La început a fost cuvântul...

„Expunere de motive”
Introducerea acestei rubrici în deschiderea numărului de faţă al revistei noastre a fost impusă de necesitatea de a asigura procesului de comunicare acele calităţi fără de care este dificil şi, uneori, chiar imposibil să ne înţelegem unii cu alţii. Or, agresiunile la care este supusă, zi de zi, limba română, mai ales în spaţiul audiovizual şi în cel virtual, ne obligă să acţionăm pentru a „curăţa” comunicarea interumană nu numai de reziduuri, ci şi de erori care deformează grav sensul cuvintelor, sintagmelor, propoziţiilor şi frazelor.
2016 - 95 de ani de existență a CECCAR

Istoria de lângă noi; leacuri contra uitării (II)
În numărul precedent am readus în atenţia cititorilor momentele de început ale afirmării ştiinţei şi practicii contabile aici, pe meleagurile româneşti. Astfel, înainte de toate, a rezultat că a existat şi continuă să existe o strânsă legătură, o permanentă condiţionare reciprocă între evoluţia economiei şi extinderea ariei de cuprindere a contabilităţii, simultan cu perfecţionarea metodelor ei specifice.
În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

„Profesia contabilă în era digitală. Provocări şi oportunităţi”, 23-24 septembrie 2016 – partea a II-a
Tehnologia informaţiei potenţează inovarea într-un domeniu specific dedicat serviciilor, cum este cel contabil. Aceasta nu mai este o opţiune, ci o necesitate pentru un business şi pentru profesia contabilă. În scopul asigurării eficienţei activităţii contabile şi calităţii serviciilor oferite de profesioniştii contabili, este necesar ca aceştia să poată beneficia de toate avantajele pe care le oferă IT: acurateţe, securitate, capacitatea de a lucra cu volume mari de date şi de a le procesa.
Agenda CECCAR

Negocierea – condiţie esenţială pentru obţinerea performanţelor în afaceri
Membri ai Filialei CECCAR Brăila au participat la seminarul cu tema Negocierea – condiţie esenţială pentru obţinerea performanţelor în afaceri, organizat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila, în parteneriat cu Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, acţiune ce a avut loc în data de 29 martie.

Modificările Regulamentului privind auditul de calitate au fost dezbătute la Brăila
Filiala Brăila a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România a venit în sprijinul membrilor săi organizând miercuri, 30 martie a.c., o întâlnire profesională cu tema Modificări şi completări la Regulamentul privind auditul de calitate în domeniul serviciilor contabile. În cadrul întâlnirii, auditorul de calitate Gheorghe Nisipeanu a prezentat aspecte privind calitatea membrilor supuşi auditului şi obligaţiile auditorului de calitate, atrăgând atenţia şi asupra acordării cu celeritate a vizei auditului de calitate pe rapoartele de expertiză contabilă.

Auditul de calitate în domeniul serviciilor contabile, dezbătut la Dâmboviţa
Filiala CECCAR Dâmboviţa a organizat marţi, 29 martie, masa rotundă cu tema Pregătirea şi executarea auditului de calitate în domeniul serviciilor contabile, moderată de Mioara Dinu, expert contabil, auditor de calitate în cadrul Departamentului pentru urmărirea aplicării normelor profesionale şi auditului de calitate al CECCAR.

Noutăţile legislative în domeniile contabil şi fiscal, dezbătute la Mehedinţi
Filiala CECCAR Mehedinţi a oferit membrilor săi posibilitatea de a dezbate, împreună cu reprezentanţi ai Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Mehedinţi, o parte dintre noutăţile legislative în cadrul mesei rotunde cu tema Noutăţi legislative în domeniile contabil şi fiscal, ce a avut loc în sala de cursuri „Virgil Cărbunescu” a filialei, în data de 31 martie. La acţiune a participat şi conducerea filialei, reprezentată de preşedintele Iulian Cristian Bosoancă şi directorul executiv Monica Moţ.

