ANAF propune o reformă a administrației fiscale până la finalul acestui an
Numărul 38, 10-16 oct. 2017 » Direct de la sursă
A
● Nivelul sumelor declarate de contribuabili va fi analizat pe baza indicatorilor de risc. Se vor avea în vedere evoluția indicatorilor macroeconomici și modul în care aceștia se regăsesc în creșterea bazelor de impozitare. În cazul constatării unor iregularități, administrația fiscală, ca urmare a analizelor efectuate (NU în urma unei inspecții fiscale), dispune măsuri pentru rectificarea cuantumului sumelor declarate până la următorul termen de depunere a declarațiilor fiscale.
● Motivele pentru care contribuabilii nu reușesc să achite la termen obligațiile fiscale declarate vor fi analizate de personalul din cadrul structurilor specializate ale ANAF. În cazul în care se constată că motivul de neplată a obligațiilor este lipsa temporară de lichidități, cauzată de neonorarea la termen a obligațiilor contractuale, se are în vedere încurajarea accesării mecanismului eșalonării la plată, în scopul evitării declanșării procedurii de executare silită.
● În cazurile de neconformare la măsurile dispuse de administrația fiscală, precum și în cazurile cu impact semnificativ, se vor aplica măsuri coercitive, în conformitate cu legislația fiscală în vigoare.
ANAF precizează că, în același timp, modernizarea administrației fiscale vizează atât propriile proceduri, cât și resursa umană și va avea ca principale obiective:
● evaluarea și revizuirea modului de funcționare a instituției pe principiile eficienței și eficacității, reformarea managementului și a sistemului de evaluare a performanței în contextul alocării juste a resurselor de către Agenție către structurile fiscale subordonate;
● implementarea unui nou sistem de pregătire profesională a salariaților Agenției pentru asigurarea posibilității relocării resursei umane către domenii de activitate deficitare, contribuind la eficientizarea colectării și la îmbunătățirea serviciilor;
● modernizarea infrastructurii informatice necesare funcționării optime a sistemului de administrare fiscală;
- dezvoltarea funcției preventive a structurilor cu atribuții de control;
- flexibilizarea procedurilor de eșalonare la plată;
- consolidarea activității de asistență reciprocă la recuperare în materia creanțelor fiscale;
- transformarea executării silite în proces investigativ;
- revizuirea procedurii de rambursare a TVA.
● armonizarea riscurilor identificate la nivelul structurilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (activitatea de administrare fiscală, activitatea de inspecție fiscală, activitatea vamală, respectiv activitatea de antifraudă fiscală), cu scopul creării unui profil de risc unic al contribuabilului, care va sta la baza direcțiilor de acțiune ale fiecărei structuri din cadrul Agenției.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei