PEO a actualizat Ghidul Solicitantului ,,Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă”
Telex » Știri
17 aprilie, 13:37
Autoritatea de Management pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027 a publicat un corrigendum la Ghidul Solicitantului Condiții Specifice „Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă”, Prioritatea: 4. Antreprenoriat și economie socială; Obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+), Acțiunea 4.a.2 Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului.
Potrivit unui anunț publicat de portalul Oportunități de finanțare UE, activitățile eligibile includ:
♦ Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate (activitate conexă)
Beneficiarul contractului de finanțare va selecta cel puțin 25.000 de persoane din grupul țintă care doresc să înființeze întreprinderi, în vederea participării la activitățile proiectului. În grupul țintă nu se vor putea înscrie soți, soții, rude sau afini până la gradul II inclusiv ai angajaților /reprezentanților legali ai administratorului schemei de antreprenoriat. Această regulă se aplică inclusiv soților, soțiilor, rudelor sau afinilor până la gradul II inclusiv ai angajaților AMPEO/OIPEO.
♦ Derularea programelor de formare antreprenorială (activitate relevantă)
Vor fi furnizate programe de formare antreprenorială specifică, în conformitate cu standardele existente în competențe antreprenoriale autorizate în conformitate cu prevederile OG 129/2000 privind formarea profesională a adulților cu modificările și completările ulterioare. La finalizarea programului de formare antreprenorială, beneficiarul contractului de finanțare va trebui să prezinte AM/OI următoarele documente: • cel puțin 80% certificate de absolvire din totalul participanților la cursurile de formare pentru competente antreprenoriale.
♦ Asigurarea înființării întreprinderilor ce vor implementa formularele de înscriere cu ajutor de minimis în cadrul proiectului (activitate relevantă)
Pentru toate întreprinderile sprijinite trebuie să se finalizeze procedurile legale de înființare, în conformitate cu legislația specifică aplicabilă, anterior depunerii formularului de înscriere la finanțare.
♦ Selectarea formularelor de înscriere ce vor fi finanțate în cadrul proiectului (activitate relevantă)
Procesul de selecție va fi pregătit și desfășurat astfel încât să asigure o procedură decizională transparentă, echidistantă și obiectivă, care să respecte prevederile schemei de minimis, ale prezentului ghid și ale legislației aplicabile. Formularele de înscriere la finanțare selectate pentru finanțare se constituie anexe la contracte de acordare a AFN încheiate cu beneficiarii de ajutor de minimis.
În cazul în care, în urma unor verificări ulterioare, AM/OI sau orice altă instituție publică cu atribuții de monitorizare, audit sau control constată neconcordanțe cu prevederile procedurale sau legale, sau faptul că informațiile declarate de aplicant în formularul on-line nu sunt complete/corecte/reale/coerente, cheltuielile aferente vor fi considerate neeligibile, iar indicatorii asociați acelei/acelor întreprinderi vor fi considerați nerealizați.
Înainte de semnarea cu beneficiarii de ajutor de minimis a formularelor de înscriere la finanțare, în baza cărora acordă ajutorul de minimis, beneficiarul finanțării nerambursabile (administratorul schemei de antreprenoriat si administratorul schemei de ajutor de minimis) va informa beneficiarii de ajutor de minimis cu privire la caracterul de minimis al ajutorului și are de asemenea obligația verificării respectării criteriilor de acordare a ajutorului de minimis prevăzute în Regulamentul 2023/2831.
Administratorul schemei de antreprenoriat/ administratorul schemei de ajutor de minimis, după caz, are responsabilitatea exclusivă a întregului proces de recrutare a grupului țintă și de evaluare și selecție a formularelor de înscriere propuse pentru finanțare. În cazul în care AM/OI responsabil constată, la finalul perioadei de verificare a documentelor, neconcordanțe între documentele prezentate și activitățile desfășurate în cadrul acestei etape sau lipsa unuia sau mai multor documente justificative, cheltuielile aferente activităților în discuție pot fi declarate neeligibile.
Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze minimum 3 persoane în cadrul întreprinderilor nou înființate, conform formularelor de înscriere. În cazul în care în perioada menționată locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor nou înființate se vacantează, beneficiarul de ajutor de minimis va avea un termen de maximum 45 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora, pentru care a primit punctaj la evaluarea planului de afaceri. Întreprinderea înființată trebuie sa aibă sediul social si, după caz, punctul/punctele de lucru in România, în regiunea în care are domiciliul persoana fizică eligibilă care a depus formularul de înscriere selectat la finanțare. Cheltuielile aferente înființării și funcționării întreprinderilor finanțate intră sub incidența ajutorului de minimis.
♦ Monitorizarea funcționării și dezvoltării întreprinderilor finanțate (activitate relevantă)
Administratorul schemei de antreprenoriat desfășoară acțiuni care au ca scop monitorizarea activității întreprinderilor înființate, inclusiv exploatarea și sustenabilitatea planului de afaceri asumat în sensul dezvoltării, și nu doar al supraviețuirii în piață, precum și a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atenții deosebite menținerii locurilor de muncă create, precum și funcționalității întreprinderilor create. Modul de realizare a monitorizării întreprinderilor va fi prezentată în cadrul cererii de finanțare.
Activitățile se vor derula în conformitate cu prevederile Procedurii de implementare a Programului pentru stimularea întreprinderilor mici și mijlocii „START UP NATION – ROMÂNIA“ ediția 2024 prevăzută la art. 6 din OG 29/2024.
Cei interesați pot accesa informații suplimentare aici.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
20 de săptămâni de regal teatral: Caravana Shakespeare
Pregătirile pentru TIFF 2025 anticipează noi succese ale cinematografiei românești
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu”, premise ale unor concerte memorabile
Ziua Mondială a Teatrului, marcată de producții dramaturgice diverse și atractive
O primăvară a filmului pe măsura exigenței cinefililor
Art Safari își consolidează statutul de „cel mai mare organizator de expoziții din Europa de Est”
Festivalul Cărților Deschise, o fereastră spre fascinanta lume a cunoașterii
De 1 și 8 Martie „un cântec, un zâmbet, o floare” oferite mamelor, soțiilor, prietenelor, colegelor noastre