Barometru EY: Mare parte dintre angajații globali se simt excluși la locul de muncă

Barometru EY: Mare parte dintre angajații globali se simt excluși la locul de muncă

Numărul 37, 20-26 sept. 2023  »  Roza vânturilor

Trei sferturi (75%) dintre angajații din companiile globale s-au simțit excluși la locul lor de muncă, dar socializarea cu colegii rămâne primordială, se arată în concluziile Barometrului EY Belonging 3.0, citat de Agerpres. Cu toate acestea, aproape jumătate (41%) dintre respondenți susțin că serviciul lor este locul în care au cel mai puternic sentiment de apartenență, după cel de acasă.

Potrivit cercetării, pentru a combate în mod eficient sentimentele de excludere la serviciu, verificarea modului în care se descurcă cineva, atât la locul de muncă, cât și în viața personală, rămâne un factor care contribuie, în primul rând, la crearea unui mai bun sentiment de apartenență pentru 32% dintre angajați. În același timp, procentajul ajunge la 39% în cazul respondenților din SUA, confirmat și în edițiile anterioare ale Barometrului din 2018 (38%) și 2020 (37%).

Totodată, 45% dintre respondenți au spus că munca flexibilă, inclusiv autonomia în alegerea orelor și a locației, a fost principalul factor de motivare pentru a deschide tema diversității, echității și incluziunii (DE&I) în cadrul echipelor lor.

O majoritate covârșitoare a respondenților recunoaște un anumit nivel de inechitate la locul de muncă și doar 6% au afirmat că nu au simțit deloc acest sentiment.

Cel mai important factor care contribuie la sentimentul de echitate la locul de muncă este pentru 40% dintre cei intervievați salariul echitabil. În top urmează evaluarea echitabilă a performanțelor (34%) și repartizarea echitabilă a sarcinilor de lucru (30%).

De asemenea, două treimi dintre lucrători (66%) sunt de părere că există bariere în calea avansării în cadrul companiei lor, lipsa resurselor adecvate (24%) fiind raportată ca fiind cel mai frecvent obstacol, urmată de lipsa unui salariu echitabil (23%) și de accesul inegal la oportunități (21%). În plus, 63% dintre respondenți ar alege o companie care acordă prioritate DE&I în locul uneia care nu o face, iar 74% spun că prioritatea acordată de compania lor DE&I este un factor care le influențează alegerea locului de muncă. Această temă este mai pronunțată în rândul generației Z și al milenialilor, dintre care 73%, respectiv 68% au declarat că ar alege o companie care acordă prioritate DE&I în detrimentul uneia care nu o face, față de 53% din Generația X, respectiv 46% din Generația Baby boomers.

Studiul EY include un eșantion combinat de peste 5.000 de adulți angajați la nivel mondial (18-64 de ani) din următoarele țări: SUA, Marea Britanie, Germania, Singapore și India. Sondajul a fost realizat în luna mai 2023, de Big Village, un colaborator de cercetare consultativă, împreună cu Prosek Partners.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.