GfK: Magazinele de retail din România şi Lituania vor înregistra, în 2019, cea mai mare creştere din Europa

GfK: Magazinele de retail din România și Lituania vor înregistra, în 2019, cea mai mare creștere din Europa

Telex » Știri 14 iunie, 10:07  

Cifra de afaceri a magazinelor de retail (brick-and-mortar) din 27 de țări ale UE (mai puțin Marea Britanie) va crește în 2019 cu 0,2%, cele mai mari rate de creștere fiind așteptate în România (7%) și Lituania (aproape 6%), conform celei mai recente analize GfK asupra pieței de retail europene, informează Agerpres. Este, de asemenea, prognozată creștere pentru Spania (2,4%) și Franța (2,8%), se menționează într-un comunicat. „Majoritatea consumatorilor europeni sunt în prezent împărțiți între forțe opuse. Pe de o parte, este incertitudinea legată de Brexit, conflictele comerciale și perspectivele de creștere mai slabe pe piețele de export importante, cum ar fi China. Dar, pe de altă parte, Europa are o piață solidă a forței de muncă, creșteri salariale mai mari și prețuri moderate pentru țiței. În acest context, soluția GfK de geomarketing a evaluat indicatori europeni cheie de retail și a publicat rezultatele în studiul European Retail in 2019”, se arată în comunicat.

Studiul analizează tendințele și evoluțiile din 27 de țări europene și prezintă o prognoză a cifrei de afaceri pentru 2019, oferind retailerilor, investitorilor și dezvoltatorilor de proiecte un punct de referință important pentru luarea deciziilor.

„GfK prognozează în 2019 o creștere a cifrei de afaceri de două procente pentru retailul format din magazinele fizice pentru țările europene. Această creștere este doar puțin peste rata inflației și comparabilă cu creșterea observată anul trecut”, explică expertul în retail dr. Johannes Schamel.

Conform studiului, în 2018, fiecare cetățean al celor 27 de țări analizate a avut o putere medie de cumpărare de 16.878 euro. Aceasta echivalează cu o creștere nominală de 3% față de anul precedent. Cele zece națiuni (din Est) ale UE cu cea mai mare creștere a puterii de cumpărare pe locuitor din acest an au o putere de cumpărare mai mică decât cea medie.

La nivel european, nu s-a produs nicio schimbare în clasamentul primelor trei țări față de anul precedent în ceea ce privește productivitatea spațiilor de vânzare. Câștigătorul necontestat continuă să fie Luxemburg (aproximativ 7.250 euro/mp), care a cunoscut chiar o ușoară creștere (1,4%) în 2018. Locurile al doilea și al treilea sunt ocupate de Norvegia (aproximativ 6.430 euro/mp), respectiv Elveția (aproximativ 6.220 euro/mp). Cifra de afaceri este semnificativ mai mică în rândul retailerilor din țărilor UE din est și sud-est. Cu spații între 2.680 euro /mp și 2760 euro/mp, România, Polonia și Bulgaria au cele mai scăzute valori de profitabilitate din UE. Chiar și așa, aceste țări sunt printre cele care se laudă cu cele mai mari câștiguri și creșteri anuale de la 5,7% la 6,7%, ceea ce înseamnă că încet, dar sigur reduc decalajul față de celelalte țări, subliniază studiul.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.