PwC: Vânzările de mașini electrice au avansat cu 28% pe principalele piețe auto europene, în 2022

PwC: Vânzările de mașini electrice au avansat cu 28% pe principalele piețe auto europene, în 2022

Numărul 8, 1-7 mar. 2023  »  Analize și sinteze

Principalele piețe auto europene au înregistrat o creștere cu 28% a vânzărilor de mașini electrice (BEV), în comparație cu anul precedent, arată un raport de specialitate publicat de PwC, relatează Agerpres. Analiza realizată de "Strategy&", departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, relevă faptul că, în ultimul trimestru din 2022, vânzările au înregistrat un avans de 39%, raportat la perioada corespunzătoare din 2021.

"Mai multe țări trec acum la o altă etapă de dezvoltare a pieței BEV, în care consideră că stimulentele acordate de guverne și-au atins scopul și în care se bazează pe un interes mai mare din partea consumatorilor, precum și pe reglementările privind limitarea emisiilor de CO2. Rămâne însă de văzut dacă eliminarea sau reducerea stimulentelor, atât în Europa, cât și în China, vor avea un impact semnificativ asupra pieței. Nici în România nu este exclus ca sumele acordate prin Rabla Plus să fie limitate la mașinile electrice mai scumpe de 60.000 de euro, o practică deja întâlnită în alte state europene. De altfel, România acordă acum printre cele mai mari stimulente, de 10.000 euro, ceea ce s-a reflectat într-o creștere semnificativă a vânzărilor de mașini verzi, cu aproape 50% în 2022", a declarat Daniel Anghel, partener și lider pentru industria auto, în cadrul PwC România.

Potrivit sursei citate, în trimestrul IV din 2022, germanii au cumpărat pentru prima dată mai multe vehicule hibride și BEV decât vehicule cu combustie internă (+66%), iar consumatorii s-au grăbit să profite de stimulentele integrale. Din ianuarie 2023, stimulentele au scăzut de la 6.000 euro la 4.500 euro pentru modelele sub 40.000 euro, și de la 5.000 euro la 3.000 euro pentru modelele cu prețuri mai mici de 65.000 euro, iar stimulentele pentru PHEV au fost eliminate. La rândul lor, cumpărătorii de mașini electrice din Franța primesc, de la începutul anului 2023, maximum 5.000 de euro din partea statului, în scădere cu o mie de euro. Cu toate acestea, stimulentul pentru gospodăriile cu venituri mici a crescut la 7.000 de euro, notează raportul PwC.

În China, piață care a crescut cu 87% în 2022, subvențiile pentru BEV au fost retrase complet.

La nivel european, vânzările totale de mașini electrice, hibride și plug-in, pe principalele cinci piețe europene, s-au majorat cu 12%, la 3,7 milioane vehicule, iar dacă mai sunt adăugate Austria, Norvegia, Suedia, Elveția și Olanda, cifrele arată un avans de 11,4%, la 4,4 milioane.

"În ciuda tensiunilor geopolitice și a prețurilor ridicate la energie, vânzările globale de BEV-uri au crescut cu 70% în 2022, față de anul anterior. Vehiculele electrice vor depăși vehiculele cu combustie internă în ceea ce privește costurile totale ale deținerii unei astfel de mașini. Tensiunile geopolitice sporesc presiunea asupra producătorilor europeni de echipamente originale pentru a-și construi propriile facilități de producție de baterii în Europa. Piața BEV din Statele Unite a prins avânt cu o creștere de 88% anul trecut", se menționează în concluziile cercetării.

Raportul "strategy&" analizează principalele piețe auto europene, respectiv: Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.