Întâlnire a conducerii filialei Dâmboviţa cu reprezentanţi ai IPJ
La sediul CECCAR Dâmboviţa a avut loc miercuri, 30 martie, o întâlnire a conducerii filialei cu inspectori de poliţie din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice al IPJ Dâmboviţa. În cadrul întâlnirii de lucru s-au abordat aspecte derivate din colaborarea CECCAR cu utilizatorii serviciilor de expertiză contabilă judiciară, dar şi aspecte concrete privind normele deontologice, de lucru şi de raportare a serviciilor de expertiză contabilă prestate în piaţă de experţii contabili membri ai filialei.

Noutăţi legislative financiar-contabile şi fiscale cu aplicabilitate în procedura insolvenţei
La data de 30 martie a.c., Filiala CECCAR Bucureşti a organizat, prin Centrul de Excelenţă în Business şi Economie, seminarul cu tema Noutăţi legislative financiar-contabile şi fiscale cu aplicabilitate în procedura insolvenţei. Membrii prezenţi în Amfiteatrul „Prof. univ. dr. Marin Toma” de la sediul filialei au beneficiat de profesionalismul lectorului, ec. Carmen Sanda – practician în insolvenţă.

Modificări impozite şi taxe locale pentru persoane fizice şi juridice
În data de 29 martie a.c., în Sala de cursuri „Paul Bran” a Filialei CECCAR Buzău a avut loc masa rotundă cu tema Modificări impozite şi taxe locale pentru persoane fizice şi juridice. La întâlnire a fost prezent, alături de conducerea filialei, Laurenţiu Vasile, şeful Serviciului Control şi Inspecţie Fiscală Persoane Juridice, Primăria Buzău – Direcţia economică.

Noutăţile legislative, dezbătute la Bihor
Filiala Bihor a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România a programat, pentru perioada 6-7 aprilie a.c., o întâlnire profesională cu membrii. În cadrul acesteia vor fi dezbătute noutăţi legislative din domeniile contabil şi fiscal, dar şi aspecte referitoare la Codul etic naţional al profesioniştilor contabili.

CECCAR Dâmboviţa: Premiul omagial „Marin Toma”
Conducerea Filialei CECCAR Dâmboviţa a acordat, la 25 martie a.c., Premiul omagial „Marin Toma”, în cadrul Sesiunii Internaţionale de Comunicări Ştiinţifice Studenţeşti Performanţă şi competitivitate în societatea cunoaşterii, organizată sub patronajul Universităţii Valahia din Târgovişte – Facultatea de Ştiinţe Economice.

Dezbateri pe tema Codului fiscal, la Tulcea
În luna martie 2016, Filiala CECCAR Tulcea a organizat, prin Centrul de Excelenţă în Business şi Economie, a doua sesiune de curs în domeniul fiscalităţii, în cadrul căreia au fost prezentate, într-o manieră explicită, modificările aduse noului Cod fiscal pe tema impozitelor directe.

Seminar pe tema noutăţilor legislative
Sala de cursuri „Theodor Ştefănescu” din incinta Filialei CECCAR Dâmboviţa a găzduit, în data de 28 martie, seminarul cu tema Noutăţi legislative în domeniul activităţii financiar-contabile din economie, seminar moderat de expertul contabil Gabriela Anghel, preşedintele filialei. Au participat, ca invitaţi, reprezentanţi ai AJFP Dâmboviţa, Cătălin Dumitru şi Silviu Bondilă.

Expertiza contabilă judiciară – aspecte practice
Filiala CECCAR Gorj a organizat, în data de 29 martie, o masă rotundă pe tema expertizei contabile judiciare. La întâlnire au participat organele de conducere ale filialei, auditorul de calitate, alături de experţi contabili înscrişi în GEJ, disponibili pentru efectuarea expertizelor contabile judiciare pe anul 2016.

