsată moștenire.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

„Comorile României”, la Muzeul Național al Chinei din Beijing

Muzeul Național de Artă al României participă cu 28 de piese din patrimoniul propriu la expoziția-eveniment „Comorile României”, organizată la Muzeul Național al Chinei din Beijing din Republica Populară Chineză. Expoziția este un proiect de amploare desfășurat în cadrul Programului de Cooperare Culturală dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Populare Chineze în perioada 2013-2016.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Luna aprilie începe cu NexT

În perioada 7-11 aprilie se va desfășura la București a X-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT, informează un comunicat emis de ICR. Proiecțiile de film din cadrul festivalului vor fi găzduite de Cinema Muzeul Țăranului și Cinema „Elvira Popescu”, precum și de o serie de spații neconvenționale.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Ediție de gală Bookfest la Timișoara

Salonul de Carte Bookfest a început în forță seria evenimentelor programate pentru acest an cu o nouă ediție desfășurată la Timișoara, în perioada 31 martie – 3 aprilie, la CRAFT – Centrul Regional de Afaceri, invitatul special al acestei a cincea ediții Bookfest Timișoara fiind scriitorul Mircea Cărtărescu.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Semnal editorial

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Ro­mânia organizează anual examen de admitere la stagiu în vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, potrivit Regulamentului privind accesul la profesie, aprobat prin Hotă­rârea Guvernului nr. 227 din 5 martie 2008.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Ghid pentru pregătirea candidaților la examenul de aptitudini pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat

În vederea obținerii calității de expert contabil și de contabil autorizat, stagiarii CECCAR care s-au achitat de toate sarcinile privind efectuarea lucrărilor profesionale, pregătirea tehnică și deontologică trebuie să promoveze examenul de aptitudini.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016

Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS)

Norme oficiale emise la 1 ianuarie 2015. Cuprinde standardele care intră în vigoare ulterior datei de 1 ianuarie 2015, dar nu cuprinde standardele pe care acestea le înlocuiesc. Volumul Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) 2015, cunoscut sub denumirea de Cartea roșie, include cele mai recente versiuni consolidate ale tuturor Standardelor Internaționale de Raportare Financiară.

Nr. 2, 5-11 aprilie 2016


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.