Studiu: Piaţa evenimentelor corporate creşte cu aproape 20% pe an

Studiu: Piața evenimentelor corporate crește cu aproape 20% pe an

Numărul 45, 26 nov. - 2 dec. 2019  »  Analize și sinteze

Piața evenimentelor corporate din România înregistrează anual o creștere de aproximativ 20%, companiile din domeniile farmaceutic, agricultură, IT, FMCG și auto fiind principalii organizatori de astfel de evenimente, relevă un studiu realizat de o companie specializată în turismul de business, informează Agerpres. Dacă până acum 10 ani firmele organizau exclusiv sau în principal evenimente în țară, în prezent, datorită multitudinii de zboruri low-cost, optează din ce în ce mai mult pentru evenimente externe - atât întâlniri de afaceri, cât și proiecte de tip incentive, arată studiul citat. „Putem remarca o creștere susținută pe segmentul IT, care se explică atât prin dezvoltarea spectaculoasă a acestei industrii în România, cât și prin profilul angajaților IT, care sunt tineri, inteligenți, sofisticați și demanding”, a declarat Antonio Nițu, directorul general al Aerotravel.

Potrivit studiului, în urmă cu 10 ani, România era în plină criză economică, iar linia de buget corespunzătoare evenimentelor corporate a fost una dintre cele mai afectate, în condițiile în care companiile căutau soluții financiare pentru menținerea unui capital de lucru suficient pentru a-și putea susține activitatea de bază. Totuși, deși piața se contractase puternic, companiile din pharma și FMCG găseau, chiar și în acele condiții, resurse pentru evenimente, deoarece motorul acestora este o forță de vânzări nu doar foarte mare, ci și foarte bine instruită și motivată, se arată în studiul citat.

Acum 10 ani, pretențiile companiilor nu erau foarte mari în materie de organizare de evenimente, majoritatea mulțumindu-se cu pachete simple, care includeau cazare, transport, transferuri și masă. Pe atunci, România putea fi considerată o piață emergentă și din punct de vedere al evenimentelor corporate.

„Astăzi, proiectele M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences and Events - n. r.) inedite sunt mai bine primite de clienții corporate, deoarece au realizat că mentalitatea și așteptările celor cărora li se adresează s-au schimbat. Aceștia cer de la un eveniment nu doar eficiență, adică bifarea obiectivelor de marketing sau HR, ci și transferarea uneia dintre cele mai importante promisiuni ale social media către utilizatorul final: entertainment”, susțin realizatorii studiului.

În prezent, companiile cer concepte out-of-the-box pentru proiectele de tip incentive și au nevoie de o veritabilă desfășurare de capacități logistice pentru a organiza cele mai mari evenimente anuale, fie că sunt conferințe de vânzări sau teambuilding-uri.

Capitalele europene se află într-o permanentă competiție pentru a se menține în top destinații pentru evenimentele corporate, Roma, Londra, Paris, Amsterdam și Berlin fiind printre cele mai căutate în acest scop. Europa este preferată nu doar datorită accesibilității, ci și pentru că este foarte ofertantă atât din punctuș de vedere al facilităților, cât și al conceptelor de evenimente.

În ceea ce privește România, există, în continuare, „destinații clasice” pentru evenimente de amploare, atât datorită proximității de sediile companiilor, cât și serviciilor turistice disponibile: București, Valea Prahovei, Sibiu și Cluj-Napoca. Acestea sunt completate de destinații care urmează harta dezvoltării economice a României (Timișoara și Iași), precum și potențialul redescoperit sau în curs de reconstruire prin investiții semnificative în facilități de cazare și evenimente corporate în Bucovina sau Delta Dunării.

„Companiile de transport aerian low-cost au constituit un factor important în redesenarea hărții destinațiilor M.I.C.E. Astfel, după apariția companiilor aeriene low-cost, destinațiile europene, în special capitalele, au devenit mult mai accesibile pentru organizarea de evenimente, conferințe sau team building-uri. Numărul zborurilor pe fiecare destinație a crescut, în timp ce tarifele au scăzut datorită concurenței dintre companiile aeriene low-cost, astfel că, în prezent, clientul corporate are la dispoziție o varietate foarte mare de destinații externe și tarife atractive, care se încadrează în bugetul de evenimente al companiei”, arată studiul citat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.