400 de elevi din România au beneficiat de module de orientare în carieră, susținute de Fundația Dreptul la Educație

Telex » Știri 22 iunie 2017  

Elevii au analizat oportunitățile de pe piața muncii și au învățat metode de planificare conştientă a parcursului profesional

Fundația Dreptul la Educație, în parteneriat cu Fundația OTP Fáy András din Ungaria, au anunțat rezultatele finale ale proiectului regional „Career Programme – Going beyond borders”, desfășurat în cadrul programului Erasmus+. În cadrul evenimentului de diseminare, organizat la Budapesta, au fost prezentate rezultatele implementării acestuia. La festivitatea de închidere au fost prezente aproximativ 100 de persoane şi un specialist de renume în domeniul educaţiei pentru copii, în persoana prof. dr. Bagdy Emőke, scriitor, profesor universitar, psihoterapeut şi psiholog clinician.

Cercetarea sociologică, realizată de Fundația Dreptul la Educație și Fundația „OTP Fáy András” la demararea proiectului, a dezvăluit date interesante privind experienţa şi aşteptările legate de piaţa muncii în rândul tinerilor din România. Astfel, 75% dintre tinerii chestionați consideră că i-ar ajuta consultanţa în orientarea profesională sub formă de sesiuni de training în grup (55%), consultanță individuală (53%) sau prezentări (44%).  

În ceea ce priveşte criteriile de alegere a carierei, 76% dintre tineri se informează singuri. Cu toate acestea, se remarcă nevoia de informare în legătură cu oportunitățile disponibile pe piața muncii din România, doar 44% afirmând că sunt familarizați cu astfel de ocazii. Planul de viitor a 34% dintre elevi este să își deschidă propria companie, în timp ce 22% își doresc să fie antreprenori și numai 20% se văd angajați. În segmentul de vârstă 18-19 ani, niciun tânăr nu își dorește să fie angajat.

Ținând cont de rezultatele studiului, Fundația Dreptul la Educație a susținut, în perioada septembrie 2016 – iunie 2017, cursuri de orientare în carieră pentru elevii de gimnaziu și liceu cu scopul de a le oferi acces la soluții de planificare a parcursului profesional prin dezvoltarea abilităților și creșterea angajabilității acestora.

Până în luna iunie 2017, 400 de elevi din 14 instituții de învățământ din România au beneficiat de programele de training. Cursurile s-au desfășurat în cinci școli generale și nouă licee din Arad, Oradea, Bucureşti, Deva, Focşani, Panciu, Mediaş și Gura Humorului.

Cursurile au fost organizate în trei, respectiv patru, sesiuni de training pentru gimnaziu și liceu, a câte patru ore fiecare, în cadrul cărora elevii au participat la exerciții de autocunoaștere prin care și-au conștienziat aptitudinile și și-au stabilit obiective SMART pentru viitoarea carieră. De asemenea, elevii au analizat oportunitățile existente pe piața muncii și au învățat metode de time management, au primit informații despre prezentarea la interviu, comunicare eficientă și construirea bradului personal.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.