Noile concepte de sharing ar putea diminua cu aproximativ 30% parcul auto al Europei, până în 2030

Noile concepte de sharing ar putea diminua cu aproximativ 30% parcul auto al Europei, până în 2030

Numărul 9, 13-19 martie 2018  »  Lumea în care trăim

Parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule până în 2030 ca urmare a apariției noilor concepte de sharing, potrivit unui studiu publicat de compania de consultanță PwC, citat de News.ro.

„Ca rezultat al noilor concepte de sharing, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule și de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite. În schimb, China este așteptată să-și dezvolte parcul auto și să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent”, se arată în comunicat.

Astfel, un impact major va fi reprezentat de creșterea conceptelor de low-cost sharing previzionate de PwC.

„Într-o foarte scurtă perioadă de timp, condusul propriei mașini va deveni tot mai puțin practicat, în vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip low-cost sharing. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat și de extinderea aglomerărilor urbane și de incapacitatea rețelelor publice de transport de a ține pasul cu ritmul acestei extinderi”, a spus liderul echipei de servicii pentru sectorul Automotive din cadrul PwC România, Daniel Anghel.

Studiul PwC previzionează faptul că, până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de sharing.

„Această schimbare către ride-sharing este strâns legată de două mega-tendințe ale pieței auto: popularizarea autovehiculelor electrice și avansul foarte puternic al dezvoltării mașinilor autonome. În scenariul PwC, până în 2030, 55% din totalul de mașini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenționale, cu combustie internă, vor ieși încet-încet de pe piață”, se arată în studiu.

Aceste evoluții ale pieței auto sunt prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa și Statele Unite. În China, pe de altă parte, adoptarea mobilității autonome și a celei în regim ride-sharing se va petrece mult mai rapid, comparat cu țările din vestul Europei. Totodată, traficul la nivel individual se va dezvolta masiv, potrivit PwC. Astfel, distanțele parcurse în interes personal, la nivelul Europei, ar putea crește cu 23% până în 2030, ajungând la 5,88 miliarde de kilometri. Predicțiile întrevăd o creștere de 24% în Statele Unite ale Americii și 183% în China. Scenariul PwC ia în calcul o creștere anuală cu o treime a înmatriculărilor de mașini noi în Europa, care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de mașini pe străzi până în 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura mașinilor în urma utilizării lor în concepte de car-sharing.

„Pentru Statele Unite ale Americii, un alt studiu al PwC, Autofacts, prevede o creștere de 20% a vânzărilor de mașini noi, aproximativ 22 de milioane, până în 2030. Pentru China, se așteaptă o creștere de 35%, până la 35 de milioane de unități vândute în 2030”, se arată în comunicat.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.