Procedura de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală, publicată în Monitorul Oficial

Procedura de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală, publicată în Monitorul Oficial

Telex » Știri 11 decembrie 2020  

În Monitorul Oficial nr. 1.210 din 11 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 4.077/2020 pentru aprobarea Procedurii de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală. Actul normativ are în vedere asigurarea transparentizării activităţii de inspecţie fiscală, a responsabilizării funcţionarilor publici implicaţi în activitatea de inspecţie fiscală, în contextul în care OPANAF nr. 2.506/2018, pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecţia fiscală, reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecţie fiscală.

Procedura de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală are ca scop definirea acţiunilor ce trebuie efectuate pentru parcurgerea etapelor specifice pentru finalizarea unei inspecţii fiscale.

Procedura urmăreşte standardizarea acţiunilor de efectuat pentru înscrierea constatărilor, avizarea de şeful de serviciu şi aprobarea de către conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

În cadrul Procedurii se vor întocmi sau utiliza următoarele documente: 

raportul de inspecţie fiscală (parţială sau generală) încheiat cu respectarea modelului şi conţinutului aprobat prin Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3710/2015 privind modelul şi conţinutul Raportului de inspecţie fiscală întocmit la persoane juridice şi Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3772/2015 privind modelul şi conţinutul Raportului de inspecţie fiscală întocmit la persoane fizice;

nota privind constatările în divergenţă;

înştiinţare pentru discuţia finală.

Procedura presupune derularea a patru etape:

1. Analiza constatărilor fiscale împreună cu şeful de serviciu coordonator;

2. Întocmirea raportului de inspecţie fiscală şi a dosarului acţiunii de inspecţie fiscală;

3. Avizarea raportului de inspecţie fiscală de către şeful de serviciu coordonator;

4. Aprobarea raportului de inspecţie fiscală de către conducătorul coordonator al activităţii de inspecţie fiscală.

De asemenea, prin această Procedură, sunt reglementate şi situaţiile în care apar divergenţe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum şi modalitatea de soluţionarea a divergenţelor prin consensul opiniilor între reprezentanţii echipei de inspecţie fiscală, şeful de serviciu şi conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.