Piața de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale de îngrijire, în creștere cu 14,4% în 2018
Telex » Știri 19 februarie 2019
Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creştere de 14,4% în 2018, comparativ cu anul anterior, a anunţat Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI), informează Agerpres. Valoarea totală a acestui segment de piaţă a fost de 3,552 miliarde de lei, în 2018, de la 3,104 miliarde de lei, înregistrat la nivelul anului 2017.
În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului trecut valoarea totală a segmentului de piaţă OTC a fost de 1,023 miliarde de lei, o creştere de aproximativ 19,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra 858 milioane de lei.
În ultimul trimestru din 2018, cea mai mare creştere a fost consemnată de categoria „Răceală, gripă şi alergii”, respectiv de 28,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, şi de 105,7% faţă de trimestrul precedent, în contextul valului de viroze şi al epidemiei de gripă de la finalul anului 2018.
În ceea ce priveşte clasamentul creşterilor înregistrate la nivelul categoriilor de produse faţă de trimestrul anterior, următoarele poziţii sunt ocupate de categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu un procentaj de 17,5%, apoi categoria de produse analgezice, cu o creştere de 12,2%, categoria produselor cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale (+8,3%) şi categoria Lifestyle OTC (+5,6%).
Categoria de produse dermatologice a scăzut faţă de trimestrul anterior cu 26,7%, înregistrând însă un trend ascendent la nivelul întregului an, aceasta fiind una dintre categoriile a căror evoluţie este puternic influenţată de sezonalitate.
La nivelul întregului an, cele mai căutate produse au fost cele din categoria „Răceală, gripă şi alergii”, cu vânzări de 791,5 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 22,3%, urmate de cele din categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 764,2 milioane de lei şi cotă de piaţă de 21,5%, categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 690,5 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,4%. La diferenţe mai mari, urmează categoriile de analgezice, cu 479,1 milioane de lei, respectiv categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu 437 milioane de lei. Categoria de produse dermatologice ocupă ultima poziţie în clasamentul pe anul 2018, cu vânzări totale de 273,6 milioane de lei.
Actuala „ofensivă” a cărții înregistrează noi victorii pe „frontul” lecturilor de calitate
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic