Studiu: Puterea de cumparare a românilor a crescut cu 14% în 2019

Studiu: Puterea de cumparare a românilor a crescut cu 14% în 2019

Telex » Știri 23 octombrie, 15:53  

Puterea de cumparare a românilor a crescut cu 14% în acest an, de la un venit net disponibil anual de 5.083 de euro pe locuitor în 2018 la 5.881 de euro în 2019, potrivit unei analize GfK, citată de Mediafax.

România se află pe locul 32 într-un clasament european ce vizează venitul disponibil anual al populației din 42 de țări europene. Țara noastră se situează cu aproximativ 60% sub media europeană la acest indicator, europenii în general fiind consemnați cu o sumă medie de 14.739 de euro/persoană disponibilă pentru cheltuieli și economii în 2019, potrivit studiului.

Bucureștiul conduce în clasamentul pe regiuni, cu o putere de cumpărare medie pe locuitor de 10.452 euro, sumă cu 78% mai mare decât media din restul țării. La polul opus al clasamentului se află județul Vaslui, cu o putere medie de cumpărare de 3.706 euro, cu aproximativ 37% sub media națională și cu circa 75% sub media europeană. Pe locul al doilea după București se situează județul Timiș, cu 7.564 de euro, urmat de Cluj cu 7.457 de euro. Județul Ilfov s-a clasat pe locul al patrulea, înaintea județului Brașov.

În plan european, cel mai mare venit net disponibil îl au locuitorii din Liechtenstein, cu 67.550 de euro, de peste patru ori și jumătate mai mare decât media, urmați de cei din Elveția și Luxemburg, în timp ce Moldova, Kosovo și Ucraina se găsesc la capătul opus. Per total, puterea de cumpărare în Europa a crescut cu aproximativ 3,5% în acest an.

„Puterea de cumpărare în Europa reprezintă un reper important al puterii economice pentru anumite regiuni, deoarece există diferențe majore la acest capitol atât între regiunile aceleiași țări, cât și între țările europene. (...) Aceste date oferă un sprijin indispensabil în deciziile de business legate de planificarea și evaluarea locațiilor la nivel internațional, precum și în gestionarea vânzărilor și în deciziile de marketing", spune Simone Baecker-Neuchl, expert pe soluții de marketing geografic la GfK. Cifrele prezentate nu sunt ajustate cu inflația.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.