Filiala Ialomiţa – Actualităţi legislative cu impact asupra activităţii agenţilor economici
La sediul Filialei CECCAR Ialomiţa a avut loc, în data de 31 martie a.c., o întâlnire de lucru cu reprezentanţi ai Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice. Din partea instituţiei au participat la dezbateri Gheorghe Dorobăţ, director al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice, şi Raluca Geanina Bratcovschi, şef birou Servicii pentru contribuabili. În cadrul întâlnirii au fost discutate aspecte cu privire la colaborarea celor două instituţii (n.r. Filiala CECCAR Ialomiţa şi Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice) pe parcursul acestui an.
Nume și creații pentru eternitate

Charles Aznavour, un extraordinar ambasador al cântecului francez
Charles Aznavour, fiul unor imigranţi de origine armeană, a reuşit să învingă piedici ce păreau de netrecut, numeroase vicisitudini, astfel încât a parcurs, în Franţa şi apoi în multe alte ţări, o strălucită carieră de cântăreţ. Nu a avut o voce remarcabilă şi nici înfăţişarea unui star de cinema, dar şi-a împlinit drumul ales printr-o dorinţă irepresibilă, slujindu-l din plin inconfundabilul său talent şi carisma extraordinară.
Dezvoltare personală

Oportunităţi de dezvoltare pentru tinerii interesaţi de o carieră în consultanţă
Compania de consultanţă şi audit PwC România a dat startul ediţiei din acest an a PwC Career-Boosting Game, o modalitate inovativă de a gestiona procesul de recrutare şi selecţie prin intermediul unei competiţii bazate pe conceptul de gamification, care se referă la utilizarea gândirii şi mecanicii jocurilor într-un context real în mediul de business.

Centrul de Excelenţă în Business şi Economie în perioada 6-12 aprilie
În perioada 6-12 aprilie a.c., la nivel teritorial sunt programate să se desfăşoare o serie de seminare prin Centrul de Excelenţă în Business şi Economie, în cadrul cărora specialiştii vă vor ajuta să aflaţi noutăţile din domeniu şi să eliminaţi neclarităţile existente. Seminarele sunt adresate atât membrilor CECCAR, cât şi specialiştilor din alte domenii.

Cursuri de pregătire profesională din cadrul PNDPC în perioada 6-12 aprilie
CECCAR se preocupă permanent de pregătirea profesională a membrilor săi, pentru ca aceştia să ofere servicii la cele mai înalte standarde. Astfel, prin activităţile întreprinse în acest sens, Corpul facilitează accesul tuturor profesioniştilor contabili la oportunităţile şi resursele necesare dezvoltării profesionale continue.

Peste 10.800 de elevi şi cadre didactice au participat la programul Global Money Week
În cursul lunii martie, Banca Naţională a României a organizat, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Child and Youth Finance International (CYFI), o serie de activităţi pe teme financiar-bancare adresate tinerilor în programul Global Money Week. Evenimentele s-au desfăşurat potrivit unui proiect mai amplu de educaţie financiară iniţiat de BNR – Să vorbim despre bani şi bănci – şi au fost organizate la nivelul întregii ţări, în mediul urban şi rural, cu sprijinul inspectoratelor şcolare judeţene şi al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Aspecte privind politicile şi tratamentele contabile specifice instituţiilor publice
Filiala Bucureşti a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România organizează în perioada următoare seminarul cu tema Aspecte privind politicile şi tratamentele contabile specifice instituţiilor publice, susţinut de prof. univ. dr. Aurelia Ştefănescu. Întâlnirea îşi propune să abordeze aspecte particulare privind reglementarea contabilităţii publice, organizarea contabilităţii instituţiilor publice, planul de conturi, politici şi tratamente contabile specifice finanţării instituţiilor publice.
Direct de la sursă

BNR menţine dobânda-cheie
În şedinţa din 31 martie 2016, Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a hotărât următoarele: - menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,75 la sută pe an; - gestionarea adecvată a lichidităţii din sistemul bancar; - păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor în lei şi în valută ale instituţiilor de credit.

Ministerul Energiei organizează, până la jumătatea lunii aprilie, dezbateri în perspectiva elaborării noii Strategii Energetice a României până în 2030
Ministerul Energiei a prezentat Guvernului stadiul procesului de elaborare a noii Strategii Energetice a României până în 2030, cu proiecţii în perspectiva anului 2050, proces reluat de minister în noiembrie 2015, în conformitate cu atribuţiile conferite şi obiectivele asumate în Programul de Guvernare.

Un nou concept social: venitul minim de incluziune
Guvernul a adoptat un proiect de lege prin care ajutoarele sociale acordate acum familiilor şi persoanelor singure aflate în dificultate – venitul minim garantat, alocaţiile pentru susţinerea familiilor sărace cu copii şi ajutoarele pentru încălzire – sunt integrate într-unul singur, numit venit minim de incluziune.

Registrul Matricol Unic, instrument de transparenţă în învăţământul superior românesc
55 de instituţii de învăţământ superior, dintre care 38 de universităţi din sectorul public, au importat în Registrul Matricol Unic (RMU), până la ora actuală, date referitoare la peste 70.000 de studenţi din anul I de studii din ciclurile de licenţă şi masterat. Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), procesul de raportare este în plină desfăşurare, termenul de finalizare a acestuia fiind 30 septembrie, dată-limită pentru actualizarea informaţiilor privind şcolaritatea studenţilor, conform reglementărilor la nivel naţional pentru raportările oficiale anuale ale MENCS şi Institutului Naţional de Statistică.
Curier legislativ

Noutăţi legislative 28 martie – 1 aprilie 2016
În perioada 28 martie – 1 aprilie 2016 au fost publicate în Monitorul Oficial o serie de acte normative de interes pentru profesioniştii contabili: Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324 din 4 martie 2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis (Monitorul Oficial nr. 228/28.03.2016).
Revista presei economice

Bătălia pentru hrana noastră cea de toate zilele
Joi, 31 martie, au atras atenţia, prin conţinutul lor, dar şi prin limbajul tranşant, două interviuri consacrate unor teme esenţiale din domeniul agriculturii şi industriei alimentare. Primul, apărut în ziarul Bursa, are un titlu incitant (ca să nu spunem altfel): România nu este cobaiul UE. Răspunde la întrebările redacţiei preşedintele Federaţiei Naţionale PRO AGRO, Florian-Emil Dumitru.
Comentariul ediției

Vremea bilanţurilor
În mod tradiţional, actuala perioadă a fost şi este marcată de reuniuni care au drept principal scop conturarea bilanţurilor pentru anul precedent. Chiar şi simpla pronunţare a cuvântului bilanţ te duce cu gândul, în primul rând, la clasica operaţiune contabilă concretizată într-un document de sinteză care, sub forma cunoscutului tabel, consemnează dubla reprezentare a patrimoniului, în activ şi pasiv.
Eveniment

Investiţii neconvenţionale
Nu ne putem plânge că la noi, în România, nu avem parte de o avalanşă de evenimente, unele care justifică această denumire, altele cărora trebuie să le punem, obligatoriu, prefixul „pseudo-”. Apoi, intervine şi o ierarhizare, în funcţie de extrem de numeroase criterii, de obicei în funcţie de interesul public.
Cariere. Drumul spre performanță

„Percepţia publică a profesiei contabile – rezultanta propriei noastre competenţe şi responsabilităţi”
Interviu cu ec. Gheorghe Stroe, preşedintele Filialei CECCAR Brăila. Vă propunem să participaţi la demersul publicistic al redacţiei noastre prin care intenţionăm să conturăm profilul unor profesionişti contabili, cu accent pe rezultatele demne de un larg interes public. De aceea, prima întrebare vizează reperele carierei dvs.: care au fost primii paşi, oportunităţile pe care le-au oferit şi modul în care le-aţi valorificat?

Program de educaţie financiară pentru studenţi
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a lansat oficial al treilea pilon al programului Fluent în Finanţe, destinat studenţilor. Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte educaţionale ale BVB, care îşi propune să susţină creşterea gradului de educaţie financiară în ţara noastră. Această a treia etapă a programului, intitulată Fluent în Finanţe 3.0, este derulată de BVB împreună cu cinci dintre cele mai prestigioase universităţi din România: Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea Bucureşti, Universitatea Româno-Americană, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative şi Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”.

Zilele europene ale angajatorilor
Reţeaua Serviciilor Publice de Ocupare din Uniunea Europeană organizează, în perioada 4-15 aprilie a.c., o serie de evenimente adresate în special angajatorilor, sub egida „European Employers’ Days”.

DoContab – Premiul special al anului 2015 în Topul local al celor mai bune societăţi membre CECCAR, filiala Braşov
SC DoContab SRL este o societate de expertiză contabilă înfiinţată în anul 2003, având la bază experienţa asociaţilor în acest domeniu încă din 1997. A pornit ca o afacere de familie, având ca scop profesional oferirea de servicii contabile caracterizate prin calitate, siguranţă şi corectitudine. Investind în clienţii săi, compania a reuşit să se dezvolte împreună cu ei, crescând numărul de salariaţi şi achiziţionând softuri specializate pentru contabilitatea computerizată.

Premiile pentru Promovarea Întreprinderilor Europene, în România
Comisia Europeană a lansat recent Premiile pentru Promovarea Întreprinderilor Europene, care identifică şi recunosc cei mai de succes promotori ai întreprinderii şi antreprenoriatului în Europa, expun cele mai bune politici şi practici antreprenoriale, sporesc conştientizarea valorii adăugate de antreprenoriat, încurajează şi inspiră potenţialii antreprenori.
Breviar statistic

Sinteză săptămânală
La 31 martie au fost centralizate datele referitoare la producţia agricolă din anul precedent. Rezultă că la majoritatea culturilor producţia a scăzut comparativ cu anul 2014. În anul 2015, rata medie anuală a locurilor de muncă vacante a fost de 1,12%, în creştere cu 0,23 puncte procentuale faţă de anul precedent. Numărul mediu anual al locurilor de muncă vacante a fost de 50,0 mii, în creştere cu 11,5 mii locuri de muncă vacante faţă de anul anterior.
Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

UE: 100 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea accesului la finanţare al IMM-urilor din România
Comisia Europeană (CE) a adoptat Programul Operaţional Iniţiativa pentru IMM-uri 2014-2020, în valoare de 100 de milioane de euro, pentru întreprinderile mici şi mijlocii din România. „Valoarea investiţiei oferite prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), sub formă de garanţii, este de aşteptat să crească de patru ori – până la 400 de milioane de euro sau mai mult – datorită efectului de pârghie al investiţiilor private în credite pentru IMM-uri”, se precizează într-un comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).

CNIPMMR solicită modificarea proiectului Legii dării în plată în funcţie de situaţia specifică a proprietarului
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susţine necesitatea adoptării unei legi a dării în plată ce are ca scop principal rezolvarea problemelor care apar în rândul anumitor categorii de persoane fizice, cu dificultăţi financiare reale, care, din cauze sociale şi economice, nu mai pot să îşi execute obligaţiile de plată, preferând să abandoneze imobilul în mâinile creditorului.

Analiza raportării financiare pentru IMM-uri din perspectiva referenţialului contabil internaţional
Întreprinderile mici şi mijlocii sunt considerate coloana vertebrală a economiei la nivel internaţional, fiind o sursă esenţială de creştere a acesteia. Argumentul principal pentru a susţine afirmaţia de mai sus este că IMM-urile reprezintă mai mult de 95% din totalul companiilor, la nivel global fiind aproximativ 31 de microentităţi la fiecare 1.000 de persoane (Robu, 2013).
Fonduri europene

103 milioane euro în perioada 25 mai - 25 noiembrie 2016 pentru apelul de proiecte de îmbunătăţire a mediului urban
Proiectele destinate mediului urban pot fi depuse spre finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, în perioada 25 mai, ora 12:00 – 25 noiembrie 2016, ora 12:00, precizează Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). Proiectele se depun în cadrul Axei prioritare 5 – Îmbunătăţirea mediului urban şi conservarea, protecţia şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural.
Expertiza și auditul afacerilor

