Robert Dobre (MTI): Jumătate dintre cele 10 drumuri radiale ale Capitalei sunt în curs de proiectare

Robert Dobre (MTI): Jumătate dintre cele 10 drumuri radiale ale Capitalei sunt în curs de proiectare

Telex » Știri 16 octombrie 2023  

Jumătate dintre cele zece drumuri radiale, care vor continua marile bulevarde din București și vor merge spre Centura A0, sunt deja în curs de proiectare și anticipăm că pentru primul astfel de drum prima lopată va fi băgată în pământ undeva la finele anului viitor, a declarat vineri Robert Dobre, director în ministerul Transporturilor și Infrastructurii, citat de Agerpres. "Suntem în fața unor proiecte foarte interesante la nivelul Bucureștiului, care se numesc drumuri radiale, care sunt ale Ministerului Transporturilor, dar care în fapt nu se pot dezvolta fără Consiliul Județean Ilfov și fără Primăria Municipiului București. Aceste drumuri radiale, chiar dacă la început au fost, așa, un pic exotice privite în spațiul public, sunt în fapt niște continuări ale marilor bulevarde din București. Sunt 10 la număr și, în mod radial, merg spre Centura A0, centura de autostradă. Sunt două aspecte foarte importante, și anume că avem finanțare pentru aceste drumuri, pentru că financiar sunt grefate autostrăzi A0 (...) Deci, există finanțare, undeva la un miliard de euro, și, foarte important, jumătate dintre ele deja sunt în curs de proiectare. Anticipăm că pentru primul drum radial lopata în pământ ar fi undeva la sfârșitul anului viitor", a spus Robert Dobre la evenimentul "Vinerea Verde la Salonul Auto București & Accesorii 2023", organizat de Premium Expo, în parteneriat cu Asociația SMARTiCITY.

Directorul în MTI a explicat că aceste drumuri sunt importante pentru că vin cu un nou concept: nu doar că vor scoate traficul din oraș foarte rapid, dar o vor face "într-o manieră mult mai elegantă, mult mai prietenoasă cu mediul și mult mai aproape de politicile actuale".

"Și așa, doar ca o imagine de ansamblu, înseamnă, dacă vreți, drumuri pe patru benzi, deci la nivel de un fel de drum expres, fără intersecții la nivel, fără semafoare, niște drumuri rapide. Noi o să le privim ca pe niște drumuri naționale, dar care, pe de o parte, fiecare dintre ele, în zona spațiilor de servicii, vor avea stații de încărcare a vehiculelor electrice. Fiecare dintre aceste drumuri pe ambele sensuri, obligatoriu, vor avea stații de încărcare electrică, vor avea piste de bicicletă pe o parte sau pe alta a drumului și trotuare", a subliniat Robert Dobre.

El a adăugat că, de asemenea, se vine cu un nou concept, și anume acolo unde drumul radial continuă un bulevard cu linie de tramvai, axial să existe prelungirea transportului public electric de capacitate din București spre zonele limitrofe, iar acolo unde nu există tramvai va fi o primă bandă dedicată pentru autobuze electrice, dar acest lucru va trebui studiat de consultant.

"Noi o să spunem că ne-am dorit acest lucru. În fapt, am fost un pic împinși. Comisia Europeană, care este principalul nostru finanțator, aproape unic în unele momente, nu iubește drumurile și nu putem vorbi de o dezvoltare a sectorului rutier fără două componente: fără infrastructură și fără politică. Iar infrastructura se face cu bani, motiv pentru care a trebuit să facem tot felul de artificii de înverzire a autostrăzilor, a proiectelor de autostradă. Pentru a avea finanțare pentru dezvoltarea rețelei de drumuri rapide a trebuit să avem, să proiectăm perdele forestiere în lungul drumului și stații electrice. Nicio autostradă sau drum expres proiectat de la greenfield nu va mai fi fără, din start, stații de încărcare de combustibil alternativ. Spun acest lucru pentru că este și o obligativitate", a punctat Robert Dobre, care este și responsabil cu implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență la nivelul MTI.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.