Consumatorii din Europa vor să utilizeze sisteme de identificare biometrică pentru securizarea plăților

Consumatorii din Europa vor să utilizeze sisteme de identificare biometrică pentru securizarea plăților

Numărul 16-17, 19 iulie - 1 august 2016  »  În pregătirea celui de-al XXI-lea Congres al profesiei contabile

Consumatorii din Europa își doresc să folosească sisteme de identificare biometrică pentru a plăti, în special atunci când acestea sunt utilizate împreună cu alte metode de securitate, arată un studiu Visa Inc. Aproape trei sferturi dintre consumatori (73%) consideră sigură dubla autentificare, realizată simultan printr-un sistem biometric și un dispozitiv de plată, pentru a confirma identitatea titularului de cont. Dubla autentificare se referă la instrumentul de plată deținut de consumator, cum ar fi un card sau un dispozitiv mobil, la identitatea acestuia, verificată printr-o metodă biometrică, sau la informații confidențiale știute doar de consumator, cum ar fi codul PIN sau o parolă.

Peste două treimi dintre cei intervievați (68%) vor să folosească sistemele biometrice ca metodă de autentificare când plătesc în diverse situații, cum ar fi de acasă sau în marile magazine. Comercianții online au cel mai mult de câștigat având în vedere că aproximativ o treime dintre clienți (31%) renunță la cumpărături din cauza procesului de securitate la efectuarea plății.

„Sistemele de identificare și autentificare biometrice au generat entuziasm în industria plăților deoarece le oferă consumatorilor o experiență de plată mai bună și mai eficientă. Studiul nostru arată că, pe măsură ce consumatorii se obișnuiesc să folosească aceste sisteme pe dispozitivele lor mobile, metodele biometrice sunt privite tot mai mult ca o formă de autentificare de încredere.

Una dintre provocările legate de sistemele biometrice apare însă atunci când acestea sunt singura metodă de autentificare. Rezultatul generat ar putea fi unul fals pozitiv sau fals negativ deoarece, spre deosebire de PIN, care este introdus corect sau incorect, identificarea biometrică are la bază un sistem de evaluare binar, cu probabilitatea ca elementele de identificare să se potrivească perfect. Sistemele biometrice merg cel mai bine atunci când sunt folosite împreună cu alți factori, precum dispozitive, tehnologii bazate pe geolocație sau care includ o metodă suplimentară de autentificare. De aceea considerăm că este important să avem o abordare integrată, care să ia în considerare o varietate largă de tehnologii capabile să ofere o experiență de plată îmbunătățită, de la integrarea cardului în acest proces la realizarea achiziției și terminând cu verificarea extrasului de cont”, a declarat Jonathan Vaux, director executiv pentru parteneriate în domeniul inovației.

În privința avantajelor autentificării biometrice – procesul de validare a identității unei persoane prin evaluarea unei trăsături individuale, precum amprentele sau structura irisului –, jumătate dintre europeni (51%) consideră că autentificarea biometrică poate crea o experiență de plată mai rapidă și comodă decât metodele tradiționale. În același timp, o treime dintre consumatori (33%) apreciază că datele lor sunt în siguranță datorită autentificării biometrice chiar dacă dispozitivul de pe care se face plata este pierdut sau furat.

„Pe măsură ce înaintăm în viitor, consumatorii vor avea la dispoziție tot mai multe opțiuni pentru a plăti. La fel cum comportamentul de plată se schimbă în funcție de locul în care te afli și dispozitivul de pe care faci plata, metodele de autentificare vor trebui adaptate de la caz la caz. Chiar dacă metodele biometrice de autentificare oferă oportunități importante pentru a crea un echilibru între confort și securitate, acestea nu sunt singura opțiune. În viitor vom asista la un mix de soluții adecvate situației în care se face plata. Adaptând în prezent sistemele noastre pentru a permite acceptarea acestor tehnologii ca forme valide de autentificare, putem contribui la menținerea cadrului propice pentru a plăti sigur, comod și discret”, a adăugat Vaux.

Preferință pentru recunoașterea amprentelor

Studiul, realizat în rândul a 14.000 de consumatori, arată că discreția și gradul de familiarizare cu metodele de identificare biometrică sunt factori importanți pentru adoptarea acestor noi tehnologii. Recunoașterea amprentei este considerată cea mai potrivită metodă de identificare biometrică pentru plățile mobile întrucât este sigură și ușor de utilizat. În ceea ce privește percepția asupra gradului de securitate oferit de tehnologiile biometrice, recunoașterea amprentei este văzută de 81% dintre consumatori ca fiind cea mai sigură metodă, urmată de scanarea irisului (76% dintre respondenți).

Prin urmare, peste jumătate dintre respondenți (53%) și-au exprimat preferința pentru recunoașterea amprentelor ca metodă de identificare biometrică folosită la efectuarea plăților. În Europa, puțini consumatori au spus că ar prefera sistemele de recunoaștere facială sau vocală pentru realizarea plăților într-un magazin fizic sau în mediul online (12%, respectiv 15%).

Preferințele consumatorilor privind utilizarea în viitor
a sistemelor de identificare biometrică la efectuarea plăților
Preferințele consumatorilor privind utilizarea în viitor a sistemelor de identificare biometrică la efectuarea plăților

Echilibrul între securitate și comerț optimizat este esențial

În condițiile în care peste două treimi dintre consumatori (67%) consideră importantă securitatea datelor pentru protejarea identității unei persoane, noile forme de autentificare trebuie să atingă un echilibru între rapiditate și securitate. Studiul a arătat că autentificarea biometrică este considerată de consumatori aproape la fel de importantă atât pentru tranzacțiile fizice, cât și pentru cele online:
  • 48% vor să folosească autentificarea biometrică pentru plăți în rețeaua de transport în comun;
  • 47% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru plăți în baruri sau restaurante;
  • 46% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru a plăti bunuri și servicii în marile magazine, precum cele alimentare, cafenele și restaurante fast-food;
  • 40% vor să utilizeze autentificarea biometrică pentru plăți online;
  • 39% pentru descărcarea de conținut online.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.