GfK: Piața bunurilor de larg consum din România a înregistrat o creștere de 13% în primul trimestru
Telex » Știri 22 mai 2018
În primul trimestru al anului 2018, piaţa bunurilor de larg consum din România a înregistrat o creştere în valoare de 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu publicat astăzi de GfK, informează News.ro. ”Spre deosebire de perioadele anterioare, volumele cumpărate au reintrat pe o curbă ascendentă (+7,4%). Familiile au mers mai des la cumpărături şi au lăsat în medie sume mai mari la o vizită în magazin. Atât volumele mai mari au stat în spatele creşterii pieţei, cât şi inflaţia, care a ajuns la 3,8% (sursa: Eurostat)”, se arată în comunicat.
Familiile cu copii sunt cele care şi-au intensificat cel mai mult cheltuielile pentru bunuri de larg consum, iar creşteri mari s-au înregistrat şi în rândul gospodăriilor din localităţile mari, cu peste 150.000 de locuitori.
Din punctul de vedere al regiunilor, Banat-Crişana-Maramureş şi Oltenia au avut cele mai semnificative evoluţii pe parcursul primului trimestru, potrivit GfK. Formatele moderne de comerţ rămân principalul canal în ceea ce priveşte cumpărăturile pentru acasă. ”În prezent, ele acoperă 62% din vânzările de bunuri de larg consum şi se situeză la acelaşi nivel ca în primului trimestru din 2017. Toate canalele de comerţ modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip discount, magazine moderne de proximitate) au înregistrat creşteri de două cifre. Observăm însă cea mai dinamică evoluţie în zona comerţului de proximitate, acestea reuşind să atragă aproape 400.000 de noi familii cumpărătoare”, se arată în comunicat.
Totodată, categoria cu cea mai accelerată creştere în primul trimestru a fost cea de îngrijire personală, românii cheltuind cu 17% mai mult pentru aceasta. Produsele alimentare (proaspete, dar şi ambalate) au avut, de asemenea, creşteri peste media pieţei, datorate intensificării consumului, iar băuturile şi produsele pentru îngrijirea locuinţei au crescut într-un ritm mai lent, potrivit GfK.
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic