O mai bună protecție a turiștilor europeni prin noile norme adoptate de UE. Reglementările se aplică de la începutul lunii iulie

O mai bună protecție a turiștilor europeni prin noile norme adoptate de UE. Reglementările se aplică de la începutul lunii iulie

Numărul 26-27, 10-23 iulie 2018  »  Curier legislativ

De la începutul lunii iulie, cei circa 120 de milioane de turiști din Uniunea Europeană care rezervă pachete de vacanță vor dispune de o protecție mai puternică în calitatea lor de consumatori, datorită noilor reglementări adoptate de UE, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene. Noile norme nu vor reglementa numai pachetele de vacanță tradiționale, ci vor proteja și consumatorii care rezervă alte forme de servicii de călătorie combinate, inclusiv pachete personalizate, în cazul cărora călătorul alege diferite elemente de la un singur punct de vânzare online sau offline. De asemenea, este introdusă protecția serviciilor de călătorie asociate, formulă în care călătorul cumpără servicii de călătorie de la un punct de vânzare, însă este invitat să rezerve alte servicii prin intermediul unei pagini de internet separate.

„Noile norme privind pachetele de servicii pentru călătorii sunt acum adaptate la era digitală și la noile moduri de rezervare a vacanțelor. Călătorii vor beneficia totodată de noi drepturi și vor fi bine protejați în cazul în care operatorul dă faliment. Grație noilor norme, întreprinderile turistice vor putea să își ofere serviciile la nivel transfrontalier”, a declarat Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

Printre beneficiile aduse consumatorilor se numără:

Informații mai clare pentru călători. Firmele turistice trebuie să îi informeze pe călători dacă le oferă un pachet sau servicii de călătorie asociate, precum și cu privire la drepturile lor esențiale prin intermediul unor fișe de informații standardizate. Acestea trebuie să furnizeze informații clare privind elementele și caracteristicile pachetului, privind prețul acestuia și privind orice alte costuri suplimentare;

Rambursare și repatriere în caz de faliment. Companiile care vând pachete de vacanță trebuie să își asigure protecția în caz de insolvență. Această garanție acoperă rambursarea și repatrierea în caz de faliment al organizatorului. Garanția se aplică și serviciilor de călătorie asociate;

Norme mai clare privind răspunderea. Organizatorul pachetului este responsabil dacă apar probleme, indiferent de entitatea care prestează serviciile de călătorie;

Drepturi mai solide de anulare. Conform noilor norme, călătorii pot anula un pachet de vacanță din orice motiv, prin plata unui comision rezonabil. Aceștia își pot anula vacanța gratuit în cazul în care destinația lor devine periculoasă, de exemplu din cauza unui război ori a unor dezastre naturale sau în cazul în care prețul pachetului este majorat cu peste 8% din prețul inițial;

Asigurarea cazării în cazul în care călătoria de întoarcere nu poate fi efectuată. În cazul în care călătorii nu se pot întoarce din vacanța care a fost achiziționată ca pachet de servicii, de exemplu în cazul dezastrelor naturale, aceștia beneficiază de cazare până la trei nopți dacă nu se pot întoarce din vacanță la timp. Nopțile suplimentare sunt acoperite în conformitate cu reglementările privind drepturile pasagerilor;

Asistență pentru călătorii în dificultate, în special prin furnizarea de informații privind serviciile de sănătate și asistența consulară.

Noile norme vor aduce beneficii și întreprinderilor:

Norme mai clare, care vor facilita activitățile transfrontaliere. Întreprinderile vor trebui să respecte un singur set de norme privind cerințele de informare, răspunderea și alte obligații pe întreg teritoriul UE. Acum sunt recunoscute și sistemele naționale de insolvență din întreaga UE. Aceste măsuri vor permite întreprinderilor să funcționeze în întreaga UE în aceleași condiții ca în țara lor de origine;

Cerințele modernizate de informare nu se mai bazează exclusiv pe broșurile turistice. Întrucât comercianții nu vor mai trebui să retipărească broșurile, aceștia vor face economii care au fost estimate la 390 milioane de euro pe an;

Reducerea sarcinii de reglementare. Călătoriile de afaceri organizate în temeiul unui acord-cadru, de exemplu cu o agenție de voiaj specializată, nu vor mai fi acoperite de directivă.

Statele membre trebuiau să transpună normele în legislația națională până la data de 1 ianuarie 2018. A urmat apoi o perioadă de tranziție de șase luni, până la 1 iulie – dată de la care măsurile naționale de transpunere a directivei încep să se aplice.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.