Studiu: 90% dintre români preferă să consume produse locale

Studiu: 90% dintre români preferă să consume produse locale

Telex » Știri 26 iunie 2019  

90% dintre români spun că preferă să consume produse local, încurajând astfel economia de piață (asemenea austriecilor – 93%, germanilor – 92% și italienilor – 92%), relevă ediţia din acest an a studiului pan-european „L'Observatoire Cetelem”, care dezvăluie percepția europenilor despre consumul local și dorința de a consuma mai responsabil. Studiul – dat astăzi publicităţii – a fost derulat în 17 țări europene, pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani. În România, studiul s-a bazat pe un eșantion de 800 de respondenți.

Consumul local câștigă teren printre europeni și, mai cu seamă, printre români. Aşa cum am menţionat, studiul relevă că 90% dintre români preferă produsele locale, pe care le consideră mai calitative decât cele importate. Aceștia percep consumul local ca pe o reflexie a valorilor proprii, fiind de părere că astfel pot genera un impact pozitiv în comunitate. 34% dintre români cred că achiziționarea produselor locale este un act de patriotism, 31% văd această chestiune ca pe un obiectiv important de urmărit în viitor, iar 30% consideră că o astfel de atitudine ține de mândria națională.

Privit ca un catalizator în protejarea mediului înconjurător, opiniile europenilor asupra consumului local sunt diverse: în vreme ce doar 22% dintre români au convingerea că alegerea de a achiziționa produse fabricare în țara lor conduce la protejarea mediului înconjurător, media țărilor europene este de 42%, în frunte regăsindu-se Suedia (61%), Austria (55%) și Italia (47%).

Europenii menţionează, însă, că se lovesc de neajunsuri atunci când vine vorba despre disponibilitatea produselor locale, sectorul agro-alimentar fiind cel mai bine reprezentat atât la nivel european (93%), cât și la nivelul României (95%).  La capitolul mobilier, produse și echipamente de uz casnic, 79% dintre români afirmă că pot găsi cu ușurință produse fabricate local sau regional, România situându-se peste media europeană care este de doar 59%. Și în ceea ce privește percepția despre disponibilitatea produselor de igienă și înfrumusețare piața din România este mai generoasă (76%) decât media europeană (55%). Bine reprezentată local este și industria textilă, 72% dintre români fiind de părere că există o ofertă variată pe piață, spre deosebire de media europeană, care este de 54%.

În ceea ce privește preferințele de cumpărare, 94% dintre respondenţii români au declarat că aleg, întotdeauna sau de cele mai multe ori, să achiziționeze produse alimentare fabricate în România, 71% preferă produsele de igienă și înfrumusețare locale, 73% aleg echipamente de uz casnic de proveniență locală sau regională, 67% optează pentru articole vestimentare fabricate în țară sau în regiune, și doar o treime optează pentru un autoturism (34%) sau pentru echipamente Hi-Fi (31%). Totuși, dorința lor de a consuma produse locale este înfrânată de aspecte care țin de preț. Deși consumul local este privit la nivel european ca un consum responsabil, atunci când se aduce în discuție prețul, peste jumătate dintre români (53%) sunt de părere că produsele locale au costuri mai ridicate față de cele importate. Cu toate acestea, 2 din 3 consumatori sunt pregătiți să facă eforturi financiare pentru a achiziționa produse locale.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.