Expertiza și auditul afacerilor

Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (II)

Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (II)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Având ca referință concepte teoretice corespunzătoare ambelor perioade analizate, respectiv cea comunistă și cea actuală, în acest articol vom studia principalele diferențe dintre modul de prezentare a situațiilor financiare în România în perioada comunismului față de prezent. Vom analiza astfel diferențele și asemănările dintre cele două perioade, formulând în final o concluzie care să înglobeze gradul și direcția de evoluție a prezentării situațiilor financiare în țara noastră.

Nr. 11-12, 24 mar. - 6 apr. 2020


Impozitarea veniturilor obținute din exercitarea profesiilor de expert contabil și contabil autorizat

Impozitarea veniturilor obținute din exercitarea profesiilor de expert contabil și contabil autorizat

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Articolul de față aduce în discuție o serie de aspecte teoretice și practice privind modalitatea de impozitare a veniturilor obținute din exercitarea profesiilor de expert contabil și contabil autorizat. Contribuabilii care obțin venituri din activități independente au obligația estimării venitului net anual pentru anul fiscal 2020 în vederea stabilirii impozitului anual estimat și a contribuțiilor sociale în anumite situații. În acest sens vor trebui să depună la organul fiscal competent declarația unică până la termenul prevăzut de Codul fiscal.

Nr. 11-12, 24 mar. - 6 apr. 2020


Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (I)

Studiu de caz privind prezentarea situațiilor financiare în perioada comunistă și în prezent (I)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Având ca referință concepte teoretice corespunzătoare ambelor perioade analizate, respectiv cea comunistăși cea actuală, în acest articol vom studia principalele diferențe dintre modul de prezentare asituațiilor financiare în România în perioada comunismului față de prezent. Vom analiza astfel diferențeleși asemănările dintre cele două perioade, formulând în final o concluzie care să înglobeze gradulși direcția de evoluție a prezentării situațiilor financiare în țara noastră.

Nr. 10, 17-23 martie 2020


Regimul fiscal al organizațiilor nonprofit

Regimul fiscal al organizațiilor nonprofit

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Având în vedere obligația organizațiilor nonprofit de a declara anual impozitul pe profit și luând în considerare faptul că în prezent foarte multe entități de acest fel realizează, pe lângă veniturile neimpozabile, și venituri impozabile, se impune să aplicăm corect regulile speciale de impozitare, să respectăm etapele de calcul al rezultatului fiscal, prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, și să cunoaștem care sunt obligațiile declarative. De asemenea, în situația primirii de sponsorizări, dacă organizația nonprofit se înscrie în registrul entităților pentru care se acordă deduceri fiscale, contribuabilul care a efectuat sponsorizarea poate să scadă din impozitul pe profit suma aferentă acesteia.

Nr. 10, 17-23 martie 2020


Regimul contabil și fiscal privind sponsorizarea

Regimul contabil și fiscal privind sponsorizarea

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

În acest articol ne propunem să prezentăm tratamentul contabil și fiscal privind sponsorizarea, cel din urmă din punctul de vedere al impozitului pe profit, al impozitului pe veniturile microîntreprinderilor și al impozitului pe veniturile persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale. În partea finală redăm implicațiile în ceea ce privește taxa pe valoarea adăugată în situația în care sponsorizarea se efectuează în bunuri.

Nr. 9, 10-16 martie 2020


Modelul COSO al controlului intern (II)

Modelul COSO al controlului intern (II)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Scopul principal al controlului intern este de a furniza o asigurare rezonabilă cu privire la atingerea obiectivelor generale ale entității (societate comercială sau nu). O condiție de bază a unui control intern eficace este să existe obiective stabilite clar de conducerea companiei.
La nivel internațional sunt larg recunoscute două modele de control intern: modelul COSO și modelul COCO. În articolul de față îl vom prezenta pe primul dintre acestea.

Nr. 9, 10-16 martie 2020


Modelul COSO al controlului intern (I)

Modelul COSO al controlului intern (I)

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

The main purpose of internal control is to provide reasonable assurance regarding the achievement of the entity’s general objectives (regardless of whether the entity is a trading company or not). A core prerequisite of an effective internal control is to have clear objectives set by the company’s management. Two internal control models have gained international recognition: the COSO Model and the CoCo Model. This article discusses the former. 

Nr. 8, 3-9 martie 2020


Povara fiscală în cazul veniturilor din salarii. Studiu de caz în Uniunea Europeană

Povara fiscală în cazul veniturilor din salarii. Studiu de caz în Uniunea Europeană

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Taxation plays a fundamental role in creating fair societies and building strong economies. It can help curtail inequalities, not just by supporting social mobility, but also by reducing market revenue inequalities. Fiscal policy can also impact employment decisions, the level of investments and the entrepreneurs’ willingness to expand their activities, which all lead to economic growth. Romania’s revenues from labour taxes is much lower than the European Union average. Nevertheless, the fiscal burden related to income from salaries is relatively high, at 39.8%, while the EU average is 38.2%. These numbers attest to the high fiscal burden in our country in relation to labour taxes.

Nr. 8, 3-9 martie 2020


Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Scutirea de impozit a profitului reinvestit

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

Articolul de față aduce în discuție o serie de aspecte teoretice și practice privind scutirea de impozit a profitului reinvestit în baza reglementărilor legale în vigoare. Aceasta reprezintă o facilitate fiscală de care pot beneficia entitățile care activează în orice domeniu de activitate în anumite condiții prevăzute la art. 22 din Codul fiscal. Motivația acestei reglementări este dezvoltarea unei economii competitive, atragerea investițiilor, creșterea numărului locurilor de muncă, menținerea ritmului de creștere economică pe termen lung și stimularea inovării. Această facilitate fiscală are atât un impact financiar asupra bugetului de stat consolidat, cât și unul macroeconomic.

Nr. 7, 25 feb. - 2 mar. 2020


Noi reglementări contabile în domeniul managementului deșeurilor

Noi reglementări contabile în domeniul managementului deșeurilor

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

This article focuses on illustrating how to account for the operations resulting from the establishment and payment of the Environment Fund and the ecotax, taking into account the legislative changes introduced in July 2019, with the approval of Government Emergency Ordinance 50/2019 amending and supplementing Government Emergency Ordinance 196/2005 on the Environment Fund and amending and supplementing Law 249/2015 on managing packaging and packaging waste.

Nr. 7, 25 feb. - 2 mar. 2020


Taxarea contractelor individuale de muncă cu timp parțial

Taxarea contractelor individuale de muncă cu timp parțial

Expertiza și auditul afacerilor

CECCAR

This article discusses a series of theoretical and practical issues regarding the taxation of individual part-time contracts. From 1 January 2020, the over-taxation of this type of contracts is eliminated and the gross revenue received will be used as a basis for the calculation of social security and health insurance contributions, instead of the gross minimum domestic salary. The pronouncement introducing these provisions is Law 263/2019 on amending Law 227/2015 regarding the Tax Code, which is intended to eliminate the increased CAS and CASS payments for part-time employees or employees with performance-related pay.

Nr. 6, 18-24 feb. 2020



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.