Daisy Tech - case de marcat cu jurnal electronic
Studiu Oracle: 91% dintre specialiștii din domeniul IT clasifică nivelul de securitate drept cea mai importantă problemă în cazul extinderii rețelelor companiilor

Studiu Oracle: 91% dintre specialiștii din domeniul IT clasifică nivelul de securitate drept cea mai importantă problemă în cazul extinderii rețelelor companiilor

Numărul 38-39, 2-15 oct. 2018  »  Conectarea la era digitală

Pe măsură ce rețelele companiilor se dezvoltă, în aceeași măsură cresc și problemele gestionării lor eficiente, arată un nou sondaj realizat de Oracle Communications. Conform raportului „Enterprise Networks in Transition: Taming the Chaos” („Tranziția rețelelor companiilor: Gestionarea haosului”), specialiștii din IT și telecom au declarat că securitatea, frauda, precum și complexitatea rețelelor generate de amplificarea canalelor, reprezintă principalele lor probleme. Companiile se orientează din ce în ce mai mult către tehnologiile noi, precum biometria, inteligența artificială și tehnologia blockchain, ca oportunități de îmbunătățire a nivelului de securitate și control. 

Oracle a intervievat 277 de lideri cu putere de decizie la nivel global din domeniul IT și telecom, cu privire la perspectivele lor referitoare la tendințele cheie din domeniul rețelisticii și al mediului de afaceri, precum și la soluțiile la care apelează pentru a putea concura și răzbate în domeniul digital. 66% dintre respondenți au reprezentat companii cu cel puțin 11 sedii internaționale, 62% au condus și administrat operațiuni în mai multe țări.

În mod separat, rețelele extinse definite prin software propriu (software -defined wide area networking SD-WAN) au fost menționate ca tehnologie critică care stă la baza evoluției rețelelor proprii companiei. Cu toate acestea, America de Nord înregistrează lipsuri, în comparație cu alte regiuni, din punct de vedere al alocării rețelelor extinse definite prin software propriu (SDN) (50% comparativ cu 65%-78%).

„În economia digitală de astăzi, companiile se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari în ceea ce privește complexitatea operațională, așteptările tot mai mari din partea clienților,  creșterea hazardului generat de violarea protocoalelor de securitate și de supraîncărcarea în domeniul comunicațiilor, care necesită un grad de sofisticare tot mai ridicat al rețelelor, nemaiîntâlnit până acum”, a declarat Doug Suriano, Senior Vice President și General Manager, Oracle Communications.

Principalele concluzii rezultate din cercetarea Oracle sunt:

▪ Nivelul de securitate este o problemă constantă: 91% dintre respondenți au clasificat nivelul de securitate a fi în top 3 provocări majore, în special în Asia și America Latină, regiuni în care utilizarea tehnologiei mobile este extrem de populară. În plus, peste o treime dintre respondenți au clasificat nivelul de securitate ca fiind cea mai importantă problemă din perspectiva planificării, alocării și gestionării rețelelor specifice unei companii. Pe măsură ce dispozitivele mobile continuă să se dezvolte și să redefinească limitele din rețea, siguranța datelor continuă să fie o problemă pe ordinea de zi.

▪ Tehnologia inovatoare ca potențială soluție: 76% dintre respondenți au convenit că au nevoie de soluții noi pentru a-și îmbunătăți nivelul de vizibilitate și control la nivelul întregii rețele. 69% dintre respondenți au declarat că vor aplica sisteme biometrice în cazurile de folosire a sistemului de siguranță a  rețelelor, iar 57% inteligența artificială (AI). Utilizate împreună, IA și învățarea automatizată au fost identificate, de asemenea, ca tehnologii principale utilizate pentru definirea calității serviciilor și eficientizarea costurilor (30% fiecare), în timp ce tehnologia blockchain a fost identificată de către 27% dintre respondenți ca principala tehnologie folosită în îmbunătățirea controlului asupra rețelelor,.

▪ Multiplicarea canalelor generează un nivel mai mare al complexității: 76% dintre cei chestionați au declarat că nivelul de complexitate și de utilizare a rețelei proprii se extinde. Utilizatorii de rețea beneficiază de un număr din ce în ce mai mare de canale destinate lor, ceea ce înseamnă că gestionarea timpului și a productivității devine din ce în ce mai dificilă. În timp ce serviciile de voce și e-mail reprezintă principalele canale de comunicare, celelalte aplicații video, de chat, precum și cele încorporate devin din ce în ce mai populare. Acestea influențează configurarea și administrarea rețelei, precum și limitele caracteristice.

▪ Liderii se concentrează pe fraudă: Cel puțin 83% dintre respondenți au identificat aproximativ toate tipurile de fraudă în rețea și telecom ca reprezentând o problemă gravă, în timp ce mai mult de 50% dintre aceștia au declarat că furtul de identitate reprezintă problema principală în comunicațiile în timp real. Soluțiile trebuie să se adapteze și să evolueze în pas cu anticiparea amenințărilor actuale, în permanentă evoluție, în special pe măsură ce nivelul de complexitate al rețelei se dezvoltă.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.