PFA sau microîntreprindere în anul 2016?
Noul Cod fiscal, aprobat prin Legea nr. 227/2015, intrat în vigoare la 1 ianuarie 2016, aduce modificări importante în ceea ce priveşte povara fiscală pentru persoanele care doresc să înceapă ori au deja o afacere. Spre deosebire de situaţia din anul 2015, când persoana fizică autorizată prezenta un avantaj fiscal clar, în anul 2016 alte forme de organizare vor fi mai convenabile din acest punct de vedere, calculele arătând că microîntreprinderea va avea o taxare mai redusă decât PFA.

Conservatorism şi optimism în contabilitate: prudenţă versus valoare justă – partea a II-a
Dacă în prima parte a acestui articol am trecut în revistă diferite abordări privind prudenţa şi valoarea justă dezbătute în literatura de specialitate, în partea a II-a vom prezenta o analiză a diverselor politici prudenţiale sau optimiste adoptate în standardele IFRS.
Conectarea la era digitală

Studiu Intel: performanţa, principalul criteriu de alegere a computerului pentru femeile din România
Performanţa, portabilitatea şi designul sunt, pentru femeile din România, cele mai importante criterii în alegerea unui nou computer, potrivit unui studiu recent realizat de Intel în luna martie pe un eşantion de 7.178 de femei din mediul rural şi urban din ţara noastră. Astfel, acestea pun mai mult accentul pe caracteristicile tehnice decât pe aspectul PC-ului, pentru 70% dintre respondente performanţa tehnologică ocupând primul loc, în timp ce doar pentru 5% designul este cel mai important.

Femeile, încurajate să activeze în industria IT
IBM România a organizat, în luna martie, Smart Girls! Conference – un eveniment dedicat încurajării accesului femeilor în industria IT. În cadrul manifestării, doamnele şi domnişoarele au fost încurajate prin exemplul personal al invitatelor să îmbrăţişeze o carieră în IT&C, o industrie dominată de bărbaţi.

Bugetele de investiţii în sisteme informatice vor egala în doi ani nivelurile de dinainte de 2008
Creşterea economică din 2015 a impulsionat multe dintre firmele din România să investească în îmbunătăţirea sistemelor lor informatice de management al afacerilor, cu accent pe elementele de ordin operaţional. Astfel, nouă din zece proiecte implementate în 2015 în verticala manufacturing au constat în înlocuirea unor sisteme mai vechi cu soluţii noi ERP, avantajoase atât din punctul de vedere al performanţei în management, cât şi al fluxului de numerar, datorită modelului de licenţiere.
Lumea în care trăim

Greşelile Uniunii Europene
Financial Times a publicat o amplă analiză referitoare la crizele cu care s-a confruntat şi se confruntă Uniunea Europeană. Astfel, prestigioasa publicaţie de anvergură internaţională indică patru canale de propagare a crizelor în comunitatea europeană.

Terorismul nuclear, noua ameninţare mondială
Şefi de stat şi de guvern din 52 de ţări, inclusiv din România, s-au reunit la Washington pentru a examina cele mai eficiente căi şi mijloace de asigurare a securităţii nucleare a lumii. A fost ultima reuniune din seria celor iniţiate de preşedintele american Barack Obama consacrate soluţionării celor mai grave probleme cu care se confruntă omenirea.

A început exodul invers al refugiaţilor
Un prim grup de 500 de refugiaţi şi migranţi a fost trimis din Grecia înapoi, în Turcia, în baza acordului încheiat în această lună. Comisia Europeană a precizat că este vorba despre sirieni care nu au cerut azil, afgani şi pakistanezi. În pofida manifestaţiilor de protest ale unui mare număr de refugiaţi, luni, 4 aprilie, au început să se pună în aplicare prevederile Acordului UE-Turcia.
Axa timpului

Paşi decisivi spre Marea Unire. Decizia istorică a Basarabiei
Marcăm – şi în numărul de faţă – împlinirea a 98 de ani de la unirea Basarabiei cu ţara-mamă. Ne referim la data de 9 aprilie 1918 deoarece respectivul moment se cere consemnat şi în funcţie de calendarul iulian sau cel gregorian. Adică la 27 martie 1918, potrivit calendarului iulian sau, cum se spune, „în stil nou”, Sfatul Ţării a proclamat Unirea (condiţionată) a Republicii Democrate Moldoveneşti cu România, cu 86 de voturi pentru, 3 contra şi 36 de abţineri.
Roza vânturilor

Săptămâna Shakespeare, la Teatrul Metropolis
În perioada 19-23 aprilie 2016, Teatrul Metropolis găzduieşte Săptămâna Shakespeare, dedicată spectacolelor marelui dramaturg. Prin acest demers, Teatrul Metropolis doreşte să se alăture evenimentelor care marchează, în întreaga lume, 400 de ani de la moartea lui William Shakespeare, patru secole în care marele dramaturg s-a dovedit nemuritor prin opera lăsată moştenire.

„Comorile României”, la Muzeul Naţional al Chinei din Beijing
Muzeul Naţional de Artă al României participă cu 28 de piese din patrimoniul propriu la expoziţia-eveniment „Comorile României”, organizată la Muzeul Naţional al Chinei din Beijing din Republica Populară Chineză. Expoziţia este un proiect de amploare desfăşurat în cadrul Programului de Cooperare Culturală dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Populare Chineze în perioada 2013-2016.

Luna aprilie începe cu NexT
În perioada 7-11 aprilie se va desfăşura la Bucureşti a X-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film NexT, informează un comunicat emis de ICR. Proiecţiile de film din cadrul festivalului vor fi găzduite de Cinema Muzeul Ţăranului şi Cinema „Elvira Popescu”, precum şi de o serie de spaţii neconvenţionale.

Ediţie de gală Bookfest la Timişoara
Salonul de Carte Bookfest a început în forţă seria evenimentelor programate pentru acest an cu o nouă ediţie desfăşurată la Timişoara, în perioada 31 martie – 3 aprilie, la CRAFT – Centrul Regional de Afaceri, invitatul special al acestei a cincea ediţii Bookfest Timişoara fiind scriitorul Mircea Cărtărescu.
Semnal editorial

Ghid pentru pregătirea candidaţilor la examenul de acces la stagiul pentru obţinerea calităţii de expert contabil şi de contabil autorizat
Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România organizează anual examen de admitere la stagiu în vederea obţinerii calităţii de expert contabil şi de contabil autorizat, potrivit Regulamentului privind accesul la profesie, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 227 din 5 martie 2008.

Ghid pentru pregătirea candidaţilor la examenul de aptitudini pentru obţinerea calităţii de expert contabil şi de contabil autorizat
În vederea obţinerii calităţii de expert contabil şi de contabil autorizat, stagiarii CECCAR care s-au achitat de toate sarcinile privind efectuarea lucrărilor profesionale, pregătirea tehnică şi deontologică trebuie să promoveze examenul de aptitudini.

Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS)
Norme oficiale emise la 1 ianuarie 2015. Cuprinde standardele care intră în vigoare ulterior datei de 1 ianuarie 2015, dar nu cuprinde standardele pe care acestea le înlocuiesc. Volumul Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS) 2015, cunoscut sub denumirea de Cartea roşie, include cele mai recente versiuni consolidate ale tuturor Standardelor Internaţionale de Raportare Financiară.


La Art Safari, omul contemporan în expresia lui artistică
Expoziţie la Biblioteca Academiei Române: mărturii despre un tezaur de presă cu aproape 60.000 de titluri
Cu multe târguri se face… primăvară
Un festival de arhitectură subordonat calităţii vieţii de zi cu zi
EnergyFEST, o fereastră deschisă spre un viitor sustenabil
Cererea şi oferta de carte, stimulate de Ziua Naţională a Lecturii
Arta muzicală, la superlativ: Madrigal, 60 de ani
Premieră necinematografică în... cinematografie