
Eduard Dumitrașcu (ARSC): Investițiile în digitalizare ar putea aduce României 50 de miliarde de euro, până în 2030
Telex » Știri
21 decembrie 2020
Investițiile în digitalizare și într-o economie digitală ar putea aduce României, până în anul 2030, suma de 50 de miliarde de euro, echivalentul a cel puțin 20% din Produsul Intern Brut, a declarat, în contextul celei de-a V-a ediții a Galei Smart City Industry Awards, Eduard Dumitrașcu, președintele Asociației Române pentru Smart City (ARSC), citat de Agerpres. „Consider că pandemia de COVID-19 a generat patru priorități majore de dezvoltare în România, în anul 2020, care vor continua să se dezvolte în contextul exercițiului financiar 2021 - 2027. Acestea sunt: digitalizarea instituțiilor publice, dezvoltarea sistemului de sănătate, consolidarea securității în spații publice prin soluții de monitorizare și asigurarea păstrării distanței sociale și, nu în ultimul rând, dezvoltarea sistemului de învățământ prin tranziția spre educația digitală. Pentru România, transformarea digitală și investițiile în digitalizare trebuie să fie o prioritate în următorul exercițiu financiar 2021 - 2027. Până în 2030, investițiile în digitalizare și într-o economie digitală ar putea aduce României 50 de miliarde de euro, reprezentând cel puțin 20% din Produsul Intern Brut. România are șansa de a-și crește competitivitatea economică într-un termen relativ scurt dacă se va focusa pe accelerarea digitalizării și pe convergența spre o economie bazată pe tehnologie. Piața de smart city, la nivel mondial, se menține într-o evoluție accelerată, cu o creștere medie anuală estimată la 20% până în 2025, când se preconizează că industria smart city va ajunge la două trilioane de dolari”, a spus Eduard Dumitrașcu.
Reprezentantul ARSC a susținut că, în primăvara acestui an, în România, existau aproape 600 de proiecte și inițiative de smart city, derulate în 87 de orașe. „Privind imaginea de ansamblu, comunitățile din România și-au dovedit potențialul de dezvoltare în direcția smart city. Nucleul în jurul căruia s-au coagulat toate inițiativele smart city ale anului 2020 este simplu de identificat: nevoia de digitalizare și transformare digitală. În martie 2020, la nivel național, existau aproape 600 de proiecte și inițiative smart city în 87 de orașe, dublu aproape față de aceeași perioadă a anului 2019. Tot în aceași perioadă, industria smart city, la nivel național, înregistra aproximativ 120 de milioane de euro, de patru ori mai mult față 2018. De-a lungul anului 2020, Asociația Română pentru Smart City a fost, în continuare, dedicată comunităților creativ-inteligente din România. Digitalizarea s-a transformat dintr-o opțiune într-o necesitate absolută a anului 2020, iar comunitățile creativ-inteligente au înțeles aceste nevoi și nu au întârziat să implementeze soluții optime de digitalizare”, a menționat Eduard Dumitrașcu.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Bookfest 2023, un autentic festival al cărții de calitate
La Festivalul Filmului European, calitatea artistică pe „prim-plan”
Noaptea Muzeelor, un festival național al artei și culturii
Viitorul începe azi: performanțe internaționale ale tinerilor
Capodopere ale artei universale, de la Brukenthal la Art Safari și retur
În Săptămâna Mare, Corul Madrigal a susținut… Mari Concerte
Susținerea financiară a proiectelor culturale, în consonanță cu cererea publicului
La Art Safari, omul contemporan în expresia lui artistică